Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om jeg kanskje har fått en slags depresjon. Jeg er en jente på 16år, orker ikke gå på skolen, ligger bare i sengen i et mørkt rom, er veldig beskymret for at foreldrene mine, hunden min og kjæresten skal dø eller bli syk, får veldig ofte dårlig samvitighet, føler meg trist hele tiden, spiser nesten ingen ting, som da fører til at jeg går veldig sjelden på do (1gang i uken kanskje),vondt/stikk i brystet, ofte vondt i hodet, vil ikke møte venner lenger, sover veldig dårlig, våkner tidlig med må bare prøve å sove siden jeg er så sliten. Sånn har det vært i 1år nå, var bedre i sommer men så kom høsten og alt ble værre igjen. Vet du hva dette kan være?

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Du bør nok få en sjekk hos legen. Har du snakket med foreldrene dine om det?

Husk også på at forlite/feil mat over tid gjør at du får lite energi. Så hvis du ikke orker så mye av gangen må du passe på å velge sunn mat.

Skrevet

Jeg tror uten tvil at du er deprimert og sliter med en del angst. Dette henger ofte sammen.

Leit at du har gått med dette i et helt år, for det er virkelig hjelp å få. Kontakt noen du føler kan hjelpe deg, f.eks. fastlegen, helsesøster/helsestasjon for ungdom, rådgiver på skolen eller en annen lærer du føler deg trygg på. Det blir jo til syvende og sist en lege som må inn i bildet dersom du skal få henvisning til psykolog eller psykiater - noe jeg tror er lurt å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...