Gå til innhold

Vet ikke lenger

Gjest Håper noen svarer

Anbefalte innlegg

Gjest Håper noen svarer
Skrevet

Du skal ikke tenker mer på selvmord. Punktum.

Tenk på hvordan du skal bli bedre. For din egen skyld, og for familien din.

Med vennlig hilsen

Det er sikkert et godt råd. Men har følt meg alene hele livet,ingen har støttet meg. Jeg har støttet dem...helt siden jeg var barn. Vet de blir knust hvis jeg tar livet mitt,tror de ander noe. Hadde foreldrene mine på besøk,han sa "Jeg er for alt utenom selvmord". Sikkert fordi jeg leste den boka.

Skrevet

Har vært ærlig hele livet mitt...nesten. Har hatt et ikke så godt liv,men har ikke fått hjelp. Livet er vondt. Ble straffet for ærligheten min. Derfor er jeg redd.

Hei,

Men de "straffer" deg jo ikke, selv om det kanskje kan føles slik noen ganger. Nå er det jo slik at hvis man er syk eller psyk så er det mye lettere for behandleren å hjelpe deg jo mer de vet.

Tenk deg selv at du er lege, og noen kommer inn, og ikke vil si at de har vondt i magen. Det er ikke lett å hjelpe vedkommende...

Hold fast i at det du gjør gjør du for å bli bedre. Det er det som er viktigst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er sikkert et godt råd. Men har følt meg alene hele livet,ingen har støttet meg. Jeg har støttet dem...helt siden jeg var barn. Vet de blir knust hvis jeg tar livet mitt,tror de ander noe. Hadde foreldrene mine på besøk,han sa "Jeg er for alt utenom selvmord". Sikkert fordi jeg leste den boka.

Ja, rett fokus mot strategier for å bli frisk - enten det er å gå i terapi, ta medisiner hver dag, eller det som er nødvendig. Du kjemper for deg selv, og for ungene. Du fortjener å ha det godt, og de fortjener også at du har det godt.

Med vennlig hilsen

Gjest Håper noen svarer
Skrevet

Jeg forstår det, men det er jo nettopp derfor det er så viktig at du får hjelpen du trenger, slik at livet blir lettere.

Med vennlig hilsen

Skal gå fra han når ungene er voksne,jeg har vært så utrolig syk men han har gitt meg en kald skuldrer. Det ser ingen,det er meg det er noe galt med. Jeg skal være sterk,jeg skal være frisk..nei jeg forstår ikke folk.

Gjest Håper noen svarer
Skrevet

Ja, rett fokus mot strategier for å bli frisk - enten det er å gå i terapi, ta medisiner hver dag, eller det som er nødvendig. Du kjemper for deg selv, og for ungene. Du fortjener å ha det godt, og de fortjener også at du har det godt.

Med vennlig hilsen

Og der kom tårene...men takk! Legger meg og griner litt,er så utrolig vondt inni meg og jeg er så alene om det. Verken mann eller barn ser meg,jeg er til tjeneste for dem. Det er vondt.

Skrevet

Skal gå fra han når ungene er voksne,jeg har vært så utrolig syk men han har gitt meg en kald skuldrer. Det ser ingen,det er meg det er noe galt med. Jeg skal være sterk,jeg skal være frisk..nei jeg forstår ikke folk.

Og det betyr jo at det beste du kan gjøre for deg selv er "hva som helst" som betyr at du blir frisk, og får et godt liv, ikke sant?

Bruk kreftene dine til å bli frisk!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og der kom tårene...men takk! Legger meg og griner litt,er så utrolig vondt inni meg og jeg er så alene om det. Verken mann eller barn ser meg,jeg er til tjeneste for dem. Det er vondt.

Og når du våkner, så gjør du det med nye krefter, og en motivasjon for å gjøre det som er nødvendig for at du skal få det bedre, ikke sant?

Snakk med helsearbeideren. Vær klar over at det nok kommer til å bli noen smell her og der (det er bedre å være forbredt), men at du går på likevel. Det blir bedre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva mener du med dømt? Strafferettslig blir du ikke dømt. Det er ikke kriminelt å ha det vondt inni seg. Heldigvis.

Det er nok dessverre fortsatt en del som "dømmer" mennesker med psykiske problemer, kanskje de tenker at vi ikke vasker oss, at vi er lite intelligente etc.

Jeg forstår godt at du er redd, men du har barn å tenke på. Da har du ikke noe annet valg enn å være dønn ærlig med helsearbeideren i morgen. Fortell hvordan du har det, hva du tenker, også at du tenker på selvmord som eneste utvei. Det er slett ikke sikkert du blir innlagt, min erfaring er at andre løsninger blir prøvd først. Men du må være ærlig. Og ta imot den hjelpen du får.

Gjest Håper noen svarer
Skrevet

Hva mener du med dømt? Strafferettslig blir du ikke dømt. Det er ikke kriminelt å ha det vondt inni seg. Heldigvis.

Det er nok dessverre fortsatt en del som "dømmer" mennesker med psykiske problemer, kanskje de tenker at vi ikke vasker oss, at vi er lite intelligente etc.

Jeg forstår godt at du er redd, men du har barn å tenke på. Da har du ikke noe annet valg enn å være dønn ærlig med helsearbeideren i morgen. Fortell hvordan du har det, hva du tenker, også at du tenker på selvmord som eneste utvei. Det er slett ikke sikkert du blir innlagt, min erfaring er at andre løsninger blir prøvd først. Men du må være ærlig. Og ta imot den hjelpen du får.

Var ganske ærlig i dag. Tror faktisk jeg ser oppegående ut,kanskje jeg er det også. At det ikke er så ille som jeg tror,men i går var en an dag enn i dag. I dag har jeg det bedre med meg selv,litt sliten etter i går men det går bra. Var ikke sikkert jeg tregnte et tilbud sa hun,kanskje jeg bare tror jeg er syk. Jeg ser tydeligvis frisk ut,det var normale reaksjoner på en strevsom hverdag. Da så :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...