Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 I går kveld tok det minst en og en halv time før imovanen virket. Er det normalt? Trodde den skulle virke med en gang nesten jeg. Er det faktorer som kan forsinke virkningen? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Imovane er innsovningstablett og virker innen 30 minutter. Etter etpar timer avtar effekten. I ditt tilfelle vil jeg tro at den ikke har virket i det hele tatt. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Imovane er innsovningstablett og virker innen 30 minutter. Etter etpar timer avtar effekten. I ditt tilfelle vil jeg tro at den ikke har virket i det hele tatt. Men den virker jo alltid på meg...skjønner ikke dette. Hvordan kan imovane, som jeg ikke har tatt så lenge ikke virke i det hele tatt? Må jo være en spesiell grunn til det?? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Men den virker jo alltid på meg...skjønner ikke dette. Hvordan kan imovane, som jeg ikke har tatt så lenge ikke virke i det hele tatt? Må jo være en spesiell grunn til det?? Hvis man er spesielt urolig er det vel ikke så rart at en ikke får sove til tross for at en har tatt sovemedisin? Jeg har i mellom tatt noe sovemedisin (ikke over tid), og har enkelte ganger erfart at det ikke har fungert. Har aldri tenkt over at det er rart, har jo ikke tatt en dose som skulle slå meg helt ut, heller. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Hvis man er spesielt urolig er det vel ikke så rart at en ikke får sove til tross for at en har tatt sovemedisin? Jeg har i mellom tatt noe sovemedisin (ikke over tid), og har enkelte ganger erfart at det ikke har fungert. Har aldri tenkt over at det er rart, har jo ikke tatt en dose som skulle slå meg helt ut, heller. Jeg var ikke ekstra urolig. Jeg var likedan som jeg alltid er. Jeg kjente heller ikke den bitre smaken som pleier å følge som bivirkning. Imovane funker alltid veldig godt på meg. Men en annen gang så funket den ikke før to timer var gått. Det er svært sjeldent det har skjedd med meg. Det har også hendt at det har gått en time før den virket. Men som regel virker den etter ca en halvtime, noen ganger innen et kvarter. Jeg skjønner ikke dette altså. Den kan da ikke plutselig slutte å virke. Har gått på den siden juni. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Hvis man er spesielt urolig er det vel ikke så rart at en ikke får sove til tross for at en har tatt sovemedisin? Jeg har i mellom tatt noe sovemedisin (ikke over tid), og har enkelte ganger erfart at det ikke har fungert. Har aldri tenkt over at det er rart, har jo ikke tatt en dose som skulle slå meg helt ut, heller. Men har du prøvd imovane? Ikke fatter jeg hvordan akkurat den ikke kan fungere, med mindre man har tatt for liten dose enn hva som er vanlig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Men har du prøvd imovane? Ikke fatter jeg hvordan akkurat den ikke kan fungere, med mindre man har tatt for liten dose enn hva som er vanlig. Ja, jeg har også tatt Imovane (en halv tablett), og har også erfart at denne enkelte ganger ikke har fungert i det hele tatt. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Men har du prøvd imovane? Ikke fatter jeg hvordan akkurat den ikke kan fungere, med mindre man har tatt for liten dose enn hva som er vanlig. Jeg fatter det heller ikke. At den bare plutselig ikke virker. Jeg har tatt samme dose, 7,5 mg, som jeg pleier å gjøre. Og får alltid den bivirkningen. Helt rart altså. Lurer på om jeg har spist noe eller noe i den duren som gjør at den ikke virker. Helt merkelig. Håper NHD svarer på denne, han burde da vite det?? 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Ja, jeg har også tatt Imovane (en halv tablett), og har også erfart at denne enkelte ganger ikke har fungert i det hele tatt. Den har ikke fungert i det hele tatt? Har du hatt den bivirkningen med bitter smak? Har den også uteblitt da med andre ord? Er det da man skal ta en til? Men da kan jo det hende den heller ikke funker da? