Gå til innhold

angående dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får egentlig bare mer og mer misstillitt til min (tidligere?) behandler på dps nå. jeg har ikke fått noen klar beskjed på hva som skal skje videre -eller om min behandling er avsluttet.

Jeg har sendt henne 1 mail, 1 sms og lagt igjen 1 beskjed. Alle vært høflige, og saklige. Jeg har forklart at jeg synes det var veldig vanskelig å gå til behandling hos henne nettopp fordi hun rapporterte videre til bv. Og derfor fikk jeg ekstra vansker med å åpne meg. Og jeg har lurt på hva jeg skal gjøre videre? Om behandlingen skal avsluttes? Om den skal fortsette? Om den eventuelt kunne være på vent til barnevernet er ute av bildet? Eller om jeg skal få en ny behandler?

Hun har ikke svart meg!!! Og jeg har jo ikke fått ny time heller. Men, burde hun ikke uansett si i fra at behandlingen er avsluttet? Eller henvist meg videre til noen andre? Burde jeg ikke få en beskjed om hva som skal skje videre?

Er det noe rart jeg synes det er meget dårlig kjemi mellom meg og min behandler her?

Jeg forstår ikke hvorfor jeg aldri får ta del i avgjørelser angånde meg. Er det nettopp fordi jeg blir stille? Er det grunnen til at jeg hele tiden blir overkjørt?

Skrevet

Kanskje det er på tide å gå til ledelsen med problemet om du ønsker å fortsette på den dps-en.

En annen løsning kan være å ta dette opp med fastlegen din. Gi h*n gjerne kopi av de brevene du har skrevet.

Kan du få adekvat behandling et annet sted, kan dette også være en løsning. I så fall er det kanskje ikke verdt å dille mer med dps-en.

mvh

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Får inntrykk av at ditt initiativ er litt uklart her. Syns du på nytt skal ta kontakt med DPS, gjerne gjennom din fastlege og si at du ønsker ny behandler på DPS fordi du har mistillitt til den forrige og av den grunn gitt henne beskjed om at du har avsluttet behandlingen hos henne.

Husk på at du er et myndig menneske som frivillig søker behandling. Det er du som har kontrollen. Gi også beskjed om at BV støtter deg i ønske om bytte av behandler.

Lykke til!

Skrevet

Får inntrykk av at ditt initiativ er litt uklart her. Syns du på nytt skal ta kontakt med DPS, gjerne gjennom din fastlege og si at du ønsker ny behandler på DPS fordi du har mistillitt til den forrige og av den grunn gitt henne beskjed om at du har avsluttet behandlingen hos henne.

Husk på at du er et myndig menneske som frivillig søker behandling. Det er du som har kontrollen. Gi også beskjed om at BV støtter deg i ønske om bytte av behandler.

Lykke til!

Ja -men det er bare det at jeg vet ikke om min behandling har blitt avsluttet eller ikke. jeg har ikke fått tak i min nåværende (?) behandler. Så jeg aner hva som skjer videre. Om jeg fortsatt er i behandling hos henne -om jeg kan bytte behandler nå?... Jeg aner ingenting. Og det er litt frustrende. Jeg synes jeg burde få en eller annen tilbake melding ihvertfall.

Jeg ønsker jo selv å fortsette behandling, men bytte behandler. Dersom dette er mulig.

Men, mener du at jeg burde gå igjennom fastlegen min på nytt igjen nå da? Og få ny henvisning til dps gjennom han? Og trenger jeg ikke å si noe nærmere i fra til min behandler på dps nå om at jeg avslutter med henne. Skulle som sagt bare ønske jeg fikk et svar -det er så dumt å ikke vite noen ting. Jeg synes det er merkelig oppførsel å ikke si noe uansett.

(jeg har jo sagt -skriftlig- hva jeg ønsker og vil til henne (og jeg har ikke vært uhøffelig eller noe slik -så hvorfor får jeg ikke noe svar?)

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Ja -men det er bare det at jeg vet ikke om min behandling har blitt avsluttet eller ikke. jeg har ikke fått tak i min nåværende (?) behandler. Så jeg aner hva som skjer videre. Om jeg fortsatt er i behandling hos henne -om jeg kan bytte behandler nå?... Jeg aner ingenting. Og det er litt frustrende. Jeg synes jeg burde få en eller annen tilbake melding ihvertfall.

