Gå til innhold

Menstruell galskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Huldra-puldra
Skrevet

I forgårs var jeg nære på å pryle en sten inn i kjøpesenteret fordi jeg hadde lyst inn. I går hadde jeg blodorgie og ser ikke ut. Jeg forstår ikke hvorfor jeg plutselig føler slik trang til å skade meg og hvorfor jeg får så mange ville ideer. Men føler jeg blir langt mer ukritisk før og under mensen... Kan det være noen sammenheng her? Er ellers plaget med mye magesmerter og kvalme når det står på...

Ellers er jeg stort sett normal, jobber, har venner o.s.v...

Trenger ikke noe moralprekener... Jeg prøver å forstå hvorfor jeg blir gal av og til...

Gjest Hormonbomba
Skrevet

Jeg griner, er trøtt, tar alt ille opp, vil slutte jobben, gjør det slutt med typen, og ved to annledninger tatt overdose med paralgin forte...

Dette er innenfor en uke før mensen. Og hver gang er jeg helt blåst og har gjort noe jeg angrer på senere...

De mest ukritiske tingene skjer dagen før, og den dagen jeg får mensen er jeg helt fin igjen.

Jeg har gitt opp å lete etter svar, men sender ut sms til mine nærmeste sånn at de er litt greie med meg...

Jeg har ved hvert svangerskap vært dypt deprimert og sist ble jeg innlagt, hvorpå fødselen ble satt igang i uke 37.

Jeg har aldri kunne bruke hormonell prevensjon pga psyken min reagerer så negativt...

Å, hvor jeg gruer meg til overgangsalderen :-(

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg griner, er trøtt, tar alt ille opp, vil slutte jobben, gjør det slutt med typen, og ved to annledninger tatt overdose med paralgin forte...

Dette er innenfor en uke før mensen. Og hver gang er jeg helt blåst og har gjort noe jeg angrer på senere...

De mest ukritiske tingene skjer dagen før, og den dagen jeg får mensen er jeg helt fin igjen.

Jeg har gitt opp å lete etter svar, men sender ut sms til mine nærmeste sånn at de er litt greie med meg...

Jeg har ved hvert svangerskap vært dypt deprimert og sist ble jeg innlagt, hvorpå fødselen ble satt igang i uke 37.

Jeg har aldri kunne bruke hormonell prevensjon pga psyken min reagerer så negativt...

Kanskje kroppen din har "brukt opp" alle plagene dine i alle dine PMS uker slik at du slipper nevneverdige plager i overgangsalderen?

Jeg er over 55 år og nettopp begynt på menopausen og jeg har ingen plager utover at jeg kan føle meg litt varm av og til, men det er ikke plagsomt og det er ikke hver dag.

Skrevet

Kanskje kroppen din har "brukt opp" alle plagene dine i alle dine PMS uker slik at du slipper nevneverdige plager i overgangsalderen?

Jeg er over 55 år og nettopp begynt på menopausen og jeg har ingen plager utover at jeg kan føle meg litt varm av og til, men det er ikke plagsomt og det er ikke hver dag.

"Kanskje kroppen din har "brukt opp" alle plagene dine i alle dine PMS uker slik at du slipper nevneverdige plager i overgangsalderen?"

Måtte alle gode makter og ånder og regjeringer og venner av Confusius gi deg rett!! I så fall er jeg berga!

*kaster salt over katta og banker i veggen*

Gjest ssri for pms
Skrevet

Jeg tror du er klar kandidat til å prøve ut SSRI i forhold til dine pmsplager. Mange har god nytte av å starte med SSRI rett før pmsperioden starter, og gå på dem til mensen er i gang.

Gjest Forklaringen?
Skrevet

Er du vanligvis emosjonell ustabil?

Gjest Huldra-puldra
Skrevet

Uff. Det er hardt å være kvinne noen ganger. Jeg bruker en liten dose antidepressiva fra før - Remeron 15 mg. Vet noen om det går ann å måle hormonnivået? Om en har for mye PMS-hormon? Kan ikke bruke P-piller, da det er en del blodpropphistorier i familien....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...