Gjest fiksjon? Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Så en dramaserie (privat praksis) hvor nevrolog mente at denne lidelsen var fysiologisk og kunne behandles med betablokkere. Er det bare fiksjon, eller er det noe i det? 0 Siter
Gjest fiksjon? Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 ikke behov for svar. Det var visst ikke fiksjon. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 ikke behov for svar. Det var visst ikke fiksjon. Åååå? Hvordan fant du ut det? Med en gang jeg så spørsmålet, fikk jeg heller for meg at man kan behandle symtomer som hjertebank og skjelving med betablokkere - siden angst er en vanlig del av PTSD. Dette er en fysiologisk prosess. Men sykdommen PTSD? Man får den jo utelukkende av sterke traumer - som ikke er fysiologiske, men fullstendig reelle når de oppstår. Er hukommelse så fysiologisk at man kan medisinere vekk flashbacks liksom? 0 Siter
Gjest knutemor Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Åååå? Hvordan fant du ut det? Med en gang jeg så spørsmålet, fikk jeg heller for meg at man kan behandle symtomer som hjertebank og skjelving med betablokkere - siden angst er en vanlig del av PTSD. Dette er en fysiologisk prosess. Men sykdommen PTSD? Man får den jo utelukkende av sterke traumer - som ikke er fysiologiske, men fullstendig reelle når de oppstår. Er hukommelse så fysiologisk at man kan medisinere vekk flashbacks liksom? http://no.wikipedia.org/wiki/Posttraumatisk_stresslidelse 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Posttraumatisk_stresslidelse Takk for info :-) Jeg var ikke sånn helt på jordet, ettersom at det sto at betablokkere kunne dempe autonom aktivering/søvnproblemer. Det er nemlig ofte hjertebank, forhøyet blodtrykk, skjelving og anspenthet som går under denne betegnelsen. Neida, jeg skal ikke være overlegen - syntes det var en interessant artikkel! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.