Jeg ønsker jo selv å fortsette behandling, men bytte behandler. Dersom dette er mulig.

Men, mener du at jeg burde gå igjennom fastlegen min på nytt igjen nå da? Og få ny henvisning til dps gjennom han? Og trenger jeg ikke å si noe nærmere i fra til min behandler på dps nå om at jeg avslutter med henne. Skulle som sagt bare ønske jeg fikk et svar -det er så dumt å ikke vite noen ting. Jeg synes det er merkelig oppførsel å ikke si noe uansett.

(jeg har jo sagt -skriftlig- hva jeg ønsker og vil til henne (og jeg har ikke vært uhøffelig eller noe slik -så hvorfor får jeg ikke noe svar?)

Nei jeg tror ikke du trenger ny henvisning. Men siden du er under frivillig behandling er det du som bestemmer om du vil fortsette behandlingen hos den terapeuten du har gått hos. Og hvis du har gitt henne beskjed om at du har avsluttet så har du jo det.

Men siden BV er inne i bildet er det viktig at du er klar på at du ønsker en ny behandler der som opptrer proffesjonelt. Og dette må du si klart og tydelig så raskt du har mulighet for det.

Tenkte det kanskje var lettere for deg å ta dette med hjelp av fastlegen som igjen kan ta kontakt med DPS for å tydeliggjøre din vurdering av situasjonen. Men hvis du tror du best kan formidle dette selv så bør du ta kontakt med lederen/overlegen på DPS. Vis også til all tidligere skriftelig kontakt med forrige behandler. Legg helst med kopi.

Hvis DPS er bekymret for barnet ditt og og du ikke følger opp med tydelig informasjon om bakgrunnen for din vurdering og at du ønsker fortsatt hjelp ved DPS, med ny behandler kan det kanskje vanskeliggjøre situasjonen din. Men hvordan de tenker/handler ut fra slik bekymring vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du sendte mail?

Jeg synes du evt. skal be om en ny time og snakke med henne om det som har skjedd, og så bli enig om hva som skal skje videre.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du sendte mail?

Jeg synes du evt. skal be om en ny time og snakke med henne om det som har skjedd, og så bli enig om hva som skal skje videre.

Dagen etter jeg var der sist sendte jeg første melding. Og da forklarte jeg min frustrasjon over at ting ble rapportert videre -og at jeg syntes det var veldig vanskelig å forholde meg tl. Jeg lurte jeg på hva vi skulle gjøre det videre, og hvordan. Det er nå snart 2 uker siden. Og jeg har jo ikke fått svar. Og har ikke noen ny time.

Og i de andre 2 mailen/besekjden lurte jeg jo på om vi skulle ha en time til for å ordne opp i dette -eller avslutte, og finne annen behandler.

Jeg har ikke sagt konkret at jeg avslutter behandlingen heller, så jeg synes det er utrolig merkelig at jeg ikke får noen som helst beskjed nå heller!

Skrevet

Nei jeg tror ikke du trenger ny henvisning. Men siden du er under frivillig behandling er det du som bestemmer om du vil fortsette behandlingen hos den terapeuten du har gått hos. Og hvis du har gitt henne beskjed om at du har avsluttet så har du jo det.

Men siden BV er inne i bildet er det viktig at du er klar på at du ønsker en ny behandler der som opptrer proffesjonelt. Og dette må du si klart og tydelig så raskt du har mulighet for det.

Tenkte det kanskje var lettere for deg å ta dette med hjelp av fastlegen som igjen kan ta kontakt med DPS for å tydeliggjøre din vurdering av situasjonen. Men hvis du tror du best kan formidle dette selv så bør du ta kontakt med lederen/overlegen på DPS. Vis også til all tidligere skriftelig kontakt med forrige behandler. Legg helst med kopi.

Hvis DPS er bekymret for barnet ditt og og du ikke følger opp med tydelig informasjon om bakgrunnen for din vurdering og at du ønsker fortsatt hjelp ved DPS, med ny behandler kan det kanskje vanskeliggjøre situasjonen din. Men hvordan de tenker/handler ut fra slik bekymring vet jeg ikke noe om.

