Gjest psykiaterjakt Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Jeg har en psykiater i familien som har forsøkt å få plass til meg hos en privatpraktiserende psykiater med avtale i Oslo. Han har sendt søknad til alle sammen, og fått avslag fra alle. Er det virkelig helt umulig å få plass hos noen? Nå sender han en søknaden til DPS'en som et siste alternativ. Men det blir vel ganske kortvarig. Vet dere hvor mye det vil koste meg å gå til en psykiater uten avtale i Oslo? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Jeg tror dessverre de som har avtale er ganske fullbooket. Man kan være heldig, men jeg husker selv at jeg ringte rundt for noen år siden. Alle jeg spurte fyrte "har du henvisnng" som førstespørsmål. Jeg hadde da en avtale med legen min at hn skulle skrive henvisining der som noen kunne ta meg - noe jeg også sa. Til slutt hadde jeg fatktisk flaks - en psykiater ville ta en kartleggingssamtale med meg såfremt jeg kunne vise en henvisning når jeg kom. Jeg fikk plass hos denne, men dessverre var det ikke helt en psykiater jeg hadde totalt klaff med. Det har jo dessverre vist seg så problematisk å få time hos privatpraktiserende psykolog/psykiater at det har vært medietestet (gjelder for Oslo). Et fåtall tok telefonen eller responderte på noen osm helst måte. Jeg har faktisk personlig bedre erfaring med psykiater på poliklinikk/DPS! Jeg hadde byttet fastlege, som skrev en metget utførlig henvisning. Deretter hadde jeg time allerede to mnd etter. Det er faktisk et veldig bra utkomme . Privatpraktiserende psykiatere uten avtale koster mye, jeg mener man skal være utrolig desperat om man ender med å gå til en på en langvarig basis. Jeg har søkt litt i Gule sider, men dessverre finner jeg ikke så mye info om priser. Jeg vil imidlertid tro at du må ut med imellom 600-1000kr. Nå har jeg søkt på steder i Oslo vel å merke. F.eks. Volvat. Det finnes psykiater på Sjølyst legesenter, men jeg fikk ikke treff på dette. Jeg kan dessverre ikke anbefale annet enn å ringe rundt til de uten avtale dersom du ønsker info om priser. Det er temmelig variabelt fra sted til sted tør jeg påstå - jeg sier dette ut i fra at priser for privat allmennlege varierer innen det prisområdet jeg har angitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.