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Ja, jeg har også tatt Imovane (en halv tablett), og har også erfart at denne enkelte ganger ikke har fungert i det hele tatt. Ok jeg tar alltid en tablett (eller oftere halvannen), og dersom jeg ikke legger meg med en gang, blir jeg så borte og geleaktig i kroppen at jeg må krabbe meg til sengs. Hallisunerer gjør jeg også. Men hvordan effekten er ved en halv tablett vet jeg ikke. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Jeg fatter det heller ikke. At den bare plutselig ikke virker. Jeg har tatt samme dose, 7,5 mg, som jeg pleier å gjøre. Og får alltid den bivirkningen. Helt rart altså. Lurer på om jeg har spist noe eller noe i den duren som gjør at den ikke virker. Helt merkelig. Håper NHD svarer på denne, han burde da vite det?? Tilsvarer 7,5mg en tablett? Eller en halv tablett? Jeg tror du bør øke dosen, men nå er ikke jeg noen lege så rådfør deg først med noen som har peiling :-) 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Tilsvarer 7,5mg en tablett? Eller en halv tablett? Jeg tror du bør øke dosen, men nå er ikke jeg noen lege så rådfør deg først med noen som har peiling :-) 7,5 mg er en tablett. De finnes i 5 mg og 7,5 mg. Ja, kan jo kanskje øke med en halv tablett. Men vil helst ikke øke noe særlig, da den er vanedannende. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 7,5 mg er en tablett. De finnes i 5 mg og 7,5 mg. Ja, kan jo kanskje øke med en halv tablett. Men vil helst ikke øke noe særlig, da den er vanedannende. Ja jeg tror jeg har pleid å ta 11.25mg dose, så det er en og en halv tablett av de på 7.5mg. Nå tar jeg imovane ytterst sjeldent da, men denne dosen slår meg helt ut. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Jeg fatter det heller ikke. At den bare plutselig ikke virker. Jeg har tatt samme dose, 7,5 mg, som jeg pleier å gjøre. Og får alltid den bivirkningen. Helt rart altså. Lurer på om jeg har spist noe eller noe i den duren som gjør at den ikke virker. Helt merkelig. Håper NHD svarer på denne, han burde da vite det?? Hvis du har tatt den samme dosen over lang tid, kan vel effekten av Imovane bli svakere? 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Ja jeg tror jeg har pleid å ta 11.25mg dose, så det er en og en halv tablett av de på 7.5mg. Nå tar jeg imovane ytterst sjeldent da, men denne dosen slår meg helt ut. Ja, ikke rart du blir utslått av den dosen, det er en ganske høy dose. Jeg får ikke hallusinasjoner da, men det er vel fordi jeg holder meg til en tablett 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Den har ikke fungert i det hele tatt? Har du hatt den bivirkningen med bitter smak? Har den også uteblitt da med andre ord? Er det da man skal ta en til? Men da kan jo det hende den heller ikke funker da? Mener jeg også har erfart manglende smak en gang den ikke har virket, men har jo ikke nok erfaring til å være sikker på noen sammenheng. 0 Siter
Gjest apelsin Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Jeg var ikke ekstra urolig. Jeg var likedan som jeg alltid er. Jeg kjente heller ikke den bitre smaken som pleier å følge som bivirkning. Imovane funker alltid veldig godt på meg. Men en annen gang så funket den ikke før to timer var gått. Det er svært sjeldent det har skjedd med meg. Det har også hendt at det har gått en time før den virket. Men som regel virker den etter ca en halvtime, noen ganger innen et kvarter. Jeg skjønner ikke dette altså. Den kan da ikke plutselig slutte å virke. Har gått på den siden juni. Hei candrine. Har du prøvd melatonin kapsler? Det er hormonet som hjernen produserer selv som gjør deg trett og hvis hjernen produserer for lite av det, da får du problemer med å sove. Jeg tar en melatonin og sover bra om natten. Anonym. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 3. september 2010 Skrevet 3. september 2010 Hvis du har det litt tøfft, masse tanker osv, så trenger ikke imovane å virke. Dette har jeg opplevd flere ganger. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Hvis du har det litt tøfft, masse tanker osv, så trenger ikke imovane å virke. Dette har jeg opplevd flere ganger. Ok, når jeg tenker etter, så var det ekstra tøft i går. Kanskje det er derfor den ikke virket da. Dumt at den ikke virker da, det er jo da man trenger det mest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.