Gå til innhold

Kan bulimi ha en fysisk årsak?

Anbefalte innlegg

Gjest bulimispm
Skrevet

Man hører jo om at bulemikere overspiser og kaster opp som en slags kanal for vanskelige følelser. Kan det også være slik at sult og metthetsfølelsen ikke fungerer som den skal, og som gir spiseorgiene i første omgang? Og da skyld og skam etter å ha fråtset?

har en venninne med bulimi som har slitt i flere år. Skulle gjerne lært litt mere om det.

Skrevet

Det er mye fysisk bak bulimi, mange som settes på streng sultekur vil få bulimiske symptomer, har lest at de har gjort undersøkelser med voksne menn som ble satt på slik sultekur, og de fikk bulimisymptomer.

Psykiatriske sykepleier som jobbet på spesialpost for spiseforstyrrelser sa til meg at det var helt naturlig at jeg overspiste, når jeg sultet meg på dagen. Og om man ikke vil legge på seg, er det også helt naturlig at man spyr egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...