Gå til innhold

Antidepressiva eller betablokkere mot stress?

Anbefalte innlegg

Gjest Ond sirkel
Skrevet

Det skal ikke mye til før kroppen min reagerer med stress og hjertet begynner å slå hardt og raskt. Jeg blir oppjaget og nervøs, svett, rød i ansiktet og blodskutt i øynene. Oppstår det en situasjon på jobb med misfornøyde kunder enten i lokalene eller på telefonen, (f.eks. ringe noen for å purre på et forfalt inkassokrav) blir stemmen min svært skjelven, hender og hode rister nesten. Jeg får tunnelsyn og tankene blir uklare.

Selv ganske uskyldige situasjoner kan tilsynelatende utløse store mengder adrenalin. Men å ta ordet på foreldremøte i bhg eller skole er ikke noe stort problem (ikke nå lenger, det var det før.)

Kan betablokkere kontrollere disse voldsomme reaksjonene? Symptomene gjør meg enda mer nervøs siden det så godt kan sees og høres på meg. Ond sirkel.

For øvrig har jeg ME i mild/moderat grad, og blir verre av all stresspåkjenning.

Kan antidepressiva ha en effekt på nevnte symptomer? Føler meg iblant litt nedbrutt pga situasjonen jeg er i.

Gjest Ond sirkel
Skrevet

Sover også mye. Men det får jeg hodepine av. Fant dette: ''- Hodepine: for mye søvn kan gi hodepine. Dette er fordi søvnen påvirker visse deler av hjernen, for eksempel serotoninlageret. Sover man for mye på dagen, kan det være vanskeligere å få en god natts søvn, som igjen gjør at man føler seg uopplagt om morgenen. ''

på denne siden http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=15083&catid=111&Itemid=61

Vil antidepressiva kunne hjelpe mot hodepinen? Husker ikke dette med SSRI og opptak/hindre reopptak.

Gjest trådstarter
Skrevet

..var hos legen i dag og han mente betablokkere kunne være greit å prøve. Så tremger dere ikke bruke tid på å svare her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...