Gå til innhold

Dommer krever at sykehus skal gjøre mann lam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke akkurat den rette til å be folk begynne å lese, få øya opp osv osv Sør

Hue ditt er en liten verden i seg selv, med mindre du har mange fler og videre deler av den som du kun deler med RL og ikke her inne. Du er like innsnevret den ene vegen du som du anklager andre for å være den andre vegen

Jeg har ikke listet opp "folkeslag" eller prosenter, så nei, det er ikke mye feil i det jeg skriver

Mitt innlegg skal få stå, akkurat som det er :)

Jada, som du jo innrømmer nedenfor så har du bestemt deg, på tross av hva fakta faktisk er. Og på tross av hva som står i Grunnloven.

Ingen er så blind som dem som ikke vil se. Og fra det du skrev nedenfor til SDD, så har du jo bestemt deg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• ShitDiddelyDo

16

• 200eek

7

• rose23

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som sagt, jeg drar ikke alle over en kam

Det jeg skrev innledningsvis var at folk fra slike kulturer, som henger folk, som kuer folk, som steiner folk til døde for noe de tror de har gjort, som dreper kjærringa som har blitt voldtatt av fem menn osv osv kan helt enkelt ikke komme inn hit og få gjort om hjernen sin bare ved å krysse grensen

At man er merket av fortid og oppvekst er jo ikke akkurat et ukjent fenomen

Vi har f.eks flere historier hvor norske kvinner gifter seg med utenlandske menn, og når de blir med over dit så blir de nektet og ta med barna tilbake og de blir værende der som kuede kvinner. Dette er menn som fra før nok har blitt kalt integrerte, som har levd åresvis her, jobbet og har hatt en vanlig hverddag

Det ser ut som om du mener at alle skal starte med hvite ark når de kommer til Norge. Dette blir for meg veldig naivt. Verden er helt enkelt ikke så rosenrød SDD

Jeg tok et greit eksempel de fleste kan kjenne seg igjen i, i sta

I f.eks. i flere steder i Spania er svenskene kjent som "enkle ligg" og norskene som noen drikkenbolter

Vi vet alle at ikke alle svensker er enkle ligg og alle norsker drukkenbolter, men alikavel så ligger det et ansvar på oss pga hva andre norsker og svensker har gjort og gjør, når vi kommer inn i landet. Det hviler en utfordring på oss, og så må vi liksom "bevise" at vi ikke er "som alle". Inntil det vil de være tvilende til oss

Jeg synes ikke det er mer enn riktig, siden vi tross alt har vist at vi kan oppføre oss sånn, og vi er tross alt gjester i et annet land. Vær obs på at det er ikke en forskjell på turisme og fastboende her. Det kan ta et par år før du har klart å integrere deg og bli respektert som en fastboer når du flytter til f.eks. Spania. De tar deg i mot med åpne armer, og forteller deg hva som blir forlangt av deg, men det kan ta et par år før du er akkurat som dem i deres hjerne og hjerter

Er det rart?

Det er rene utlendinggjenger her, gjenger som slåss mot hverandre, som møtes på perrongene for å slåss. Som flyr inn i kupeene og slår rundt seg med økser og kniver. Det forekommer omskjæringer, voldtekter, kvinnene slipper ikke alltid ut i den norske hverddagen for å lære norsk og integrere seg osv osv

Det er x antall saker for mye! Jeg synes enhver skrott som kommer inn i et land og oppfører seg sånn burde vært filleristet, og det menes norske i andre land, og utlendinger som kommer hit

Vi har fått en klode som er oppdelt, og akkurat som vi bør og skal og noen gang MÅ føye lover, regler og normer dit vi drar, mener jeg det skal være en selvfølge at alle som kommer hit og bør følge våre

At norskene "også driver på" er ingen formildende omstendighet

Noen av de som kommer hit kommer fra barbariske forhold. Det er ikke mer enn normalt at norske folk har litt avventende holdning enkelte ganger

Mange "hater" tyskerne til dags dato, for historien de har lagt bak seg. Og vi er kjent rundt om som de barbariske vikingene. Hva i all verden er det som gjør at folk ikke får lov å være avventende og ha litt skepsis til folkeslag som faktisk driver slik barbariske tradisjoner selv til dags dato?

