Gå til innhold

Uff.....Hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Gjest what to do nå?
Skrevet

Var med legen i dag og han har valgt å ta bort alle medisinene. Serequel, fenergan og atarax. Sluttet med benzo og alkohol i sommer, og nå blir jeg redd.

Viste til NHD råd (for noen dager siden der han ikke anbefalte seponering, men da svarte legen at han egentlig hadde tenkt å ta bort serequel for et halvt år siden...

Eneste jeg har igjen nå er 15 mg remeron og en allergipille. Jeg tviler på at jeg kommer til å få sove og er livredd for å bli psykotisk igjen. Å når jeg las tråden under om de nye kjørekortreglene blir jeg enda mer bekymret. Jeg HATER offentlig transport. Blir superstresset og full av angst på buss, fly o.l. Mister jeg førerkortet er livet mitt over. Bor langt uti gokk. Ingen busser her.

Synes disse nye reglene er diskrimerende. Har aldri kjørt en meter med promille eller når jeg er surrete i hodet. Jeg har kjørt 100 prosent skadefritt i snart 15 år. Bryter ikke fartsgrensene en gang.

Skrevet

Hva var legens begrunnelse for å ta bort medisinene? Remeron er også søvndyssende.

Gjest what to do now?
Skrevet

Hva var legens begrunnelse for å ta bort medisinene? Remeron er også søvndyssende.

At jeg måtte begynne på "null" for å finne ut hva og om jeg hadde behov for det. Med andre ord, slutte for å se om jeg igjen blir deprimert og psykotisk.

Skrevet

At jeg måtte begynne på "null" for å finne ut hva og om jeg hadde behov for det. Med andre ord, slutte for å se om jeg igjen blir deprimert og psykotisk.

Ok. Da er det kanskje ikke så mye å gjøre. Kanskje det går bedre en du tror. Hvis ikke ville jeg bedt om en ny vurdering hos legen.

Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

Unnskyld meg, men den legen høres ut som en inkompetent stor DUST som ikke eier peiling på psykiatri!! Sånne skråsikre allmennleger er mer helseskadelig enn til gavn. Å "skulle starte på null," er IKKE forebygging av psykose - det er ikke noe man selv rår med..... ÅÅÅÅ jeg får lyst til å denge den legen der grrrr

Om du bor på landet er det kanskje vanskelig å få bytta lege? Hvis ikke vil jeg STERKT anbefale deg å gjøre det!

Slik går det bare ikke an å behandle (eller ikkebehandle) folk.

Skrevet

Eneste jeg har å si, er at legemiddelet Atarax er synonymt med plasebo når det gjelder alle sykdommer..

Gjest what to do nå?
Skrevet

Unnskyld meg, men den legen høres ut som en inkompetent stor DUST som ikke eier peiling på psykiatri!! Sånne skråsikre allmennleger er mer helseskadelig enn til gavn. Å "skulle starte på null," er IKKE forebygging av psykose - det er ikke noe man selv rår med..... ÅÅÅÅ jeg får lyst til å denge den legen der grrrr

Om du bor på landet er det kanskje vanskelig å få bytta lege? Hvis ikke vil jeg STERKT anbefale deg å gjøre det!

Slik går det bare ikke an å behandle (eller ikkebehandle) folk.

Det kan gå bra ja... Vet ikke om det er et symptom på psykose, men etter at jeg var det i fjor høst ble jeg allergisk mot vedvarende støy og høye lyder.

Det var ikke annet enn et langt grusomt mareritt å være psykotisk. Ingenting er normalt eller trygt og jeg greide å skaffe avisoverskrifter med min bisarre oppførsel. Noe som var dødsflaut, da hele bygden fikk vite det og jeg måtte lage en fantastisk bortforklaring på arbeidsplassen.

Det begynte at jeg ble opphengt i alle lyder, hoppet i luften av den minste lyd. Om jeg skulle bli slik igjen får jeg håpe at jeg rekker å løpe til legen før jeg mister bakkekontakten....

Når det gjelder atarax følte ikke jeg at de hjalp mot angst, men de gjorde meg trøtt. Dette hadde vært flott å være medisinfri, men går det på trynet orker jeg ikke flere av og på-runder.

Kan vel ikke gjøre annet enn å tenke positivt :-/

Skrevet

Du har rett til å få en annen leges mening om dette.

Om det ikke er noen i nærheten der du bor, får du heller bruke litt penger på å reise. Private klinikker som Volvat, koster mye, men har kort ventetid.

Kanskje en god investering.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...