Gå til innhold

Er dere flink til å rote?

Anbefalte innlegg

Gjest grisejenta
Skrevet

Jeg går ofte inn med sko, røyker i sofaen, slenger fra meg klær og håndduker i stolen, lar gjerne kopper og tomme brusflasker stå en dag på stuebordet før jeg rydder det vekk. Kjøkkenbenken ser ofte jævlig ut. Jeg gidder nesten aldri skru toppen på tannkremtuben, tomme dassruller ligger gjerne noen dager på badegulvet før jeg fjerner dem... Å bilen er ofte full med sjokoladepapir, tomme brusflasker og røykpakker. Så har jeg tre-fire skippertak i uken der jeg støvsuger og vasker hele huset, før det forfaller igjen.

Jeg er i 30årene, men er håpløs på å rote :-/ Gidder liksom ikke rydde på plass ting med en gang jeg er ferdig med det.... Flere enn meg?

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg er kjempeflink å rote i perioder, spiser kjeks til middag over vasken fordi det ikke er noen rene tallerkener igjen for eksempel...

Skrevet

Du støvsuger og vasker hele huset tre-fire ganger i uka?

Skrevet

Nei, sånn er jeg ikke og har aldri vært. Jeg liker ikke sånn rot og søppel hører hjemme i søppelkassa først som sist. Hvordan andre innretter seg bryr jeg meg ikke noe særlig om, så lenge jeg ikke bor sammen med dem.

Skrevet

Dette blir en slik fin mellomting synes jeg - du vasker da huset oftere enn meg, og har det slik sett mye renere... Men så rotete som du beskriver har jeg det ikke...

Gjest Grisejenta
Skrevet

Jeg er kjempeflink å rote i perioder, spiser kjeks til middag over vasken fordi det ikke er noen rene tallerkener igjen for eksempel...

he he. Husker en gang jeg drakk av en vase fordi jeg ikke hadde rene glass og kopper. Takk og lov for oppvaskmaskinen min :-)

Siden jeg, og min også uoppdragene far, går inn og ut med sko og jeg har to hårete hunder, så må jeg støvsuge og vaske ofte. Om morgenene er det ofte nesten Miami Beach på stuegulvet.

Skrevet

Tja, så ille som du beskriver har vi det ikke, men det går i bølger. Når huset er rent og ryddig er jeg vanligvis flink til å holde det slik i lengre perioder - blir mer motivert til å rydde når det i utgangspunktet er ganske rent og pent rundt meg.

Men så skjer det noe på jobb, jeg jobber kveldsvakter noen dager på rad, vi er ute på fritidsaktiviteter eller kommer hjem med kilovis av vått tøy fra barnehagen, også glipper taket på ryddighet og system. Da blir det noen dager med kaos, før det er skippertaksrydding og vasking før vi nok en gang har en ryddig periode.

Skrevet

he he. Husker en gang jeg drakk av en vase fordi jeg ikke hadde rene glass og kopper. Takk og lov for oppvaskmaskinen min :-)

Siden jeg, og min også uoppdragene far, går inn og ut med sko og jeg har to hårete hunder, så må jeg støvsuge og vaske ofte. Om morgenene er det ofte nesten Miami Beach på stuegulvet.

Men jeg skjønner ikke hvordan det får tid til å forfalle nmår du har tre-fire skippertak i uken. Doruller kan jo ikke ligge lenge på gulvet når du vasker så ofte. Vasker og støvsuger du rundt dorullene? Det du skriver henger ikke på greip.

Gjest liten løve
Skrevet

Har vært ganske rotete selv, og av og til er jeg det enda. Men har jobbet hardt de siste årene med å bli mer ryddig. Det går litt sakte med meg. God på teoretiske ting. Dårlig på praktiske. Har vell kommet så langt at jeg forstår at alt må ha en fast plass, og da må man ha en plass å ha de tingene. Jeg har kjøpt oppbevaringsbokser og kommoder. Det funker fint...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, sånn er jeg ikke og har aldri vært. Jeg liker ikke sånn rot og søppel hører hjemme i søppelkassa først som sist. Hvordan andre innretter seg bryr jeg meg ikke noe særlig om, så lenge jeg ikke bor sammen med dem.

Enig med deg her. :-)

Gjest Grisejenta
Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvordan det får tid til å forfalle nmår du har tre-fire skippertak i uken. Doruller kan jo ikke ligge lenge på gulvet når du vasker så ofte. Vasker og støvsuger du rundt dorullene? Det du skriver henger ikke på greip.

På badet er det mest vaskepulver og tannkrem i vasken som uttgjør. Jeg vasker ikke tre-fire ganger i uka.... Bare en gang ca. Liker å ha det rent og ryddig, men er håpløs når det gjelder å rote.

Gjest verinoca
Skrevet

"..tre-fire skippertak i uken der jeg støvsuger og vasker hele huset.."

Hvor ille kan det egentlig bli de andre 3-4 dagene? ;o))

Jeg (vi) røyker ikke, går aldri inn med sko (ungene får heller ikke lov), men roter og slenger rundt oss, det gjør vi. Blir noen skippertak her og, men har investert i regelmessig vaskehjelp, så _møkkete_ blir det ikke.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Jo jævligere jeg har det, jo jævligere blir det rundt meg. Stort sett klarer jeg å ta en razzia i løpet av uka, men sko inne, flasker på bordet, mange dagers post og div oversvæmmer salongbordet, soverommet er begravd i klær ;).

Skrevet

"Her er rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken"

Jeg tror på en gylden mellomting. Du gjør iallefall ofte rent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...