Gå til innhold

Hvor gal er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest ensom1958
Skrevet

Får stadigvekk tilbud fra vakre damer under 35 fra russland og afrika.Stoler ikke på de.Den merkeligste var hun på 25 som var døv og stum som likte pop/rock.Hun er akkurat nå i ett afrikansk land,men kommer fra USA.Jeg hadde aldri turt å reise alene til afrika om jeg var døv og stum.

Maria fra brasil har flere vakre bilder der hun veier 75kg+ har rødt hår med antydnig til grått.Jeg liker fyldige damer som smiler søtt til kamera.Hun på webkamera liknet ikke i det hele tatt.Hun hadde langt sort hår som hun hadde farget,var slank og veide 68 kr.

Hva gjør jeg? Skal jeg stole på at det er som hun sier den samme personen som har slanket seg 7 kg+ ? Hun på bildene ser snill ut,det gjør ikke hun på live kamera.Hun smilte en gang eller to og fikk en gang røde hektiske roser i kinnene.Hun hadde den samme katten som på bildet.

Er det svindel og hun har lagt ut bilder av søsteren,eller en annen

fra sør-amerika?

Bør man altid holde seg langt borte fra "fattige" kvinner som ønsker seg en "konge på haugen" med penger og dårlig hjerte?

Er jeg paranoid? Hun påstår at hennes venninde ikke anbefaler å sjekke menn på nettet.Jeg anbefaler ikke å sjekke damer på nettet.

Hva gjør jeg da? Snakker på telefon en 2-4 uker og besøker henne i okt-nov får så se om hun er så ille som jeg tror?

At hun nå er slank og fin er fint for henne,men er det samme dama? Hun er fra et sted utenfor Rio og snakker dårlig norsk selv etter 9 år i Norge.

Er jeg helt paranoid eller har "angsten" rett?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

2

• serenity777

2

• rose23

1

Skrevet

Tror du gjør lurt i å være litt paranoid.

Hvorfor ikke heller stikke på ferie til Brasil og se deg rundt? Du vil sikkert møte kvinner også der, men face to face kan du i det minste stole på at hun er den hun sier. Dvs - det er vel en del transer i Brasil, så det kan jo være du får deg en overraskelse utpå natta, men da finner du det i hvert fall ut i løpet av få timer - i stedet for å bruke opp måneder på nettet.

Tar du turen får du i det minste en fin ferie.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart at du ikke stoler på noen som veier 68 kroner :-)

Skrevet

Du er ikke paranoid i det hele tatt, du er bare fornuftig.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart at du ikke stoler på noen som veier 68 kroner :-)

''Jeg synes ikke det er så rart at du ikke stoler på noen som veier 68 kroner :-)''

Jeg ser to potensielle skrivefeil som vil gi to ulike betydninger i den setningen, men jeg skal være dannet nok til ikke å skrive det. ;)

Gjest fra bergen
Skrevet

''Får stadigvekk tilbud fra vakre damer under 35 fra russland og afrika.Stoler ikke på de.''

Det gjør du lurt i.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''Jeg synes ikke det er så rart at du ikke stoler på noen som veier 68 kroner :-)''

Jeg ser to potensielle skrivefeil som vil gi to ulike betydninger i den setningen, men jeg skal være dannet nok til ikke å skrive det. ;)

Nei, sier du det? :-)

Skrevet

Er vekten og utseende det viktigste? Synes det er veldig overfladiske kriterier å gå etter.

Gjest ensom1958
Skrevet

Tror du gjør lurt i å være litt paranoid.

Hvorfor ikke heller stikke på ferie til Brasil og se deg rundt? Du vil sikkert møte kvinner også der, men face to face kan du i det minste stole på at hun er den hun sier. Dvs - det er vel en del transer i Brasil, så det kan jo være du får deg en overraskelse utpå natta, men da finner du det i hvert fall ut i løpet av få timer - i stedet for å bruke opp måneder på nettet.

