Gå til innhold

Fremtiden

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre.

Skrevet

Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre.

Men kunne ikke dette i fremtiden også blitt eleminert av det jeg skrev over tror du ?

Gjest Tikki masala
Skrevet

Herregud er du seriøs? Er det så vanlig?

Da betyr det at psykiatrien er overfylt av kvinner som har opplevd overgrep?

Trodde de fleste led av depresjon.

Gjest har aldri opplevd slikt, heldigvis
Skrevet

Det tror jeg. Overgrep, vanskjøtsel osv.

Skrevet

Det er vel mye som starter med overgrep. Jeg har hatt mange diagnoser, men alt startet med overgrep en gang i tiden. Det var min inngang til psykiatrien.

Gjest Tikki masala
Skrevet

Det tror jeg. Overgrep, vanskjøtsel osv.

Vanskjøtsel kan være mye. Foreldre som aldri er positive til deg. Men ellers opptrer som normalt. Skulle tro det er skyld i mye. Derfor overrasket at han nevner seksuelle overgrep så tydelig. Sjelden man hører at en bror blir dømt for det også.

Skrevet

Jammen sant.

Skrevet

Det har du helt rett i...

(og kjærester/ektefeller...!)

Skrevet

da må dere sørge for at de får hjelp FØR....

Skrevet

Men kunne ikke dette i fremtiden også blitt eleminert av det jeg skrev over tror du ?

...vil bare innskyte klokkeslettene dere skrev dette...se litt på dette da...ellers virker det jo helt usammenghengene....

Skrevet

En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?

mvh

Skrevet

En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?

mvh

Den lå litt for høy for meg PieLill. Hva har det dette med dette vi snakker om her ? Hmm....

Skrevet

mvh

''En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?''

Som igjen ofte er en bivirkning av nummer 1, eller andre former for omsorgssvikt.

Skrevet

Den lå litt for høy for meg PieLill. Hva har det dette med dette vi snakker om her ? Hmm....

Eksprimentering med rumidler av ulike slag. Alt fra piller, alkohol til friskluftsspray.

Én pille kan være nok til å gjøre en ungdom til psykiatrisk pasient, i verste fall på livstid.

mvh

Skrevet

''En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?''

Som igjen ofte er en bivirkning av nummer 1, eller andre former for omsorgssvikt.

Det kan det være.

Men ungdom med alldeles utmerkede oppvekstvilkår og framtidsutsikter kan legge livet i grus med én ubetenksom pille.

mvh

Skrevet

Eksprimentering med rumidler av ulike slag. Alt fra piller, alkohol til friskluftsspray.

Én pille kan være nok til å gjøre en ungdom til psykiatrisk pasient, i verste fall på livstid.

mvh

Det var det jeg ikke snakka om i innlegget mitt....les det om igjen dere....

Skrevet

Det kan det være.

Men ungdom med alldeles utmerkede oppvekstvilkår og framtidsutsikter kan legge livet i grus med én ubetenksom pille.

mvh

De sier så, men jeg har fortsatt ikke sett et eneste eksempel på en sådan, tross deres hyppige eksperimentering med rusmidler.

De med underliggende problemer, derimot ...

Skrevet

De sier så, men jeg har fortsatt ikke sett et eneste eksempel på en sådan, tross deres hyppige eksperimentering med rusmidler.

De med underliggende problemer, derimot ...

Jeg har sett eksempler på begge.

Og de med underliggende problemer som klarer å la være å koke skallen i tillegg, klarer seg bedre på kort og lang sikt.

Det går en fin linje mellom å forstå underliggende problemer til å få det til at de ikke har noe selvstendig ansvar og derved heller ikke noen valg- eller påvirkningsmuligheter.

mvh

Skrevet

Det var det jeg ikke snakka om i innlegget mitt....les det om igjen dere....

Det var en kommentar til NHDs svar.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...