Gå til innhold

Feil diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest Amatører
Skrevet

Schizotyp og schizoid er vel to ulike diagnoser?

I papirer om meg som jeg har sett har det stått schizotyp,så får jeg vite at i dps sine papirer står det schizoid. Tror rett og slett psykologen har skrevet feil,til meg sa han alltid det var schizotyp men skriver noe annet. Schizoide virker som kalde og inadvente personer,bryr seg mer om seg selv enn andre. Det er ikke meg! Har ikke gjort ant enn å bry meg om andre hele livet,helst har jeg villet reddet hele Verden.

Liker ingen av diagnosene,men reagerte veldig på schizoid. Det vet jeg at jeg ikke har. Jeg skal overflyttes til ny dps,da er det vel viktig at det står rett diagnose?

Jeg vet jeg har vært fjern,men at han sa schizotyp til meg er jeg 100 % sikker på. Ikke det at jeg tror jeg har den heller...amatører!

Gjest Amatører
Skrevet

Hva er symptomene dine da?

Ikke hva er,hva var...jeg har forandret meg. Men kan forstå at han trodde jeg hadde schizotyp. Har hatt mange symptomer på den diagnosen,har noen fremdeles. Men blir mer og mer irritert,tror jeg har fått feil diagnoser. Han lurte på om jeg var schizofren,det hadde han vel ikke gjort om jeg hadde schizoid?

Nei,er ingenting av det der,og når jeg var barn hadde jeg masse venner. Men var utrolig følsom,gråt meg ofte i søvn pga andres elendighet. Tror heller jeg har bipolar,det har flere ymtet om her også. Mine venner visste jeg måtte ha ro i perioder,være helt for meg selv,holdt meg på rommet. Andre ganger var det omvendt,jeg var glad og positiv og gøyal å være sammen med. Har vært så fjern at jeg ikke har sett hva de har holdt på med,det er feil....

Gjest Amatører
Skrevet

Og det er ikke den eneste diagnosen jeg har fått: ocd,eupf,ptsd,identitesproblemer,agorafobi og mulig flere. Alt dette har jeg IKKE!

Gjest Hanne Karin
Skrevet

Du får ha det i bakhodet, at psykiatri ikke er noen eksakt vitenskap !

I alle de årene jeg har vært i psykiatrien så har jeg fått veldig mange forskjellige diagnoser. Det varierer også mye fra behandler til behandler hvilke diagnoser de setter. Det kan også være at du svarte ett eller annet på et Scid-skjema som gjorde at du tippet over i den kategorien. Jeg synes ikke at du skal ta det så tungt. Behandlere som er veldig opptatt av diagnostikk vil som regel finne noen diagnoser som du passer inn under, akkurat der og da.Det betyr ikke at dette er noen langvarig diagnose men heller en diagnose her og nå. De er også forpliktet til å sette diagnose på deg og da må de finne noe som passer.

Gjest miiakia
Skrevet

Dette ville jeg tatt opp med min behandler så snart som mulig.

Gjest Amatører
Skrevet

Du får ha det i bakhodet, at psykiatri ikke er noen eksakt vitenskap !

I alle de årene jeg har vært i psykiatrien så har jeg fått veldig mange forskjellige diagnoser. Det varierer også mye fra behandler til behandler hvilke diagnoser de setter. Det kan også være at du svarte ett eller annet på et Scid-skjema som gjorde at du tippet over i den kategorien. Jeg synes ikke at du skal ta det så tungt. Behandlere som er veldig opptatt av diagnostikk vil som regel finne noen diagnoser som du passer inn under, akkurat der og da.Det betyr ikke at dette er noen langvarig diagnose men heller en diagnose her og nå. De er også forpliktet til å sette diagnose på deg og da må de finne noe som passer.

Eksakt forventer jeg ikke,men snakk om helgradering. Og når han i tilegg blander to forskjellige diagnoser blir jeg oppgitt,det stemmer ikke på meg engang. Forventer at de er litt proffesjonelle,litt psykiatri må en kunne for å jobbe i psykiatrien.

Har aldri svart på noe skjema heller. Jeg har vært innlagt,de hadde god tid til å observere meg. Men det hjelper jo ikke når de som jobber der, ikke har peiling på psykiatri. Psykiater fikk en bare tak i hvis det var krise...mer medisin krise.

Gjest Amatører
Skrevet

Dette ville jeg tatt opp med min behandler så snart som mulig.

Har ikke behandler nå men får ringe noen i morgen,han amatør psykologen vil jeg aldri mer snakke med. Det oser "Alt jeg mener og sier er rett" av han...så er det feil.

Gjest miiakia
Skrevet

Har ikke behandler nå men får ringe noen i morgen,han amatør psykologen vil jeg aldri mer snakke med. Det oser "Alt jeg mener og sier er rett" av han...så er det feil.

jeg ville ringt han så snart jeg kunne, er jo bare han som kan svare på det...

Gjest Amatører
Skrevet

jeg ville ringt han så snart jeg kunne, er jo bare han som kan svare på det...

Jo,men jeg klarer ikke holdningen hans. Ifølge han var min fremtid mørk og jeg måtte ta medisiner resten av livet. Har klart meg uten medisiner i snart tre år,joda jeg svinger endel,men klarer ikke tanken på slike medisiner han ga meg. Og når jeg var zombie av dem,sa han det var sykdommen som gjorde meg slik. Det var ikke det.

Skrevet

Jo,men jeg klarer ikke holdningen hans. Ifølge han var min fremtid mørk og jeg måtte ta medisiner resten av livet. Har klart meg uten medisiner i snart tre år,joda jeg svinger endel,men klarer ikke tanken på slike medisiner han ga meg. Og når jeg var zombie av dem,sa han det var sykdommen som gjorde meg slik. Det var ikke det.

men nå skal du jo spørre han om noe helt annet så ser ikke problemet..du trenger vel ikke like holdningen hans for å få svar på spørsmålet ditt..

Gjest Amatører
Skrevet

men nå skal du jo spørre han om noe helt annet så ser ikke problemet..du trenger vel ikke like holdningen hans for å få svar på spørsmålet ditt..

Poenget var han han ville aldri ha innrømmet feil,så hvis det var han som hadde skrevet feil hadde han latt meg ha den diagnosen. Heller det enn å ta feil,slik er noen mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...