Gå til innhold

Residual shizofreni og førerkortforskriften.

Anbefalte innlegg

Gjest Med mulig feil diagnose
Skrevet

Har lest igjennom forskriften mange ganger men er usikker på en del. Det står at ved Shizofreni er ikke kravene til førerkort oppfylt. Jeg har på DPS fått diagnosen Residual shizofreni. Behandlingen på DPS er avsluttet for flere år siden.

Er det da slik at jeg nå automatisk mister førerkortet pga at jeg en gang har fått den diagnosen? Hvor lenge er en diagnose "gyldig" etter at behandling er avsluttet?

Jeg er henvist til DPS for medisinvurdering grunnet søvnproblemer, vil da psykiater melde meg pga av diagnosen?

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Dette står jo også:

"Schizofreni med relativt god sosial og kognitiv funksjon representerer neppe noen spesiell trafikksikkerhetsrisiko, og dispensasjon bør kunne gis for kl. A, B, S, M og T."

Gjest Med mulig feil diagnose
Skrevet

Dette står jo også:

"Schizofreni med relativt god sosial og kognitiv funksjon representerer neppe noen spesiell trafikksikkerhetsrisiko, og dispensasjon bør kunne gis for kl. A, B, S, M og T."

Ja men det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på hvilket grunnlag som skal ligge til grunn for å ta fra meg førerkortet på ordinære vilkår.

Hvorfor skal jeg søke dispensasjon pga av en diagnose som er flere år gammel når jeg ikke lengere blir behandlet for den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...