Gå til innhold

Er det ikke det ene, så er det andre ting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos fastlegen min en del ganger i det siste. Har fått konstantert høyt blodtrykk. Sist var det 140/107 - for høyt pluss høyt kolestrol - 7,2.

Har ikke begynt på noen form for medisiner for det ennå - skal ta flere tester i nærmeste fremtid hos han.

Håper jeg slipper å bruke mer medisiner....men på en annen side er høyt blodtrykk pluss høyt kolestrol ikke lurt å gå ubhandlet med...

Skrevet

Hei, Olav. Kjøp ett slikt blodtrykksaparat som man kan teste selv hjemme. Hjemme har jeg helt fint blodtrykk, mens hos legen er det slik ca du har det.

Jeg går og på medisin mot kolestrol, lipitor nærmere sagt, og det er helt uten bivirkninger og jeg gikk ned fra 7,4 til 4,7 på 2 måneder :)

Skrevet

Hei, Olav. Kjøp ett slikt blodtrykksaparat som man kan teste selv hjemme. Hjemme har jeg helt fint blodtrykk, mens hos legen er det slik ca du har det.

Jeg går og på medisin mot kolestrol, lipitor nærmere sagt, og det er helt uten bivirkninger og jeg gikk ned fra 7,4 til 4,7 på 2 måneder :)

Ja, kanskje jeg skulle kjøpe et hjemme apparat. En slapper jo mer hjemme, enn hos legen.

Bra at kolestrolet ditt har gått betraktlig ned :-)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Ja, kanskje jeg skulle kjøpe et hjemme apparat. En slapper jo mer hjemme, enn hos legen.

Vær glad for at det er oppdaget!

Skrevet

Hvis du skal utredes, får du sikkert et apparat som måler blodtrykket i en 24-timers periode. Da ser legen lett om du har høyt trykk bare på legekontoret, eller om det er for høyt hele tiden.

Jeg tror det lett kan bli stress å ha et apparat hjemme; man sjekker og måler litt høyt, sjekker igjen, og høyere blir trykket...

Skrevet

Hvis du skal utredes, får du sikkert et apparat som måler blodtrykket i en 24-timers periode. Da ser legen lett om du har høyt trykk bare på legekontoret, eller om det er for høyt hele tiden.

Jeg tror det lett kan bli stress å ha et apparat hjemme; man sjekker og måler litt høyt, sjekker igjen, og høyere blir trykket...

Sikkert lurt det forslaget også Mirabell

Skrevet

Vær glad for at det er oppdaget!

JA - det er jeg mest glad for Svarttrost !

Takk for alle råd !!!

Skrevet

JA - det er jeg mest glad for Svarttrost !

Takk for alle råd !!!

Konsekvensene av ikke å få behandlet det er nok betydelig surere enn å måtte ta medisiner mot det. Jeg må selv bruke Atacand fordi jeg er arvelig belastet for høyt bt i ung alder. Medisnen har ikke bivirkninger på meg når den er riktig dosert. Først fikk jeg for mye, men det merker man med at man blir mye svimmel og slikt.

Men jeg skjønner veldig godt at det der er surt - akkurat som om det ikke var nok fra før av liksom. Jeg kjenner utrolig godt den følelsen selv. Det er lov å være sur og lei, men ikke la det gå til hodet på deg.

Jeg valgte selv å skaffe meg eget måleaparat hjemme, men man må virkelig være disiplinert med bruken. Blir man besatt av å ta blodtrykket sitt, så får man også mer angst. Personlig tar jeg det gjerne dagen før jeg skal måle hos legen, eller samme dag. Dermed har jeg et sammenligningsgrunnlag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...