Gå til innhold

Jeg vil ha tilbake livet mitt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør jeg det?

De forrige 6-7 årene bestod livet mitt i å gjøre som min samboer sa. (han bestemte alt hva jeg skulle gjøre, og når... Jeg vet forsåvidt ikke engang hva jeg liker å se på TV -da det var han som også bestemte det.) Og før der gjorde jeg hva faren min sa. Og dersom jeg skulle finne på å gjøre noe jeg ikke hadde fått lov til, så fikk jeg høre det! Jeg har aldri levd mitt eget liv. Jeg aner ikke hva mine interresser er, eller hva jeg muligens kunne være flink til. Jeg har bare gjort hva andre har bedt meg om. Alltid.. Og nå er jo jeg på egenhånd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Og jeg føler hele tiden at jeg gjør noe galt, dersom jeg gjør noe uten at jeg har fått tillatelse av noen? Hvor skal jeg begynne, så jeg kan få leve mitt eget liv?

(For...nå gjør jeg forsåvidt det min sønn vil...! men, vet jo på mange måter at det er feil at han skal bestemme hva jeg skal gjøre også da...)

Er så utrolig ensom og tom. Og føler meg totalt bortkastet. Jeg har heldigvis min sønn -men vil ikke at han skal ende opp som meg -så jeg MÅ jo bare "skjerpe" meg! Hvordan får man et liv? Hvordan vet man hva som interresseren en? Hvordan???

Skrevet

Hvis du ikke vet hva som interesserer deg og aldri har visst det så er det vel vanskelig å finne ut av det. Det viktigste for deg er å få et mest mulig normalt liv, med rutiner for gutten din (som leggetid, måltider osv) og at dere har det hyggelig sammen. Du takler å følge han til barnehagen og hente han som er veldig fint. Det er bra om du har regler for sønnen din (det kan være fast leggetid) så han ikke bestemmer alt.

I steden for å tenke på hva som interesserer deg kan du heller tenke på hva du kan gjøre for å skape trivsel i livet ditt. I første omgang er det ikke sikkert at det gjør deg veldig glad, men hvis du har aktiviteter får du faste gjøremål og rutiner som kan skape større trivsel over tid. Du må prøve deg litt fram. Hva disse aktivitetene skal være er ikke så viktig. Om du f.eks går deg en tur hver dag kan det bidra til bedre helse. Det kan være at du leser en bok eller kjøper deg et ukeblad hver helg. Det kan være programmer du følger med på på tv. Forskjellige aktiviteter og det at du samtidig skaper rutiner (f.eks at du ser et tv-program til et fast tidspunkt hver dag) kan skape større trygghet og trivsel i hverdagen for deg.

Hvis du liker å lage ting kan du alltids finne på aktiviteter sammen med sønnen din eller noe å holde på med alene. Tror det er mange her som tenker på deg og som gjerne kunne ha tenkt seg å hjelpe deg (bl.a med å finne bolig) dersom vi hadde kjent deg. Er det mulig for deg å finne en venninne (ta opp kontakten med en venninne du har hatt kontakt med tidligere)? Menn bør du nok holde deg unna en god stund framover. Du får ta et skritt om gangen eksvimle, lykke til!

Skrevet

Kjære eksvimle!

Ta små skritt om gangen, slik fgg skriver, og bli kjent med DINE gleder og DINE interesser.

Kom til å tenke på Gabriellas sång, fra filmen "Så som i himmelen" - Gabriella hadde litt samme bakgrunn som deg, med en voldelig mann, men klarte å reise fra ham:

Klem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...