Gå til innhold

Dommer krever at sykehus skal gjøre mann lam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så visst en eller annen idiot i Oslo feks. fant ut at han villle lage bråk og skape action, og så kjørt i fylla og rett inn i deg slik du ble varig lam.... Hva da? Visst han i etterid skyldte på at han var full, løy om hvor lei seg han var uten å egentlig føle det spytt medfølelse eller konsekvensene av hva han hadde gjort. Da tror jeg nok den folkelige sjelen ville ha ønskert han det samme tilbake...

Og det er nettopp derfor vi har en rettsstat, og ikke et sirkus hvor folk springer rundt og lynsjer hverandre (enten direkte eller per proxy).

Fordi svært lite godt kommer ut av at andre (eller staten) blir like voldelige som forbryterne.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• ShitDiddelyDo

16

• 200eek

7

• rose23

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest skitne, ekle menn
Skrevet

Hvorfor det? Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv? Å få igjen med samme mynt?

''Hvorfor det? Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv?''

Jeg er enig i det når det gjelder f.eks voldtekt. En som har voldtatt skulle blitt tatt med makt selv og rævpult til han så stjerner.

Skrevet

''Hvorfor det? Er ikke det pur rettferdighet når en ødelegger et menneskeliv?''

Jeg er enig i det når det gjelder f.eks voldtekt. En som har voldtatt skulle blitt tatt med makt selv og rævpult til han så stjerner.

Og dette vil gjøre samfunnet bedre, tror du?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så visst en eller annen idiot i Oslo feks. fant ut at han villle lage bråk og skape action, og så kjørt i fylla og rett inn i deg slik du ble varig lam.... Hva da? Visst han i etterid skyldte på at han var full, løy om hvor lei seg han var uten å egentlig føle det spytt medfølelse eller konsekvensene av hva han hadde gjort. Da tror jeg nok den folkelige sjelen ville ha ønskert han det samme tilbake...

Det er der ekstreme straffer for fyllekjøring, medisinkjøring (og disse 2 står for 40 % av alle trafikkdødsfallene), og ekstreme straffer for generell råkjøring (som forfortkjøringer og evneveike forbikjøring), burde komme inn i bildet - og da mener jeg fengsel og bøter som virkelig skremmer folk fra denne allment godtatte idiotien som koster et tresifra antall liv i året.

Men veien er heldigvis lang fra meget høye bøter og seriøs soning til shariavannvidd.

Gjest skitne, ekle menn
Skrevet

Og dette vil gjøre samfunnet bedre, tror du?

Ja. Kan vel like godt få en sexovergriper til å bli rævpult av noen agressive, ekle menn -som å putte dem i fengsel. Hvis de opplever samme fornedrelse, maktesløshet og smerte selv, så kanskje de ikke forgriper seg flere ganger.

Nye overgrep fra slike menn straffes på samme måte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja. Kan vel like godt få en sexovergriper til å bli rævpult av noen agressive, ekle menn -som å putte dem i fengsel. Hvis de opplever samme fornedrelse, maktesløshet og smerte selv, så kanskje de ikke forgriper seg flere ganger.

Og resultatet vil bli flere rævpulte kvinner og menn og barn. Mange overgripere er selv overgripsofre, så dette henger sammen.

Hvis du vil ha et mindre trygt samfunn er din vei helt klart veien å gå.

Gjest skitne, ekle menn
Skrevet

Og resultatet vil bli flere rævpulte kvinner og menn og barn. Mange overgripere er selv overgripsofre, så dette henger sammen.

Hvis du vil ha et mindre trygt samfunn er din vei helt klart veien å gå.

Så er det kanskje en bedre straff å kastrere overgriperne, sånn at de aldri mer igjen skal få muligheten til å nyte sex eller å bli opphisset.

_Det_ hadde vært noe! Jeg kan godt være en av dem som utfører straffen, men da vil jeg også bestemme verktøyet selv. En sløy smørkniv, f.eks.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så er det kanskje en bedre straff å kastrere overgriperne, sånn at de aldri mer igjen skal få muligheten til å nyte sex eller å bli opphisset.

_Det_ hadde vært noe! Jeg kan godt være en av dem som utfører straffen, men da vil jeg også bestemme verktøyet selv. En sløy smørkniv, f.eks.

Personlig, hvis noen hadde gjort noe sånt mot meg eller noen jeg var glad i, så hadde jeg selv sørget for at den personen aldri mer i sitt liv kunne gå igjen, og så hadde jeg tatt straffen for det, hvis jeg ble tatt.

Men det er noe helt annet å forfekte at staten skal stå bak vold.

Skrevet

Med tanke på at kanskje ca 40% av overgrep utføres av kvinner, så bør du jo tenke deg om.

Ikke bare det, de som er kastrert bruker gjenstander (flasker, kosteskaft) i stedet. Tror du det er bedre?

