Gå til innhold

Utmattet og trist

Gjest Dagene går...

Anbefalte innlegg

Gjest Dagene går...
Skrevet

Nå vandrer systemet i sirup. Ville være litt føre var,kjenner meg selv og skjønnner at jeg er syk nå. Det er et mareritt,ønsker ikke dette. Men jeg blir ikke tatt alvorlig,jeg springer ikke til lege for ingenting. Vil helst klare meg uten leger og psykiatri,men hvis rett medisin kan hjelpe meg vil jeg prøve.

Dagene blir lange når en er dårlig,nettene også. Har tatt blodprøver,hvis dette er fysisk må det være noe alvorlig. Det skremmer meg. Hvis det er psykisk er det skremmende,har hatt det slik før. Tok flere år å bli bra,å jeg har ikke tid til dette. Vil ha det godt!

Hva gjør jeg for å bli tatt på alvor?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Er usikker på hva du mener med å bli tatt alvorlig?

Forsto det slik at legen din har tatt blodprøver, da har jo vedkommende begynt med å undersøke helsetilstanden din. Hvis du selv tror dette kan være psykisk bør du forklare det for legen i neste time. Hvis du ikke allerede har gjort det.

Gjest Dagene går...
Skrevet

Er usikker på hva du mener med å bli tatt alvorlig?

Forsto det slik at legen din har tatt blodprøver, da har jo vedkommende begynt med å undersøke helsetilstanden din. Hvis du selv tror dette kan være psykisk bør du forklare det for legen i neste time. Hvis du ikke allerede har gjort det.

Vet ikke,men virker som de er lei av at jeg tror det er fysisk,føles slik ut. Begynte litt før jul ifjor dette her,da hadde jeg følt meg bra lenge. Har vært tre ganger der og tatt blodprøver. Hvis ikke de viste noe denne gang utelukker de det fysiske,han mente det kunne være depresjon. Men det er sååå tungt,har en krevende hverdag. I sommer var det ikke så verst...de ser ikke svingningene mine.

Går kun til lege når jeg er som dette. Snart orker jeg ikke det,snart vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Ville være føre var. Sover så lite,har så mange "rare" tanker. Snart går det over til "Jeg har evner,jeg er ikke syk". Det beste er om dps fra min gamle plass henviser meg hit,men det tar evigheter.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Vet ikke,men virker som de er lei av at jeg tror det er fysisk,føles slik ut. Begynte litt før jul ifjor dette her,da hadde jeg følt meg bra lenge. Har vært tre ganger der og tatt blodprøver. Hvis ikke de viste noe denne gang utelukker de det fysiske,han mente det kunne være depresjon. Men det er sååå tungt,har en krevende hverdag. I sommer var det ikke så verst...de ser ikke svingningene mine.

Går kun til lege når jeg er som dette. Snart orker jeg ikke det,snart vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Ville være føre var. Sover så lite,har så mange "rare" tanker. Snart går det over til "Jeg har evner,jeg er ikke syk". Det beste er om dps fra min gamle plass henviser meg hit,men det tar evigheter.

Ja men kan du ikke bare be legen din om en henvisning til DPS? Det tar jo tid men da er det jo håp om å få hjelp. Blir ikke bedre av at du utsetter det.

Du kan jo evt spørre på DPS når du får time om det du lurer på i forhold til fysiske symptomer. De har jo mye erfaring.

Gjest Dagene går...
Skrevet

Ja men kan du ikke bare be legen din om en henvisning til DPS? Det tar jo tid men da er det jo håp om å få hjelp. Blir ikke bedre av at du utsetter det.

Du kan jo evt spørre på DPS når du får time om det du lurer på i forhold til fysiske symptomer. De har jo mye erfaring.

Ba legen om henvisning også,da sa han "Først må vi utelukke det fysiske". Han skjønner ikke at tiden går,han har jo et vanlig liv sikkert..heldig han! Sa også at jeg hadde flere psykiatriske diagnoser,tror rett og slett ikke de tror meg. For en kontrast livet er her i forhold til der jeg er oppvokst,nesten latterlig...

Vet ikke hva som er best av de to tingene,burde fantes en mellomting.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Ba legen om henvisning også,da sa han "Først må vi utelukke det fysiske". Han skjønner ikke at tiden går,han har jo et vanlig liv sikkert..heldig han! Sa også at jeg hadde flere psykiatriske diagnoser,tror rett og slett ikke de tror meg. For en kontrast livet er her i forhold til der jeg er oppvokst,nesten latterlig...

Vet ikke hva som er best av de to tingene,burde fantes en mellomting.

Kjedelig hvis ikke legen din tror deg. Hva med å be forrige DPS sende en epikrise til nye fastlegen eller å få oversendt journal fra forrige fastlege til den nye?

Gjest Dagene går...
Skrevet

Kjedelig hvis ikke legen din tror deg. Hva med å be forrige DPS sende en epikrise til nye fastlegen eller å få oversendt journal fra forrige fastlege til den nye?

Venter på at dps skal overføre meg til denne plassens dps,tar sin tid det. Så må jeg nok vente på tur her og,gir snart F i hele greiene. Klarer ikke fixe dette selv,og det er nedverdigene å be om hjelp. Hadde nok kost seg nå der jeg kommer fra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...