Bare se på huskestua som ble etter den tegningen i Danmark...."et helt land" - sikkert mange som ikke ønsket det sånn men...- var ute etter å ta både tegner og Danmark. Hvilken respekt klarte du å se i filmklippene fra det rasende folk i ettertid av dette?

Sånn er verden helt enkelt, fordi vi er mennesker

Og spar meg for Sør sine linker, å diskutere med Sør er som å slå i hjel en duracell-kanin. Jeg har hverken tid eller gidd til å diskutere det samme greiene i dagesvis for å være ærlig. Jeg har nemmelig slått meg til ro med mine egne meninger og har ikke behov for hverken å dytte de på andre, eller la andre få gjøre om mine :)

''Vi har f.eks flere historier hvor norske kvinner gifter seg med utenlandske menn, og når de blir med over dit så blir de nektet og ta med barna tilbake ''

Så hvis du var gift med en utenlandsk mann som hadde blitt med deg hit, så ville du ment at han hadde rett til å flytte hjem til sitt land og ta med seg barna deres? Og hvis du prøver å nekte ham, så er du en undertrykkende tyrann?

Gjest fra bergen
Skrevet

2% av befolkningen, 20% av innvandrerne menes det nok.

Strengt tatt ligger vel tallene på ca. 4% og litt i underkant av 40%.

Skrevet

Strengt tatt ligger vel tallene på ca. 4% og litt i underkant av 40%.

Kun hvis man liker å dikte opp tall, og forfekter teorien at folkene i moskéen kun oppgir halvdelen av medlemmene, slik at de kun får halvpartene av pengene de har rett til.

En slags omvendt medlemsjuks, altså.

Skrevet

''Min mening er nok min, samme hva du nå måtte mene om den ''

"Jeg har allerede bestemt meg - ikke forstyrr meg med fakta!"

SDD har allerede revet det du skriver i filler, så jeg trenger ikke gjøre det igjen.

Slapp av Sør, ingen kan rive mine meninger i filler. Jeg har som sagt ikke kommet med hverken prosenter eller direkte påstander om "alle" som er mulig å slå i hjel

Og hvorfor skal jeg forandre mening når det er noe jeg "tror på"? Er du tilbøyelig til å forandre mening ;)

Det forekommer ulovlig omskjæring, det foregår tvangsgiftemål, det foregår alt det jeg har skrevet, her i landet

Ingen av dere kan komme med noen linker eller noe som slår ihjel det :)

Gjest fra bergen
Skrevet

Kun hvis man liker å dikte opp tall, og forfekter teorien at folkene i moskéen kun oppgir halvdelen av medlemmene, slik at de kun får halvpartene av pengene de har rett til.

En slags omvendt medlemsjuks, altså.

''forfekter teorien at folkene i moskéen kun oppgir halvdelen av medlemmene''

Nå er det faktisk ikke slik at alle muslimer er medlem av en moské. Og Kari Vogt har uansett bedre greie på dette enn deg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Slapp av Sør, ingen kan rive mine meninger i filler. Jeg har som sagt ikke kommet med hverken prosenter eller direkte påstander om "alle" som er mulig å slå i hjel

Og hvorfor skal jeg forandre mening når det er noe jeg "tror på"? Er du tilbøyelig til å forandre mening ;)

Det forekommer ulovlig omskjæring, det foregår tvangsgiftemål, det foregår alt det jeg har skrevet, her i landet

''Det forekommer ulovlig omskjæring, det foregår tvangsgiftemål, det foregår alt det jeg har skrevet, her i landet''

Det er helt korrekt.

Men hva har det med saken å gjøre? Må innvandrere være mer plettfri enn oss nordmenn? Det er ikke grenser for hva som forekommer også blant oss, og på mange områder er vi verre enn dem. Hvor mange innvandrere er f.eks. tatt for pedofili i Norge? Det er en relativt grov forbrytelse det også. Ikke minst er det stort sett vi som kverker hverandre.

Selv om antallet ofre for pedofili ser ut til å være enorme, er det ingen, dvs - ingen med vettet i behold, som bruker dette mot nordmenn generelt.

Hvis en eller annen innavla analfabet fra Somalia skulle sende ungen sin tilbake på omskjæringstur, blir det brukt mot samtlige. Og ikke bare somaliere. Det blir brukt mot ikke-vestlige innvandrere generelt. Pakistanere, irakere og afghanere skal plutselig mistenkes for noe som ikke engang er kultur i deres fødeland.

