Gå til innhold

Redd. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest badehætta
Skrevet

Leste på lokalavisens nettside av legene på poliklinikken hvor jeg går allerede har begynt å rapportere inn pasienter med diagnoser som blir rammet av de nye førerkortreglene. Jeg har mest lyst å avlyse neste time og slutte på poliklinikken. Jeg er helt avhengig av bil hver dag. Har vært psykotisk to ganger, men er nå i ferd med å slutte på antipsykotika etter fastlegens ordre. Å om jeg skulle bli syk igjen... kan en bli frisk uten å måtte oppsøke psykiatrien igjen?

Kan jeg nekte å gi fra meg førerkortet? Forlange rettssak?

Skrevet

Nå ble jeg også enda mer redd. Ønsker å ringe legen for å si at jeg har sluttet med

ap, slik at han ikke melder meg.

Dette går ut over søvnen, og kverner i

hodet hele tiden. Blir redd for å hente posten for kanskje ligger

det et brev om

at jeg må levere inn førerkortet.

Kommer ikke til å stole på legen hvis ikke disse

forskriftene endres.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Nå ble jeg også enda mer redd. Ønsker å ringe legen for å si at jeg har sluttet med

ap, slik at han ikke melder meg.

Dette går ut over søvnen, og kverner i

hodet hele tiden. Blir redd for å hente posten for kanskje ligger

det et brev om

at jeg må levere inn førerkortet.

Kommer ikke til å stole på legen hvis ikke disse

forskriftene endres.

Sånn opplever jeg det også. Informerte fastlegen min i dag om at jeg har sluttet med AP.

Skal til medisinvurdering hos spesialist snart og må innrømme at det er en fristende tanke og avbestille hele timen. Dette skaper mye unødig usikkerhet hos folk som allerede har kjørt lovlig med ordinært førerkort helt prikkfritt til tross for sykdom og medisinering.

Jeg mistet førerkortet mitt i 18 mnd grunnet epilepsi for noen år siden og kommer til å kjempe hardt for at det ikke skal skje igjen. Det var slett ikke greit selv om jeg ikke var uenig i beslutningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...