Tar du turen får du i det minste en fin ferie.

Tar jeg feil i at det kanskje ikke er den samme dama eller ikke?

68 kg kan vi si.Jeg dømmer ikke folk etter utseende men liker å ha litt å ta i.Med mine 140 kg ønsker jeg jo ikke å knuse dama.

Veier hun under 70 kg kan det jo være en fare for det.Det er umulig for meg å slanke meg 20-50 kg når jeg bruker cipramil.

Siden jeg hverken røyker eller drikker,vil jeg heller bevege meg noe mer og drikke 1-2 glass vin per dag.Selv 10 kg kan være en utfordring.Trim får jeg i trapper og når jeg klipper gressmatta mi på 2 mål.

Skrevet

Om de begynner å spørre etter penger, bør du løpe vekk så fort du kan og ikke se deg tilbake. Dette er en vanlig svindelmetode.

Det er ikke umulig å treffe en partner på nettet, mannen min og jeg møttes der. Det var gjennom en felles interesse. Datingsider ville jeg holdt meg langt unna.

Skrevet

68 kg kan vi si.Jeg dømmer ikke folk etter utseende men liker å ha litt å ta i.Med mine 140 kg ønsker jeg jo ikke å knuse dama.

Veier hun under 70 kg kan det jo være en fare for det.Det er umulig for meg å slanke meg 20-50 kg når jeg bruker cipramil.

Siden jeg hverken røyker eller drikker,vil jeg heller bevege meg noe mer og drikke 1-2 glass vin per dag.Selv 10 kg kan være en utfordring.Trim får jeg i trapper og når jeg klipper gressmatta mi på 2 mål.

Du har da fått flere ordentlige svar. Feks mitt. Det er neppe samme dame. Det der er som oftest en form for svindel. Skal du skaffe deg "importbrud", hvorfor ikke reise ned til det landet du vil til å være fri til å møte hvem du vil. I feks Thailand er det ekteskapsbyråer, og du blir ikke lurt.

Damen du snakker om er sikkert ikke den hun gir seg ut for å være. Vær forsiktig. Du er slett ikke paranoid.

Skrevet

Jeg forsøkte å svare ordentlig. Jeg vet dog ikke "hvor gal du er".

Men du bør naturligvis være særdeles forsiktig med internettkvinner fra andre land, enten de kommer fra Asia, Russland, Afrika eller Brasil.

Om det er den samme dama vet jeg ikke, men det er klart at svindlerne opererer med hauger av kontoer og bilder.

Hvis du virkelig vil ha en kvinne fra et av disse landene burde du heller ta deg en ferie. Se deg rundt, kos deg, og kanskje du blir kjent med noen. Uansett har du sikkert godt av en ferie. Alle har vi det.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Beklager, men jeg kunne ikke dy meg når du skrev hun veide 68 kr. :-)

Fra spøk til alvor. Jeg tror du gjør lurt i å være svært skeptisk. Prøv deg heller på norske datingsider.

Gjest fyyyyyyyyyyyyyyyysj
Skrevet

Haha har du svart på de masseproduserte brevene som er fra russiske damer?

Jeg sletter dem med en gang! Det er svindel! Først vinner de tilliten din. Så forteller de en tragisk historie og lurer deg til å sende penger....

og når de har fått pengene hører du ikke fra dem.

Eller de er ute etter oppholdstillatelse her....

så skiller de seg etter to år.

Nei, hold deg til norske damer!

Gjest ensom1958
Skrevet

Haha har du svart på de masseproduserte brevene som er fra russiske damer?

Jeg sletter dem med en gang! Det er svindel! Først vinner de tilliten din. Så forteller de en tragisk historie og lurer deg til å sende penger....

og når de har fått pengene hører du ikke fra dem.

Eller de er ute etter oppholdstillatelse her....

så skiller de seg etter to år.

