Gå til innhold

rapid cycling og litium

Anbefalte innlegg

Gjest izebelle27
Skrevet

http://www.astrazeneca.no/PDF/Veiledning_litium_2006.pdf

i denne linken står det at litium har liten effekt ved rapid cycling.

Men jeg har diagnosen "bipolar lidelse, rapid cycling", og har god effekt av litium. En lege sa også til meg at jeg trolig ville ha god effekt av litium fordi moren min hadde det (men hun hadde ikke rapid cycling, men mange år mellom hver episode)

så er jeg feildiagnostisert da? har jeg borderline istedet? Jeg skadet meg da jeg var 19-20 før jeg fik diagnosen bipolar og medisin. Har lest at da har du borderline. Men dette er mange år siden, ville aldri skadet meg nå. Sluttet med en gang jeg fikk hjelp. 7 år siden altså

eller har jeg egentlig ikke rapid cycling?

eller stemmer ikke det som står i linken hundre prosent likevel?

er det noen tilfeller av rapid cycling som har god effekt av litium?

Etter at jeg fikk litium har jeg fullført videregående, fått min første ordentlige jobb (men den har jeg sagt opp nå) for å konsentere meg om høyskolestudiet mitt, og jeg har tatt sertifikatet og fungerer godt der jeg bor og med familie og venner...

før litium fungerte jeg ikke og hadde det kjempevondt i perioder og tenkte på selvmord daglig.

Skrevet

Ingen regel uten unntak. Jeg trodde ikke litium hadde særlig effekt på borderline/emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. At man skader seg selv er heller ikke ensbetydende med den diagnosen.

Siden det virker så supert på deg, synes jeg i grunnen ikke du skal bekymre deg. Likevel er det selvsagt lurt å høre med behandlende lege når du grubler og trenger et svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...