Gjest slektning Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Er det tilrådelig å medisinere et barn midt i tenårene med stemningsstabiliserende før en diagnose er stilt? Annen sannsynlig diagnose er ME. Kan medisinering brukes som diagnoseverktøy? Blir det bedre, var det bipolar. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det er slik de gjør det,men om det er rett vet jeg ikke. Er visst ikke lett å finne diagnoser på folk nei. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det er slik de gjør det,men om det er rett vet jeg ikke. Er visst ikke lett å finne diagnoser på folk nei. mener jeg har hørt om liknende, mener også at det ble sagt at en ikke setter endelig diagnose før fylte 18 år. Men jeg kan huske feil.. 0 Siter
palmebrus Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 mener jeg har hørt om liknende, mener også at det ble sagt at en ikke setter endelig diagnose før fylte 18 år. Men jeg kan huske feil.. Man burde klare å skille bipolar fra ME uten å prøve medisinering først. Men virkeligheten i dag er nok annerledes. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 mener jeg har hørt om liknende, mener også at det ble sagt at en ikke setter endelig diagnose før fylte 18 år. Men jeg kan huske feil.. Det har jeg også hørt,at de ikke vet sikker diagnose før de er voksne. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 I utgangspunktet synes jeg ikke det er riktig å lage forøkskanin av en person for å se etter diagnoser - bortsett fra tilfeller der man er desperat og behandling er et preserende behov. Hvor vidt de stiller diagnosen bipolar lidelse 100% i tenåra vet jeg ikke, men den debuterer oftest da. Jeg fikk de første symptomene da jeg var rundt 15. Om ikke annet kan de sette det som en tentativ diagnose. Stemningsstabiliserende medisiner er stort sett ganske harmløse når de blir brukt riktig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 ''Er det tilrådelig å medisinere et barn midt i tenårene med stemningsstabiliserende før en diagnose er stilt? Annen sannsynlig diagnose er ME.'' Siden jeg antar at dette er komplisert, det har vart en stund, og pasienten lider, vil jeg si at det er forsvarlig. ''Kan medisinering brukes som diagnoseverktøy? Blir det bedre, var det bipolar.'' Diagnose "ex juventibus" (etter hva som hjelper) er mye brukt. Det vil også være slik her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.