Gå til innhold

Angst, dissosiasjon, noen råd?

Anbefalte innlegg

Gjest er ganske ille nå
Skrevet

Har dere noe alternative råd, annet enn å skape smerte, for å komme seg nedpå "jorda"?

Jeg er veldig mye "ikke tilstede" og har store problemer med konsentrasjon og hukommelse som følge av dette. Får kommentarer hele tiden og føler at alle gjør narr av meg, men jeg kan jo ikke noe for at jeg er sånn. Prøver det jeg kan.

Jeg har sluttet å skade meg selv, så dette er ikke et alternativ lenger, hva gjør jeg da? Finnes det medisiner mot det å "forsvinne" i tid og utid?

Gjest Interessert..!
Skrevet

Kan du forklare hva dissosiasjon er for noe?

Gjest er ganske ille nå
Skrevet

Kan du forklare hva dissosiasjon er for noe?

Finnes sikkert mange måter å dissosiere på. Jeg "forsvinner" fra virkeligheten, alt blir hvitt, det suser i ørene og jeg greier ikke å ta inn noe. Jeg kan se noen prate til meg, men jeg skjønner ikke hva de sier.

I tillegg har jeg en slags mellomting hvor jeg er mere tilstede, men jeg greier ikke å konsentrere meg. Kan ikke se en film f.eks. Hodet føles helt tett og jeg lurer på om jeg har ramlet av. Dette er synlig for mine nærmeste. Får kommentarer som at "nå er hun sånn igjen, nå er det ingen vits i å snakke mere til henne".

I sånne perioder kan det hjelpe å rett og slett ta så mye medisin at jeg sover i flere timer. Det hender at ting er bedre når jeg blir uthvilt.

Håper du skjønte litt av dette?

Gjest Interessert..!
Skrevet

Finnes sikkert mange måter å dissosiere på. Jeg "forsvinner" fra virkeligheten, alt blir hvitt, det suser i ørene og jeg greier ikke å ta inn noe. Jeg kan se noen prate til meg, men jeg skjønner ikke hva de sier.

I tillegg har jeg en slags mellomting hvor jeg er mere tilstede, men jeg greier ikke å konsentrere meg. Kan ikke se en film f.eks. Hodet føles helt tett og jeg lurer på om jeg har ramlet av. Dette er synlig for mine nærmeste. Får kommentarer som at "nå er hun sånn igjen, nå er det ingen vits i å snakke mere til henne".

I sånne perioder kan det hjelpe å rett og slett ta så mye medisin at jeg sover i flere timer. Det hender at ting er bedre når jeg blir uthvilt.

Håper du skjønte litt av dette?

OK! Da er det ikke det jeg har opplevd... Jeg lurte på om det var den "alene hjemme i hodet" følelsen jeg kan ha etter store påkjenninger.

Gjest er ganske ille nå
Skrevet

OK! Da er det ikke det jeg har opplevd... Jeg lurte på om det var den "alene hjemme i hodet" følelsen jeg kan ha etter store påkjenninger.

Det kan jeg ikke si deg, det finnes sikkert mange måter å dissosiere på. Hvis du søker på temaet finner du kanskje noe om det?

Skrevet

Hei, er du i stand til å drive fysisk aktivitet?

Jeg var dypt deprimert for en del år siden og falt da mye ut. Spesielt når vi hadde besøk hjemme, eller et hadde vært litt mye stress en dag, så falt jeg helt bort. Etterhvert oppdaget jeg at jeg faktisk klarte å trene når dette kom. Det gjorde det raskt bedre. om det var treningen eller noe annet vet jeg ikke sikkert, men den fysiske aktiviteten hjalp mye!!

Gjest ganske ille nå
Skrevet

Hei, er du i stand til å drive fysisk aktivitet?

Jeg var dypt deprimert for en del år siden og falt da mye ut. Spesielt når vi hadde besøk hjemme, eller et hadde vært litt mye stress en dag, så falt jeg helt bort. Etterhvert oppdaget jeg at jeg faktisk klarte å trene når dette kom. Det gjorde det raskt bedre. om det var treningen eller noe annet vet jeg ikke sikkert, men den fysiske aktiviteten hjalp mye!!

Hei, det blir ganske lite med trening da jeg er veldig sliten. Det blir som å trene med influensa. Jeg prøver alt jeg kan for å holde ting positivt og holde "hodet over vannet", men ser jeg trenger en god del hvile rett og slett. Føler meg liksom sånn "hjernetrett".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...