Gjest lurer på det i dag Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Siden du tydeligvis ikke har mulighet til å svare på alle spørsmål rundt førerkortforskriften, vet du hvor vi kan henvende oss for å få svar? Helst anonymt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Jeg skal prøve å svare de fleste etterhvert. Det ble imidlertid en stor mengde akkurat nå, og det er meget forståelig. Det beste folk kan gjøre aller først, er å lese veilederen vedr sin egen sykdom og kapittelet om medisiner. Les også om saksbehandlingen og hvordan en har tenkt å gi dispensasjoner. Etter å ha lest dette, vil mange ikke trenge å spørre, og de som spør vil kunne stille bedre spørsmål. Jeg vet ikke andre enn fastleger, psykiatere og psykologer som kan spørres. Spørsmålene om medisiner er lettere å svare generelt på. Spørsmål om sykdommen vil gjerne kreve at en kjenner personen godt. Et annet spørsmål en om forståelsen og utøvelsene av reglene blir lik i hele landet. Mye er opp tll skjønn, og jeg er redd det vil utvikle seg lokale (u?)kulturer. 0 Siter
Gjest knutemor Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Jeg skal prøve å svare de fleste etterhvert. Det ble imidlertid en stor mengde akkurat nå, og det er meget forståelig. Det beste folk kan gjøre aller først, er å lese veilederen vedr sin egen sykdom og kapittelet om medisiner. Les også om saksbehandlingen og hvordan en har tenkt å gi dispensasjoner. Etter å ha lest dette, vil mange ikke trenge å spørre, og de som spør vil kunne stille bedre spørsmål. Jeg vet ikke andre enn fastleger, psykiatere og psykologer som kan spørres. Spørsmålene om medisiner er lettere å svare generelt på. Spørsmål om sykdommen vil gjerne kreve at en kjenner personen godt. Et annet spørsmål en om forståelsen og utøvelsene av reglene blir lik i hele landet. Mye er opp tll skjønn, og jeg er redd det vil utvikle seg lokale (u?)kulturer. Er det folk med psykiske problemer(lidelse) som topper ulykkesstatistikken? Eller hvem gjør det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Er det folk med psykiske problemer(lidelse) som topper ulykkesstatistikken? Eller hvem gjør det? Kjøring i ruspåviket tilstand topper årsaksstatistikken. Dessverre har ikke politikerne fult opp utviklingen med tilsvarende lovverk. Politiet kan ta rutinemessige alkotester. Tilsvarende kan de ikke gjøre på narkotika. Da kreves det skjellig grunn til mistanke. Totalt bak mål. spør du meg! 0 Siter
Gjest Bipolar sjåfør Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Kjøring i ruspåviket tilstand topper årsaksstatistikken. Dessverre har ikke politikerne fult opp utviklingen med tilsvarende lovverk. Politiet kan ta rutinemessige alkotester. Tilsvarende kan de ikke gjøre på narkotika. Da kreves det skjellig grunn til mistanke. Totalt bak mål. spør du meg! Kan det være en mulighet for at hele dette tullballeriet med førerkortstyret trekkes tilbake? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Kan det være en mulighet for at hele dette tullballeriet med førerkortstyret trekkes tilbake? Ja, jeg tror det er gode muligheter for at det utsettes, og at det blir en ny runde med en revidert veileder. 0 Siter
Gjest knutemor Skrevet 7. september 2010 Skrevet 7. september 2010 Ja, jeg tror det er gode muligheter for at det utsettes, og at det blir en ny runde med en revidert veileder. Har dette noen betydning for en som skal ta kjøretimer? Eller hva med oppkjøring? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Har dette noen betydning for en som skal ta kjøretimer? Eller hva med oppkjøring? Ja, det har betydning i den forstand at en ikke får førerkort om ikke helsekravene er oppfylt. Dte er derfor smart å undersøke _før_ en begynner med kjøretimer. Ellers kan det lett bli penger ut av vinduet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.