Gå til innhold

Søvnløs og urolig uten grunn.

Anbefalte innlegg

Gjest Amatører
Skrevet

Viste seg at det var hun jeg pratet med på dps som hadde sagt feil diagnose,det står schizotyp i papirene. Men er den egentlig så alvorlig? Mye med den som beskriver meg,men ser ikke noe galt i det.

Men noe er det med meg,for jeg har slitt psykisk hele livet. Mye opp og ned,så jeg har lest om bipolar,har også lest ting folk har skrevet..folk som har bipolar. Kjenner meg igjen i mye av det de skriver. Så kom jeg over "screening for bipolar lidelse" på nettet,utarbeidet av bla nhd. Svarte ja på det første spørsmålet,og krysset av 25 ja kryss. Er det sansynlig at jeg har bipolar da,eller må man krysse ja på alt da?

Skal ta med det skjemaet til mitt nye dps.

Gjest Amatører
Skrevet

Har tatt flere tester på nettet nå ang bipolar,ifølge dem så har jeg det. Men er de testene seriøse?

Er litt ivrig nå,vil prøve medisiner som kan gjøre meg bra. Har virkelig lyst til det,jeg vil ha et godt liv. Men nå må jeg jo vente..

Gjest Svarttrost
Skrevet

Har tatt flere tester på nettet nå ang bipolar,ifølge dem så har jeg det. Men er de testene seriøse?

Er litt ivrig nå,vil prøve medisiner som kan gjøre meg bra. Har virkelig lyst til det,jeg vil ha et godt liv. Men nå må jeg jo vente..

Vel, jeg fikk omtrent samme resultat som deg, og er bl.a. diagnostisert med bp2. Synes det er et helvete. Har prøvd et utall ulike medisiner uten å bli bedre. Håper det fungerer bedre for deg.

Gjest Amatører
Skrevet

Vel, jeg fikk omtrent samme resultat som deg, og er bl.a. diagnostisert med bp2. Synes det er et helvete. Har prøvd et utall ulike medisiner uten å bli bedre. Håper det fungerer bedre for deg.

Mitt liv kan lett beskrives som et H...også,men fikk håp da jeg tenkte at diagnosen passet som "hånd i hanske". Endelig vet jeg hva det er,men har jo ikke blitt utredet for det. Var trist at ingen medisiner har hjulpet deg :(

Leste at man kunne få et bra liv med rett medisin. Er det vanlig med kroppslige plager når en har bipolar?

Jeg har veldig ofte migrene,og vondt i muskler og ja diffuse smerter i hele meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at det screeningskjemaet du har brukt er meget seriøst. Det er ikke et diagnostisk verktøy, men så entydige svar bør være nok til å gjøre en ny diagnostisk vurdering hos en spesialist.

Enda mer tyngde blir det om du viser skjemaet til noen som kjenner deg svært godt, og som ser/opplever deg på samme måten.

Gjest Amatører
Skrevet

Jeg mener at det screeningskjemaet du har brukt er meget seriøst. Det er ikke et diagnostisk verktøy, men så entydige svar bør være nok til å gjøre en ny diagnostisk vurdering hos en spesialist.

Enda mer tyngde blir det om du viser skjemaet til noen som kjenner deg svært godt, og som ser/opplever deg på samme måten.

Takk. Viste det til min samboer,han sa det beskrev meg,når vi ser tilbake ser vi det enda bedre. Men rart ikke han har sett det før, siden han er oppvokst med en bipolar far. Men han sa det var noe annet,han stengte seg inne på rommet når han var deprimert,snakket ikke til noen,barna lurte på hva galt de hadde gjort. Når han var manisk var det veldig slitsomt,for han var helt "tullete" og bare lo. Det må være mer ekstremt enn meg.

Han drakk mye alkohol også,blandet det med piller som til slutt tok livet av han.

Søsteren er også bipolar,så det var synd han traff meg da. Blir visst ikke kvitt slike folk han...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...