Gå til innhold

Hjertebank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Har nå i to uker gått med fryktelig mye hjertebank. Når jeg får dette, gjerne en gang i min i perioder blir jeg nærvøs og pulsen blir høy. Det kan fåregå hele dagen men roer seg når jeg legger meg ned. Har vært hos lege han lyttet på hjerte og tok noen blodprøver, men fant kun ut at jeg hadde lavt jernlager å anbefalte meg å ta jerntabbletter 100mg pr dag. Kan dette være grunnen?? Har tatt disse i en uke nå, skulle det har hjulpet. Har også akkurat vært gravid, men tok en abort 5 dager siden. Har også tidligere harr angst og deperesjon. Kan det ligge noe bak dette??? Holder på å bli gal av dette, blir så redd og har to barn å ta meg av hele dagen...

Skrevet

I perioder med mye angst, kan jeg oppleve mye hjertebank. Ubehagelig og skremmende - men ikke farlig (så lenge andre mulige årsaker er utelukket)

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

det er vel mest sannsynlig angst... jeg får det på den måten.

Skrevet

Ikke noe godt det der!

Jernmangel kan gi hjertebank, samtidig kan angst definitivt også gjøre det. Legen min sier han hører en liten bilyd på hjertet mitt når jeg er stressa og har litt høy puls. Imidlertid er ikke dette farlig. Legen min henviste til en hjertespesialist som tok en ultraulyd på hjertet mitt. Her var alt fullstendig normalt, ikke noe tull med klaffer eller sånne ting.

Det er veldig vanlig å bli redd for hjertet ved angst. Ønsker du en vurdering, be om henvisning til indremedisiner eller aller helst en kardiolog.

Du vil her høyst sannsynlig bli tatt helt alvorlig. Fastlegen min henviste meg mest fordi han selv ville være grundig. Personlig vet jeg at jeg kan ha mye ubehag ved angst - som klem i brystet, sterk hjertebank og litt høyt blodtrykk. ingen av disse tingene er farlige når de kun skyldes angst eller stress. Å ha en liten, men ufarlig, bilyd er faktisk ikke uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...