Skrevet

''Slapp av Sør, ingen kan rive mine meninger i filler. Jeg har som sagt ikke kommet med hverken prosenter eller direkte påstander om "alle" som er mulig å slå i hjel''

Jeg skrev ikke at dine "meninger" ble revet i filler, men innleggene dine (eller det du skrev).

''Og hvorfor skal jeg forandre mening når det er noe jeg "tror på"?''

De fleste av oss liker ikke å leve på løgn/usannheter.

''Er du tilbøyelig til å forandre mening ;)''

Ja, det gjør jeg gjerne hvis noen kan presentere gode argumenter for det. Dine var meget langt fra gode.

''Det forekommer ulovlig omskjæring, det foregår tvangsgiftemål, det foregår alt det jeg har skrevet, her i landet''

...eh... ja? Så du mener siden gjerningsmennene i Baneheia-saken var nordmenn, så reflekterer det på deg? Meg? Andre nordmenn?

''Ingen av dere kan komme med noen linker eller noe som slår ihjel det :)''

Nei, at kriminalitet forekommer har heller ingen bestridt, men det har bare ingen som helst relevans (mtp straff, osv) for andre enn individet som begikk ugjerningene. Eller mener du at du er ansvarlig for kriminalitet begått av andre nordmenn?

Skrevet

Det er helt korrekt.

Men hva har det med saken å gjøre? Må innvandrere være mer plettfri enn oss nordmenn? Det er ikke grenser for hva som forekommer også blant oss, og på mange områder er vi verre enn dem. Hvor mange innvandrere er f.eks. tatt for pedofili i Norge? Det er en relativt grov forbrytelse det også. Ikke minst er det stort sett vi som kverker hverandre.

Selv om antallet ofre for pedofili ser ut til å være enorme, er det ingen, dvs - ingen med vettet i behold, som bruker dette mot nordmenn generelt.

Hvis en eller annen innavla analfabet fra Somalia skulle sende ungen sin tilbake på omskjæringstur, blir det brukt mot samtlige. Og ikke bare somaliere. Det blir brukt mot ikke-vestlige innvandrere generelt. Pakistanere, irakere og afghanere skal plutselig mistenkes for noe som ikke engang er kultur i deres fødeland.

Du, du har skrevet så mange innlegg at jeg må lese godt på dem alle før jeg kan svare deg....men jeg har ikke sagt ALLE en enste gang så slutt å si "om en gjør noe dritt, hvorfor sier du at alle gjør det"

Og du bruker hele tiden "norsken gjør det mer, norsken står for de fleste tilfellene". Med tanke på prosenter nordmenn i dette landet så er det naturlig at det er mange tilfeller av diverse fra nordmenn. Prosent "dritt" av folk med utenlands opprinnelse er dog for høy, samme hvor mye du vil skittkaste nordmannen i forhold

1 - Jeg har skrevet at jeg ikke er for noe som helst idioti fra hverken norsk eller utlending

2 - At norskene driver bajas gir ingen formildende omstendighet for utlendingen

3 - Vi er alle gjester i et andre land enn vårt eget, og vi bør vise litt mer ydmykhet og en god respekt for de lover og regler i det landet vi kommer til. Ens regel for norsk som utlending

4 - pressiserer...jeg sier ikke ALLE, jeg sier MANGE/FOR MANGE

Unnskyld altså...jeg skjønner at dere synes "min" tankegang er patetisk altså...men for meg så er dette dikkedaret, klappe skulder, flower power..utrolig patetisk det også

Tror nesten vi bare får fortsette å ha forskjellige meninger jeg :)

*phuh*

Skrevet

''Slapp av Sør, ingen kan rive mine meninger i filler. Jeg har som sagt ikke kommet med hverken prosenter eller direkte påstander om "alle" som er mulig å slå i hjel''

Jeg skrev ikke at dine "meninger" ble revet i filler, men innleggene dine (eller det du skrev).

''Og hvorfor skal jeg forandre mening når det er noe jeg "tror på"?''

De fleste av oss liker ikke å leve på løgn/usannheter.

''Er du tilbøyelig til å forandre mening ;)''

Ja, det gjør jeg gjerne hvis noen kan presentere gode argumenter for det. Dine var meget langt fra gode.

