Gå til innhold

NHD-På tide å slutte?

Anbefalte innlegg

Gjest helt uten navn i dag
Skrevet

Er det på tide å slutte evt finne seg en ny behandler når h*n begynner å fortelle ting fra privatlivet sitt??

Gjest terapeutisk
Skrevet

Nei, det er det ikke. Du skriver alt for lite om hvordan terapeuten din deler disse opplysningene. Kanskje har han også et motiv du ikke helt har fanget opp.

Mine terapeuter har alle vært personlige på viktige områder som har hjulpet meg mye, og de har alle vært profesjonelle i forhold til hvorfor de har delt det. De har nådd inn til meg ved å dele kort noe fra deres privatliv. Jeg har likevel ikke vanskelig for å se for meg grenseløse terapeuter som forteller i hytt og pine om seg og sitt, men det er noe annet.

Skrevet

Ikke nødvendigvis, kanskje han oppmuntrer deg til å bli mer åpen, ved at han selv er åpen mot deg. Men siden dette er en behandlingsituasjon, så må en behandler være veldig bevisst på hvor dette kan føre hen.

Skrevet

Dersom det plager deg, behandleren din forteller svært private ting som går utover terapien... Det er jo forskjell på si at "I går var jeg og sønnen min på kino," og "Jeg har tre sexpartnere selv om jeg er gift og har småbarn...

Personlig har jeg ikke problemer med at psykologen min sier noe som hverdagen sin av den allmennmenneskelige arten. Men om det hadde gått mer på slikt som sex, religiøse overbevisninger, eller andre saker man regner som svært personlige... Det er svært uproft og bør ikke skje!

Uansett vil jeg si at dersom det plager deg at behandler blir for privat, slik at du ikke har noe utnytte av terapien - så kan det være smart å bytte. Hvis du tør, ville jeg anbefale å konfrontere med det.

Skrevet

Det spørs vel om han nevner noe personlig for å hjelpe deg og vise forståelse f-eks, eller om han gjør det for å dekke sine egne behov

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som andre har sagt, trenger en langt flere opplysninger enn det du gir for å kunne si noe om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...