Gå til innhold

Et lite smil

Anbefalte innlegg

Skrevet

........ var alt som skulle til for at jeg skulle komme meg ut av gjørma mi i dag. En nabo smilte hjertelig til meg. Vel, ikke helt ut av gjørma, men såpass ute at resten av dagen blir en helt annen.

Hvorfor skriver jeg dette innleggett? Først og fremst fordi jeg ble så lettet og glad og ville dele det med dere. Men også fordi det fikk meg til å tenke. Hva hvis jeg selv begynte å smile mer? Tror jeg som regel går rundt med et gravalvorlig uttrykk i ansiktet. Det er søren ikke lett å smile når det river og sliter på innsiden. Men hva hvis jeg klarte det allikevel? Ha som mål å smile til hun i kassa, smile til de i køen, smile til seg selv og være høflig i trafikken ( så lenge man har lappen ha ha ). Det er en gjennomførbar begynnelse.

Uff dette ble vel litt Pollyanna. Men det får stå sin prøve.

Skrevet

Det viser seg at å smile sender positive signaler til hjernen. Selv om smilet er falskt.

Så det er bare å sette i gang :)

Gjest Et smil gjør godt
Skrevet

Og jeg var i en døs av mørke da vaktmesteren banket på,det er andre gang han kommer når jeg er helt fjern. Vanligvis er han "stram i maska",men både i dag og sist var han så mild. Snakket om ubetydelige ting men det gjorde godt. Følte meg litt bedre etterpå,noen såg meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...