...eh... ja? Så du mener siden gjerningsmennene i Baneheia-saken var nordmenn, så reflekterer det på deg? Meg? Andre nordmenn?

''Ingen av dere kan komme med noen linker eller noe som slår ihjel det :)''

Nei, at kriminalitet forekommer har heller ingen bestridt, men det har bare ingen som helst relevans (mtp straff, osv) for andre enn individet som begikk ugjerningene. Eller mener du at du er ansvarlig for kriminalitet begått av andre nordmenn?

Du, Duracell...jeg har hverken tid eller energi jeg altså :)

Jeg mener det jeg mener, sorry :)

Skrevet

''forfekter teorien at folkene i moskéen kun oppgir halvdelen av medlemmene''

Nå er det faktisk ikke slik at alle muslimer er medlem av en moské. Og Kari Vogt har uansett bedre greie på dette enn deg.

''Nå er det faktisk ikke slik at alle muslimer er medlem av en moské.''

Neida, det er sikkert noen unntak, men da er de neppe veldig troende, og heller ikke i et statistisk signifikant antall. Med andre ord, dette er noe du dikter opp for å få fordommene dine til å stemme.

''Og Kari Vogt har uansett bedre greie på dette enn deg.''

Men Statistisk Sentralbyrå har bedre greie på dette enn Kari Vogt, og jeg bruker deres tall.

Skrevet

Du, du har skrevet så mange innlegg at jeg må lese godt på dem alle før jeg kan svare deg....men jeg har ikke sagt ALLE en enste gang så slutt å si "om en gjør noe dritt, hvorfor sier du at alle gjør det"

Og du bruker hele tiden "norsken gjør det mer, norsken står for de fleste tilfellene". Med tanke på prosenter nordmenn i dette landet så er det naturlig at det er mange tilfeller av diverse fra nordmenn. Prosent "dritt" av folk med utenlands opprinnelse er dog for høy, samme hvor mye du vil skittkaste nordmannen i forhold

1 - Jeg har skrevet at jeg ikke er for noe som helst idioti fra hverken norsk eller utlending

3 - Vi er alle gjester i et andre land enn vårt eget, og vi bør vise litt mer ydmykhet og en god respekt for de lover og regler i det landet vi kommer til. Ens regel for norsk som utlending

Unnskyld altså...jeg skjønner at dere synes "min" tankegang er patetisk altså...men for meg så er dette dikkedaret, klappe skulder, flower power..utrolig patetisk det også

*phuh*

''

Og du bruker hele tiden "norsken gjør det mer, norsken står for de fleste tilfellene". Med tanke på prosenter nordmenn i dette landet så er det naturlig at det er mange tilfeller av diverse fra nordmenn. Prosent "dritt" av folk med utenlands opprinnelse er dog for høy, samme hvor mye du vil skittkaste nordmannen i forhold''

Prosentandeler veier jo nettopp opp for at det er flere i den ene gruppen enn den andre. Det er derfor man bruker prosenter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

*phuh*

Det ble mange innlegg pga en mulig brødsmule i tastaturet. Det var mer irriterende for meg enn for deg. ;)

''3 - Vi er alle gjester i et andre land enn vårt eget, og vi bør vise litt mer ydmykhet og en god respekt for de lover og regler i det landet vi kommer til. Ens regel for norsk som utlending''

Helt sant.

Men innvandrerne her er ikke gjester, men norske statsborgere med de samme rettighetene og pliktene som deg og meg.

Skrevet

Du, Duracell...jeg har hverken tid eller energi jeg altså :)

Jeg mener det jeg mener, sorry :)

Som sagt - "jeg har bestemt meg - ikke plag meg med fakta".

Begynn med å lese den norske Grunnloven, og resten av lovverket. Det som står der vil trolig overraske deg.

Gjest fra bergen
Skrevet

''Nå er det faktisk ikke slik at alle muslimer er medlem av en moské.''

Neida, det er sikkert noen unntak, men da er de neppe veldig troende, og heller ikke i et statistisk signifikant antall. Med andre ord, dette er noe du dikter opp for å få fordommene dine til å stemme.

''Og Kari Vogt har uansett bedre greie på dette enn deg.''