Det er jo det som er. Jeg har faktisk ikke gitt beskjed om at jeg avslutter. Jeg har lurt på om det er best å avslutte -og eventuelt finne annen behandler. Eller sette behandlingen på vent til barnevernet er ute av bildet, så det ikke blir mer slik rapportering. Så jeg har jo ikke sagt at jeg avslutter. Men jeg har aldri fått noe svar.

Det er ikke noe bekymringer til stedet når det gjelder min sønn. Og barnevernet er ikke bekymret overfor det. Det var jo de som faktisk foreslo at jeg burde finne en annen behandler siden dette ikke fungerte.

Skrevet

Dagen etter jeg var der sist sendte jeg første melding. Og da forklarte jeg min frustrasjon over at ting ble rapportert videre -og at jeg syntes det var veldig vanskelig å forholde meg tl. Jeg lurte jeg på hva vi skulle gjøre det videre, og hvordan. Det er nå snart 2 uker siden. Og jeg har jo ikke fått svar. Og har ikke noen ny time.

Og i de andre 2 mailen/besekjden lurte jeg jo på om vi skulle ha en time til for å ordne opp i dette -eller avslutte, og finne annen behandler.

Jeg har ikke sagt konkret at jeg avslutter behandlingen heller, så jeg synes det er utrolig merkelig at jeg ikke får noen som helst beskjed nå heller!

Når du ringte dps, sa de da at hun var på jobb?

Skrevet

Når du ringte dps, sa de da at hun var på jobb?

Ja -de skulle gi beskjed fra meg. (og jeg regnet jo da med at hun skulle gi lyd fra seg...!)

Skrevet

Ja -de skulle gi beskjed fra meg. (og jeg regnet jo da med at hun skulle gi lyd fra seg...!)

Ring på mandag og sjekk om hun er der. Hun kan ha vært syk eller av andre grunner ikke tilgjengelig.

Skrevet

Ring på mandag og sjekk om hun er der. Hun kan ha vært syk eller av andre grunner ikke tilgjengelig.

Ja, jeg skal prøve på det. Jeg tenkte jo det den første tiden jeg også. Men, synes det begynner å bli merkelig etter snart 2 uker!

Gjest Louise Victoria
Skrevet

er du sikker på at behandler har mottatt eposten? Noenganger havner eposter fra ukjente mailadresser i spam folderen, spesielt om du bruker hotmail eller gmail kontoer.

Det kan være lurt å ringe, og be om en ny time, så dere kan snakke ut som situasjonen. Er dette DPS vil de ha et sentralbord e.l. som kan ordne opp i dette for deg. Lykke til.

Skrevet

er du sikker på at behandler har mottatt eposten? Noenganger havner eposter fra ukjente mailadresser i spam folderen, spesielt om du bruker hotmail eller gmail kontoer.

Det kan være lurt å ringe, og be om en ny time, så dere kan snakke ut som situasjonen. Er dette DPS vil de ha et sentralbord e.l. som kan ordne opp i dette for deg. Lykke til.

Jo -jeg sendte mail, sms og har ringt og lagt igjen beskjed... Så hun burde jo ha fått et eller annet fra meg ihvertfall!!!

Gjest Louise Victoria
Skrevet

Jo -jeg sendte mail, sms og har ringt og lagt igjen beskjed... Så hun burde jo ha fått et eller annet fra meg ihvertfall!!!

ok, men siden du ikke har hørt noe vil det være lurt å prøve igjen på mandag, snakk da med en av sekretærene på kontoret og be om ny time. Det vil gi behandleren og deg mulighet til å diskutere situasjonen, og om du ønsker kan hun skaffe deg ny behandler.

Har selv byttet behandler på DPS, den gang snakket jeg med behandleren min om hvorfor jeg mente det ville være gunstig å bytte, og så tokk h*n det videre til neste avdelingsmøte.

Vet det er vanskelig, men prøv å ikke henge deg opp i alt som ikke fungerer, ta en avgjørelse på hva du vil i forhold til behandlingstilbudet, og fokuser på det.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...