Gå til innhold

NHD - Fluanxolspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest blitt bekymret!
Skrevet

Jeg har pga. angst og depresjonsplager gått på fluanxol siden 1994. Mer eller mindre fast. Avbrutt av perioder med svangerskap. I det siste har jeg brukt bare sporadisk da det går litt bedre med meg. Men idag følte jeg meg litt urolig, samtidig som jeg har en lei forkjølelse i kroppen, så jeg tenkte det var best om jeg dempet uroen for å hjelpe kroppen med å bekjempe infeksjonen. Kort tid etter at jeg tok 1 mg fluanxol begynte jeg å føle meg mye mer urolig! Jeg begynte faktisk å tenke på at jeg kunne ha fått en bivirkning av tablettene siden det kom omtrent da tablettene skulle begynne å virke...

Så jeg har nå sjekket pakningsvedlegget. Der sto det mye om bivirkninger, og at man kunne bli nervøs av dem...! Men jeg har brukt disse lenge uten å ha andre bivirkninger enn munntørrhet, som bare har kommet hvis jeg har tatt mer enn 1,5 mg.

Kan jeg plutselig begynne å få bivirkninger NÅ??

Det sto også at det kunne være problematisk å gå samtidig på trisykliske antidepressiva... Jeg bruker 30 mg. Tolvon i døgnet... Er ikke den en slik trisyklisk antideppresiva? Det har aldri vært noe problem før, men nå ble jeg litt bekymret!

Det sto også om at man kan få hjertearytmier av fluanxol. Jeg har slitt med en del hjertebank som legen ikke skjønner noe av...

Det sto også at ved langtidsbruk skulle man følges skikkelig opp av legen. Det skjer ikke med meg! Hva ligger i å følges opp?

Håper at du svarer meg, for nå er jeg faktisk blitt ganske angstfyllt!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Avvent og se hvordan dette blir nåe infeksjonen er ute av kroppen.

Tolvon er ikke tricyklisk AD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...