Gå til innhold

Kanskje et banalt spørsmål om kalorier

Gjest Blir forvirret av legen, og motstridenes opplysninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at jeg virker dum, men spiser du en pakke potetmos uten noe til? Hvorfor spiser du ikke heller en potet og litt kjøtt eller fisk? Er du kresen når det kommer til mat?

For min del så er potetmos fra en pakke som å spise papir rørt ut i vann. Hjemmelaget potemos er noe helt annet. Jeg kan til nød spise potemos fra pakke hvis jeg må, men aldri alene.

''For min del så er potetmos fra en pakke som å spise papir rørt ut i vann. Hjemmelaget potemos er noe helt annet''

Enig i at posemos ikke er godt!

For en stund siden skulle jeg glede barna mine (som elsker potetmos) og lagde skikkelig mos fra bakte poteter, med buljong og fløte og det hele. De klagde fælt, dette var jo ikke _skikkelig_ potetmos (les: Toro). Uff!

Skrevet

Jeg er ofte full av energi jeg likevel.... Er med i en turgruppe og er alltid førstemann til topps de gangene jeg er med. Jeg hater mat, blir kvalm av det meste. Går på medisiner som liksom skal gi økt apetitt, men det har ingen virkning på meg.

B12 hjalp ikke. Når jeg spiser føles det mer ut som å ta medisiner for å overleve. Mat med myk eller seig konsistens er jeg redd fordi jeg setter det ofte fast i halsen. Tok røntgen en gang som ikke viste noe unormalt. Det er akkurat som jeg ikke har nok muskler i svelget til å få ned denne typen mat.

Kan du kanskje "drikke" noe mat, for å få i deg mer næring? F.eks. smoothie eller shake laget av bær, frukt, yoghurt, kesam, havregryn, proteinpulver e.l.? Jeg drikker ikke sånt selv, men vet det er mange som gjør det. Du kan sikkert finne tips og oppskrifter mange steder på nett.

Sjokomelk, red bull og pose-potetmos er ikke noe å leve på i årevis...

Skrevet

''For min del så er potetmos fra en pakke som å spise papir rørt ut i vann. Hjemmelaget potemos er noe helt annet''

For en stund siden skulle jeg glede barna mine (som elsker potetmos) og lagde skikkelig mos fra bakte poteter, med buljong og fløte og det hele. De klagde fælt, dette var jo ikke _skikkelig_ potetmos (les: Toro). Uff!

Jeg hadde samme opplevelse med lapskaus her om dagen. Ungene er kjempeglad i lapskaus på boks (urk, de får det av og til til kveldsmat fordi de liker det så godt), så jeg kuttet opp masse gode grønnsaker og lagde skikkelig lapskaus fra bunnen av. Det gikk ned, men det var visst ikke særlig godt skjønte jeg.

;o)

Skrevet

*he he* Jeg har opplevd det samme med hjemmelaget mos kontra Maggi (som er det posemerket som brukes de gangene vi har posemos).

Skrevet

Beklager at jeg virker dum, men spiser du en pakke potetmos uten noe til? Hvorfor spiser du ikke heller en potet og litt kjøtt eller fisk? Er du kresen når det kommer til mat?

For min del så er potetmos fra en pakke som å spise papir rørt ut i vann. Hjemmelaget potemos er noe helt annet. Jeg kan til nød spise potemos fra pakke hvis jeg må, men aldri alene.

''men spiser du en pakke potetmos uten noe til? ''

Jeg er enig i at det ikke eer særlig spennende, men det var likevel en "middag" som jeg av og til spiste som student - billig og kjapp å lage, og minimalt med oppvask! ;-)

En halv potetmospakke fra Maggi (nb: Av den typen der man tilsetter melken selv), en smørklatt og kvernet pepper. Kanskje også litt revet ost på toppen. Helt grei mat en gang i blant, forutsetningene tatt i betraktning.

Jeg har ikke spist dette på sikkert 20 år :-)

Skrevet

*he he* Jeg har opplevd det samme med hjemmelaget mos kontra Maggi (som er det posemerket som brukes de gangene vi har posemos).

Ja, muig det er Maggi vi også bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...