Gå til innhold

Dommer krever at sykehus skal gjøre mann lam

Anbefalte innlegg

Skrevet

''En Saudi-arabisk dommer har tatt uttrykket «Øye for øye, tann for tann» veldig bokstavelig.

Offeret, Abdul-Aziz al-Mutairi (22), ble etterlatt lam etter en slåsskamp for to og et halvt år siden. I rettssalen skal al-Mutairi ha spurt dommeren om det var mulig å gi gjerningsmannen tilsvarende straff etter islamistisk lov.

Hittil har det ikke lyktes dommeren å finne et sykehus som er villig til å utføre den voldsomme dommen. Ett sykehus har sagt seg villig til å gjøre det, men sier at de ikke har de nødvendige fasilitetene for å utføre inngrepet.

Saudi-Arabia håndhever streng islamistisk lov, og steining blir benyttet på personer som for eksempel har vært utro.''

http://www.dagbladet.no/2010/08/20/nyheter/vold/saudi-arabia/utenriks/13049214/

Nok er eksempel på hvor barbarisk islamsk strafferett er.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• ShitDiddelyDo

16

• 200eek

7

• rose23

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du noensinne sett noen her forfekte islamsk strafferett?

Saudi Arabia er jo på vår side mot terroristene. Eller har du glemt at dette er våre samarbeidspartnere?

Skrevet

Har du noensinne sett noen her forfekte islamsk strafferett?

Saudi Arabia er jo på vår side mot terroristene. Eller har du glemt at dette er våre samarbeidspartnere?

Nei, jeg forventet ikke at du klarer å ta avstand fra dette.

Skrevet

Nei, jeg forventet ikke at du klarer å ta avstand fra dette.

Er det noen som ikke tar avstand fra slikt?

Det må i så fall være noen du kjenner, for jeg har aldri hørt om noen.

Skrevet

Er det noen som ikke tar avstand fra slikt?

Det må i så fall være noen du kjenner, for jeg har aldri hørt om noen.

''Er det noen som ikke tar avstand fra slikt?''

Det er det sikkert.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvorfor det? Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv? Å få igjen med samme mynt?

Gjest Grisebingen
Skrevet

Jeg er helt enig i utsagnet øye for øye, tann for tann.

Gjest ingen nick
Skrevet

Mye bedre å dømme gjerningsmannen til å være den lamme mannens velgjører, tjener og å bidra til å underholde ham økonomisk.

Skrevet

Jeg er helt enig i utsagnet øye for øye, tann for tann.

Et øye for et øye gjør hele verden blind - hilsen Ghandi

Skrevet

Hvorfor det? Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv? Å få igjen med samme mynt?

Et øye for et øye gjør hele verden blind - hilsen Ghandi

Skrevet

''Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv? ''

Nei.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Nok er eksempel på hvor barbarisk islamsk strafferett er.''

Og likevel syter du over at mange rømmer fra faenskapet og kommer hit.

Skrevet

''Nok er eksempel på hvor barbarisk islamsk strafferett er.''

Og likevel syter du over at mange rømmer fra faenskapet og kommer hit.

Nei, jeg "syter over" folk som vil ta med seg faenskapet hit.

Skrevet

Nei, det gjør du ikke, du syter over "dem", som om alle gjør det du anklager dem for (i stedet for bare noen individer).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, ja, og de har du sett mange av i Norge. Ikke engang Krekar vil ha det i Norge. Tvert imot sier han selv i intervjuer av han ikke vil ha noe sånt i et fritt land som Norge, men at han drømmer om galskapen i Kurdistan.

Og her snakker vi om en fyr som er bannlyst fra moskeer i Oslo.

Så joa, din paranoia er høyst reell.

Skrevet

''Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv? ''

Nei.

Så visst en eller annen idiot i Oslo feks. fant ut at han villle lage bråk og skape action, og så kjørt i fylla og rett inn i deg slik du ble varig lam.... Hva da? Visst han i etterid skyldte på at han var full, løy om hvor lei seg han var uten å egentlig føle det spytt medfølelse eller konsekvensene av hva han hadde gjort. Da tror jeg nok den folkelige sjelen ville ha ønskert han det samme tilbake...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...