Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stor tro på at det går an å trene seg til å klare ting som er vanskelig. Men gjelder det også å slappe av? Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan gjøre det, andre ganger jeg prøver å gjøre noe som er vanskelig konsentrerer jeg meg veldig om det. Det fungerer ikke så bra å sitte i ro og bare tenke "slapp av, slapp av." Er det mulig å trene seg opp til å slappe av? Og hvordan kan jeg gjøre det?

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Det er da mange ting som gir avslapping. En rolig skogstur er rekreasjon for meg. Er jeg fysisk sliten så er det ok å lese noe, høre på litt musikk eller rote litt på dataen. Et vennebesøk er jo også trivelig. Noen koser seg med tv eller radio. Jeg greier ikke bare å sitte uten noe å gjøre/pusle med. Men vi er jo alle forskjellige.

Eneste jeg må være obs på som stjeler energi er hvis jeg har noe hengende over meg som jeg "burde" ha gjort. Det løser jeg ved å notere ned på gule lapper på kjøkkenbenken så tar jeg det litt etterhvert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er fullt mulig å lære seg dette. Autogen trening/selvhypnose kan en lære av kompetente fagfolk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...