Gå til innhold

NHD førerkortforskriften (igjen);)

Anbefalte innlegg

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

"" Ved opplysning om (gjennomgått) alvorlig sinnslidelse ""

Kopierte dette fra førerkortforskriften men forstår ikke hva som menes med gjennomgått etyr det hvis du en gang har fått en shizofreni diagnose skal meldes selv om behandling er avsluttet og symptomer borte?

Jeg leser og leser forskriften men mye jeg ikke forstår.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan ikke forstås annerledes enn at det skal meldes.

Dermed har jeg ikke sagt at jeg mener det er fornuftig.

Gjest knutemor
Skrevet

Dette vil jo resultere i at pasienter vil vegre sg for å fortelle legen om endringer i stemningsleie ved psykdom av frykt for å miste lappen. Det er urovekkende. Da har vi et problem som er ti ganger verre!

huff

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Takk for svar. Da ser jeg ingen annen mulighet enn å få en second opinion på diagnosen og få endret den. Håper man har krav på det. Finnes det ingen retningslinjer på hvor lenge en diagnose skal anses "gyldig"? Har du den til du dør?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette vil jo resultere i at pasienter vil vegre sg for å fortelle legen om endringer i stemningsleie ved psykdom av frykt for å miste lappen. Det er urovekkende. Da har vi et problem som er ti ganger verre!

huff

Du har rett. Tror ingen i gruppen som har laget veilederen har tenkt den tanken :-)

Gjest grøss og gru!
Skrevet

Du har rett. Tror ingen i gruppen som har laget veilederen har tenkt den tanken :-)

De som har laget den veilederen burde vite såpass!!

Skrevet

Jeg har alltid lært at vi også skal vurdere konsekvenser, men det har

de visst glemt å gjøre.

Gjest grøss og gru!
Skrevet

Jeg har alltid lært at vi også skal vurdere konsekvenser, men det har

de visst glemt å gjøre.

Kan ikke være mer enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...