Gå til innhold

Skal jeg ringe legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og si at jeg har sluttet med ap for å fylle helsekravene til førerkortet?

Jeg er redd at med det vil jeg gjøre han oppmerksom på at jeg er en av dem som

bruker medisinene. Bli stilt tidligere i køen for meldeplikten.

Vet jo heller ikke om lamictal har noe å si. (brukes mot deprejson) Prøver

å finne det ut i forskriftene, men blir ikke helt klok på de. Vet heller ikke om

selvskadingen har noe å si, selv om det er et halvt år siden sist. Tilbakevendende

depresjon står også i forskiftene, så jeg er redd for å kontakte legen. Er det

noen som vet om jeg kan snakke trygt med psykologen, har han meldeplikt?

Får angst av dette. Tenker på det hele tiden og det går ut over søvnen.

Tenker på det når jeg henter posten, redd for at det ligger brev om at jeg

må levere inn førerkortet.

Hvis jeg mister førerkortet, selv om jeg kan søke om dispensasjon

så vet jeg at det kommer til å sende meg rett til bunns. Hele prosessen

vil ta for mye på psyken. Det jeg trenger for å holde meg frisk er ro for

alle påkjenninger, og det får jeg ikke nå.

Jeg har vært ganske stabil i senere tid, men pga dette er jeg nå på veg

nedover igjen. Kanskje jeg overreagerer, men jeg kan ikke noe for reaksjonene mine.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si, føler det samme selv. Men NHD rådet folk til å ha is i magen. Jeg, og sikkert mange andre, kommer aldri til å godta de nye forskriftene. Det å ta fra noen lappen er en veldig innvaderende og dramatisk handling, spesielt når det ikke er noen gode grunner til å gjøre det. Jeg vil kjøre uansett. Har ikke noe valg. Får bare satse på billige biler, da en kan miste bilen om en kjører uten førerkort.

Men en ser at når saken nå begynner å bli kjent, så kommer også høylydte protester. De kunne like gjerne funnet opp en lov om at alle som har hatt diare i løpet av de fem siste årene ikke oppfyller helsekravene til å kjøre bil.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du ringe legen?

Om legen din skulle få den tanken at du muligens ikke fyller helsekravene, skal hun jo først ta dette opp med deg. Så skal dere prøve å finne løsninger. Om det ikke går, er siste utvei at hun varsler Fylkeslegen.

Len deg godt tilbake, pust dypt og kos deg med tanken på kommende bilkjøring :-)

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du ringe legen?

Om legen din skulle få den tanken at du muligens ikke fyller helsekravene, skal hun jo først ta dette opp med deg. Så skal dere prøve å finne løsninger. Om det ikke går, er siste utvei at hun varsler Fylkeslegen.

Len deg godt tilbake, pust dypt og kos deg med tanken på kommende bilkjøring :-)

Jeg ser for meg at nå sitter legen og skriver på meldinger for de som

ikke oppfyller helsekravene.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...