Gå til innhold

NHD: Noe som kan hjelpe på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest ny signatur
Skrevet

Det har vært/er veldig mye stress over lang tid. Jeg får veldig mange kommentarer fra de rundt meg at "jeg er ikke helt på stasjon". Jeg gjør veldig mange merkelige ting, dårlig konsentrasjon, veldig dårlig hukommelse, jeg velter ting, går meg på bord og benker, kort sagt ute av "kurs".

Jeg har mye tvang også, i tillegg litt "magisk", føler at det er noe som styrer meg og alt rundt meg.

Det er ikke så morsomt å få sånne kommentarer hele tiden, det gjør meg i dårlig humør og jeg har eksplodert hele to ganger i dag og sagt hva jeg mener om dette(jeg er meget sjelden sint ellers).

Er det noe som kan hjelpe mot dette? Medisiner (bruker AP, orfiril, litium), skjønner ikke hva mere jeg kan gjøre? Dette begynner ihvertfall å bli uholdbart.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Hvis det er stresset som påvirker deg i negativ retning er det det du må ta fatt i. Hvis det er på jobben kan du ta en prat med sjefen eller kolleger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er dosen AP for lav?

Gjest ny signatur
Skrevet

Er dosen AP for lav?

Ja, kanskje den er det. Det kan virke som om dosen er passe når det er rolig rundt meg, men med en gang det skjer noe så kommer masse symptomer tilbake.

Kan jeg øke dosen litt ved behov, eller må jeg stå på stabil dosering? Blir litt trett av en større dose enn den jeg har nå, sikkert også pga kombinasjonen med litium og orfiril?

Skrevet

Høres ikke helt bra ut å bare dosere deg bort fra stressplagene?

Beklager hvis jeg misforstår deg nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...