Gå til innhold

NHD: Kan jeg alltid ha vært deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte 10 mg Cipralex i en periode på ca 2 år for en del år siden. Dette i forbindelse med en alvorlig depresjon.

Jeg hadde nå en liten nedtur, men er nå på vei opp uten medisin.

Det som slår meg er at jeg i perioden på Cipralex var veldig "rolig" og avslappet i forhold til omgivelsene. Jeg følte meg mindre stresset og hadde mindre uro i kroppen. Uro jeg egentlig har hatt hele livet. Jeg hadde adskillig bedre konsentrasjon (leste i et annet innlegg at depresjon er en årsak til dårlig konsentrasjon) når jeg gikk på Cipralex. Jeg har, fra jeg var barn, hatt problemer med å konsentrere meg.

Kan jeg være en type som burde stå på medisin hele livet for å rett og slett få bort uro/angst? Kan SSRI hjelpe mot generell uro/dårlig konsentrasjon som beskrevet? ELLER er terapi den riktige medisin? Jeg ser ikke helt at terapi skal hjelpe meg med alt da jeg alltid har følt at kroppen min har en uro som ingen andre har, jeg er sikker på det er noe "fysisk/kjemisk" som er årsaken..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...