Olav Femte Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Jeg er sikker på i den nærmeste fremtid (30 til 50 år), vil de fleste psyskiske ledelser ha sin årsak defekte gener og virus. Dette vil få en revulonerende ny og effektiv behandlingsform for disse lidelsene. F. eks. ta en kikk på dette: http://www.dagbladet.no/2010/09/02/nyheter/innenriks/utenriks/royking/kreft/13150887/ 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. Men kunne ikke dette i fremtiden også blitt eleminert av det jeg skrev over tror du ? 0 Siter
Gjest Tikki masala Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. Herregud er du seriøs? Er det så vanlig? Da betyr det at psykiatrien er overfylt av kvinner som har opplevd overgrep? Trodde de fleste led av depresjon. 0 Siter
Gjest har aldri opplevd slikt, heldigvis Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Herregud er du seriøs? Er det så vanlig? Da betyr det at psykiatrien er overfylt av kvinner som har opplevd overgrep? Trodde de fleste led av depresjon. Det tror jeg. Overgrep, vanskjøtsel osv. 0 Siter
Gjest starten Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Herregud er du seriøs? Er det så vanlig? Da betyr det at psykiatrien er overfylt av kvinner som har opplevd overgrep? Trodde de fleste led av depresjon. Det er vel mye som starter med overgrep. Jeg har hatt mange diagnoser, men alt startet med overgrep en gang i tiden. Det var min inngang til psykiatrien. 0 Siter
Gjest Tikki masala Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det tror jeg. Overgrep, vanskjøtsel osv. Vanskjøtsel kan være mye. Foreldre som aldri er positive til deg. Men ellers opptrer som normalt. Skulle tro det er skyld i mye. Derfor overrasket at han nevner seksuelle overgrep så tydelig. Sjelden man hører at en bror blir dømt for det også. 0 Siter
wizdom Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. Jammen sant. 0 Siter
eksvimle Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. Det har du helt rett i... (og kjærester/ektefeller...!) 0 Siter
Gjest dermed Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. da må dere sørge for at de får hjelp FØR.... 0 Siter
Olav Femte Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Men kunne ikke dette i fremtiden også blitt eleminert av det jeg skrev over tror du ? ...vil bare innskyte klokkeslettene dere skrev dette...se litt på dette da...ellers virker det jo helt usammenghengene.... 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den største fremgangen på psykiatrifronten ville vi få om fedre og storebrødre kunne avstå fra seksuelle overgrep mot sine døtre/søstre. En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel? mvh 0 Siter
Olav Femte Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel? mvh Den lå litt for høy for meg PieLill. Hva har det dette med dette vi snakker om her ? Hmm.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel? mvh ''En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?'' Som igjen ofte er en bivirkning av nummer 1, eller andre former for omsorgssvikt. 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Den lå litt for høy for meg PieLill. Hva har det dette med dette vi snakker om her ? Hmm.... Eksprimentering med rumidler av ulike slag. Alt fra piller, alkohol til friskluftsspray. Én pille kan være nok til å gjøre en ungdom til psykiatrisk pasient, i verste fall på livstid. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ''En god nummer to er vel om både den ene og den andre kunne avstå fra å prøve diverse rusmiddel?'' Som igjen ofte er en bivirkning av nummer 1, eller andre former for omsorgssvikt. Det kan det være. Men ungdom med alldeles utmerkede oppvekstvilkår og framtidsutsikter kan legge livet i grus med én ubetenksom pille. mvh 0 Siter
Olav Femte Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Eksprimentering med rumidler av ulike slag. Alt fra piller, alkohol til friskluftsspray. Én pille kan være nok til å gjøre en ungdom til psykiatrisk pasient, i verste fall på livstid. mvh Det var det jeg ikke snakka om i innlegget mitt....les det om igjen dere.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det kan det være. Men ungdom med alldeles utmerkede oppvekstvilkår og framtidsutsikter kan legge livet i grus med én ubetenksom pille. mvh De sier så, men jeg har fortsatt ikke sett et eneste eksempel på en sådan, tross deres hyppige eksperimentering med rusmidler. De med underliggende problemer, derimot ... 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 De sier så, men jeg har fortsatt ikke sett et eneste eksempel på en sådan, tross deres hyppige eksperimentering med rusmidler. De med underliggende problemer, derimot ... Jeg har sett eksempler på begge. Og de med underliggende problemer som klarer å la være å koke skallen i tillegg, klarer seg bedre på kort og lang sikt. Det går en fin linje mellom å forstå underliggende problemer til å få det til at de ikke har noe selvstendig ansvar og derved heller ikke noen valg- eller påvirkningsmuligheter. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det var det jeg ikke snakka om i innlegget mitt....les det om igjen dere.... Det var en kommentar til NHDs svar. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.