Gå til innhold

Barn og psykologi

Anbefalte innlegg

bentem1365381349
Skrevet

Kan barn på 8 år få problemer med å høre stemmer ?

Hva bør man gjøre hvis Barn klager over dette? Overse det eller gå til fastlegen.

Barnet har aldri hørt voksne snakke om dette heller så vidt vi vet. Virker ellers frisk og glad.

Skrevet

Ja, barn kan absolutt høre stemmer. Og du bør ta barnet med til fastlegen som kan henvise videre til psykiatrisk vurdering.

Jeg kjenner en gutt som fikk schizofreni-diagnose da han var 9 år. For ham var det en stor lettelse å vite hva som forårsaket at han hørte stemmene i hodet sitt. Han fikk da også medisiner, og kunne fungere godt videre.

Han er nå en voksen mann i 30-årene som har en stabil jobb :)

Påpeker at jeg ikke sier at barnet du snakker om har schizofreni, bare ønsker å få frem et slags poeng... :)

Uansett, ta barnet med til legen!

Gjest min mening om det
Skrevet

''Virker ellers frisk og glad.''

Da synes jeg ikke det er noen grunn til å overreagere,men se det an. Hvis barnet får store problemer pga stemmene blir det en an ting,men så lenge han/hun har et godt liv er det ikke et problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...