Gå til innhold

NHD: Uforklarlig slapphet! En del av depresjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av denne slappheten
Skrevet

Hei! Jeg er diagnotisert med tibakevendende depresjon! Selv utenom depresjonsperiodene er jeg utrolig slapp, og kan sove et par timer hver kveld til tross for at jeg sover 10-11 timer om natta! Tida jeg er våken er jeg trøtt og vil helst bare sove! Dette går selvsagt utover både jobb og privatliv. Skyldes det depresjonen eller kan det ligge noe anna bak? Blodprøvene er ok! JEg bruker Wellbutrin og Efexor! Jeg holder på å bli gal!

Gjest liten løve
Skrevet

Jernmangel kan gi en slik tretthet som du beskriver...

Gjest bølger
Skrevet

Jeg sliter med tretthet som også er der når jeg ikke er deprimert. Fikk

diagonosen hypersomni, og det eneste rådet jeg fikk var å legge

inn hvilepauser i løpet av dagen, men det er ikke så lett når jeg er på jobb. . Ble litt bedre

av wellbutrin.

Jeg har ingen gode råd, men håper andre kan komme med råd om

hva som kan hjelpe.

Gjest Ingen fasit
Skrevet

Jeg var slik for noen år siden, men depresjon var ikke en del av problemet. Jeg gikk til legen som tok blodprøver og sa at alt var ok. Men jeg forble like dårlig så jeg ba om utskrift av prøvesvarene og gikk til en privat lege. Han tittet igjennom og sa de kun hadde målt jernmengden i blodet. Ikke jernlagrene. Ny blodprøve viste tomme jernlagere. Nå har sikkert legene blitt bedre enn den gang da så da er det vel sjekket?

Men om dette er aktuelt for deg har jeg ingen formening om. Er du flink med kosthold og trening. Det gjør stor forskjell hvis man har mye og hente der.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan godt skyldes depresjonen, men jeg ville vurdert om du faktisk har en depresjon som ledd i en bipolar lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...