Skrevet

Har du vurdert å melde deg inn i Taliban?

Det kan virke som om du ville passet godt der.

Skrevet

Ja, og hva tror du de gjør neste gang?

Det du foreslår er det vel deg og Taliban som synes er en god idé.

Gjest skitne, ekle menn
Skrevet

Personlig, hvis noen hadde gjort noe sånt mot meg eller noen jeg var glad i, så hadde jeg selv sørget for at den personen aldri mer i sitt liv kunne gå igjen, og så hadde jeg tatt straffen for det, hvis jeg ble tatt.

Men det er noe helt annet å forfekte at staten skal stå bak vold.

Ja, der ser du. Du er ikke annet enn et menneske med sterk rettferdighetssans du heller!

Gjest skitne, gamle menn
Skrevet

Med tanke på at kanskje ca 40% av overgrep utføres av kvinner, så bør du jo tenke deg om.

Ikke bare det, de som er kastrert bruker gjenstander (flasker, kosteskaft) i stedet. Tror du det er bedre?

Og hvorfor skulle en person uten seksuelle lyster gidde å bruke flasker eller andre gjenstander? Han får jo ikke glede av det seksuelt, så da er vel vitsen borte. Eller?

Skrevet

Og hvorfor skulle en person uten seksuelle lyster gidde å bruke flasker eller andre gjenstander? Han får jo ikke glede av det seksuelt, så da er vel vitsen borte. Eller?

Hvor har du det fra at personer ikke kan få seksuelle gleder på andre måter? Problemet med krek som forgriper seg er ikke mellom benene, men mellom ørene.

Jeg synes du bør sette deg ned med en god bok, og forsøke å forstå mennesker.

Skrevet

Ja, der ser du. Du er ikke annet enn et menneske med sterk rettferdighetssans du heller!

Hevn og brudd på Menneskerettigheten har INTET med en "sterk rettferdighetssans" å gjøre. Det har med hevn, ukultur, og usivilisasjon å gjøre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har ikke noe med rettferdighetssans å gjøre. Det har noe med at jeg ikke ville klart å styre meg i en sånn situasjon. Jeg er ikke perfekt.

Men det er noe helt annet å skrike om umenneskelige straffer satt i system.

Vi er alle tjent med at David Toska og gjengen hans får seg en utdannelse i fengsel, og henfaller til et vanlig liv når de kommer ut igjen. Alternativet, dersom vi f.eks. hadde hatt amerikanske tilstander der hver dag innenfor murene er en kamp for å overleve, er at de blir desto mer desillusjonerte, og henfaller til sitte gamle liv når de kommer ut igjen og ender opp med å kverke flere politimenn.

Det er vi som samfunn som taper på det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fordi det svært ofte ikke dreier seg om sex, men vold.

Gjest skitne, ekle menn
Skrevet

Hvor har du det fra at personer ikke kan få seksuelle gleder på andre måter? Problemet med krek som forgriper seg er ikke mellom benene, men mellom ørene.

Jeg synes du bør sette deg ned med en god bok, og forsøke å forstå mennesker.

''Jeg synes du bør sette deg ned med en god bok, og forsøke å forstå mennesker''

Det går ikke an å forstå at noen velger å voldta! Og iallefall ikke barn! Slike mennesker er det egentlig ikke noen god nok straff for. Men greit, oppbevaring noen år i fengsel holder dem iallefall bort en kort periode. Kanskje noen skulle ha utlovet skuddpremie på dem?

Skrevet

''Med tanke på at kanskje ca 40% av overgrep utføres av kvinner, så bør du jo tenke deg om.''

Jøss dette var nytt for meg. Prøvde å søke litt på nettet men fant ikke så mye om det. Har du noe link? (jeg prøver ikke å "ta" deg her altså, jeg synes bare det hadde vært interessant og vite om dette stemte")

Skrevet

''Jeg synes du bør sette deg ned med en god bok, og forsøke å forstå mennesker''

Det går ikke an å forstå at noen velger å voldta! Og iallefall ikke barn! Slike mennesker er det egentlig ikke noen god nok straff for. Men greit, oppbevaring noen år i fengsel holder dem iallefall bort en kort periode. Kanskje noen skulle ha utlovet skuddpremie på dem?

''Det går ikke an å forstå at noen velger å voldta! Og iallefall ikke barn! Slike mennesker er det egentlig ikke noen god nok straff for. Men greit, oppbevaring noen år i fengsel holder dem iallefall bort en kort periode. Kanskje noen skulle ha utlovet skuddpremie på dem?''

Hva med mennesker som vil utlove skuddpremie på andre mennesker?

Hva bør vi gjøre med dem? De kan jo heller ikke være "helt i vater", og bød vel straffes for å oppfordre til vold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...