Men Statistisk Sentralbyrå har bedre greie på dette enn Kari Vogt, og jeg bruker deres tall.

''Men Statistisk Sentralbyrå har bedre greie på dette enn Kari Vogt, og jeg bruker deres tall.''

SSB benytter kun antall innmeldte medlemmer i moskéene, så det blir åpenbart feil.

Skrevet

''Men Statistisk Sentralbyrå har bedre greie på dette enn Kari Vogt, og jeg bruker deres tall.''

SSB benytter kun antall innmeldte medlemmer i moskéene, så det blir åpenbart feil.

Nei, det er samme måte man teller f. eks. kristne på.

Riktignok teller man flere enn det som er reelt (det er nok en del "døde" medlemmer), men det gjør tallet for høyt, og ikke for lavt.

Gjest fra bergen
Skrevet

Nei, det er samme måte man teller f. eks. kristne på.

Riktignok teller man flere enn det som er reelt (det er nok en del "døde" medlemmer), men det gjør tallet for høyt, og ikke for lavt.

En fagperson som K Vogt har nok bedre greie på dette enn deg.

Skrevet

Sør kan sikkert slenge ut noen linker (i motsetning til han har jeg ikke lagra noen - og jeg er for lat til å lete), men statistikken viser at innvandrere er mer lovlydige enn nordmenn. Så å argumentere med at de ikke retter seg etter våre lover blir for dumt.

Men joda - en kriminell er selvfølgelig en kriminell for mye, og ingen har forsvart kriminelle. Det er de andre, de som settes i bås pga kriminelle fra deres land, som forsvares.

Når det gjelder omskjæring har det vært ekstremt fokus på det i en del år, og det er knapt avdekket noe - så nei - det er lite som tyder på at dette er et problem, men hadde det vært opp til meg hadde alle jentunger blitt sjekka på skolen, og foreldre som eventuelt har brutt loven bura inn. Slike undersøkelser kunne også avdekket et langt større problem: Pedofili.

Men her stiller nordmenn seg på bakbeina. Deres barn vil jo også bli sjekket, selv om de verken skjærer om sine døtre eller voldtar dem. Det samme kan nesten alle muslimer argumentere med også.

Jeg vet ikke hva det vil si "å leve et utenlandsk liv", men ja - mange holder på sin religion og sine skikker. Så lenge dette er innenfor norsk lov kan det da umulig være noen problemer forbundet med dette. Ja, noen faster, men det gjelder også jøder og katolikker. For øvrig spiser disse etter solnedgang, så de stryker ikke akkurat med. Mange kristne ber til og med bordbønner, som om dette er noe problem. Intelligent er det åpenbart ikke, men det er ikke noe problem enten bønnen skjer ved bordet eller snudd i retning Mekka.

Når det gjelder importbruder var ikke poenget mitt at de som importeres, enten det er fra Pakistan eller Thailand, er stakkarslige, men at flertallet som importeres ikke er pakistanere, somaliere eller irakere, men andre ikke-vestlige, her for øvrig fra land svært ulike våres, og takket være disse dukker det opp både thairestauranter og templer i Norge (sånn siden du snakker om "å leve et utenlandsk liv").

Inntil veldig nylig brukte også blant annet FRP som skrekkeksempel for sin argumentasjon hvor mange prosent av kvinnene på krisesentre som er "innvandrere". Men så ble tallene gått litt mer etter i sømmene, og det viste seg at FRP hadde helt rett - de bommet bare kraftig på hvem som hadde importert de skamslåtte innvandrerne.

''men statistikken viser at innvandrere er mer lovlydige enn nordmenn. ''

Er det derfor mer enn 1 av 4 fanger i norske fengsler er utlendinger?

Skrevet

Forstår du statistikk?

Den norske fengselsbefolkningen er ikke stor. Man kan få en liten gruppe mennesker som gjør ting man blir fengslet for (og som utlending blir man oftere fengslet, fordi det er sjanse for at man forlater landet, osv.), selv om gjennomsnittet for gruppen er mer lovlydig.

Hvis du har vekk de 84 verstingene, så er resten av gruppen mer lovlydig. Man har bare noen relativt få hyperkriminelle.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Er det derfor mer enn 1 av 4 fanger i norske fengsler er utlendinger?''

De fleste utlendingene i norske fengsler er ikke innvandrere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...