Nei, hold deg til norske damer!

Nei så dum er jeg da ikke.Har aldri sendt 5 øre til noen.

Mulig hun fra brasil på 42 får 200 når jeg får se henne.Er hun pen får hun 400 så hun kan ta bussen hjem også.Er jeg heldig blir det en billig og hyggelig uke.Er jeg uheldig blir 200 kr alt jeg taper og har lært en lekse for altid.Heldigvis for meg har jeg en meget bra hukommelse.Den aller første dama fra Russland het Natalie og jobbet i et amerikansk reklamebyrå i Moskva,om jeg kunne stole på henne? Nei det tror jeg ikke.

Hun fra Brasil har ingen andre feil foreløpig en at hun har språkproblemer.Hun er liten og slank og veier kun 68 kg.Er hun både smart og pen nok blir hun en uke,og jeg besøker henne så fort jeg kan.Er hun både dum og stygg,slipper jeg unna med 200 kr.Jeg er egentlig usikker på om dette vil virke,men satser på at jeg enten blir lykkelig eller lærer en lekse.Begge er ok.

Skrevet

Mulig hun fra brasil på 42 får 200 når jeg får se henne.Er hun pen får hun 400 så hun kan ta bussen hjem også.Er jeg heldig blir det en billig og hyggelig uke.Er jeg uheldig blir 200 kr alt jeg taper og har lært en lekse for altid.Heldigvis for meg har jeg en meget bra hukommelse.Den aller første dama fra Russland het Natalie og jobbet i et amerikansk reklamebyrå i Moskva,om jeg kunne stole på henne? Nei det tror jeg ikke.

Hun fra Brasil har ingen andre feil foreløpig en at hun har språkproblemer.Hun er liten og slank og veier kun 68 kg.Er hun både smart og pen nok blir hun en uke,og jeg besøker henne så fort jeg kan.Er hun både dum og stygg,slipper jeg unna med 200 kr.Jeg er egentlig usikker på om dette vil virke,men satser på at jeg enten blir lykkelig eller lærer en lekse.Begge er ok.

Det er da et helvetes kvinnesyn du forfekter. Kilo og kroner ser ut til å være kriteriene.

Men lykke til skal du ha. Det tror jeg du kommer til å trenge. Glem aldri at du er på deres hjemmebane når du besøker dem, og at du kan tape langt mer enn 200 kroner hvis hun er stygg, eller 400 kroner hvis hun er pen og derfor også får til bussen hjem.

Skrevet

''Den merkeligste var hun på 25 som var døv og stum som likte pop/rock.Hun er akkurat nå i ett afrikansk land,men kommer fra USA.Jeg hadde aldri turt å reise alene til afrika om jeg var døv og stum.''

Måtte bare kommentere denne ;)

Så vidt jeg vet finnes det ingen som er _både_ døv og stum. Bruker man tegnspråk trengs ikke stemmen, men man er ikke stum av den grunn. Alle døve kan lage lyder og de fleste kan gjøre seg rimelig greit forstått med stemmen. Begrepet "døvstum" er helt avlegs da det ikke stemmer med virkeligheten.

Svært mange døve liker pop/rock. Det er musikk vi kjenner godt vibrasjonene til - og er man døv så kjenner amn vibrasjoner på en helt annen og deiligere måte enn de som hører (andre sanser forsterkes).

Hva er skummelt med å reise rundt i verden selv om man er døv? ;) Skal fortelle deg en historie om fire døve venner som var på reise jorda rundt for endel år siden. Alle fire er nok av de du ville karakterisert som "døvstumme" fordi de ikke har godt talespråk. Mine fire venner møtte en gruppe nordmenn på den transsibirske jernbanen. Den ene hørende nordmannen ville kjøpe eggerøre, men "kelneren" greide ikke å oppfatte hva han ville ha. Da trådte min døve kamerat til og viste med mimikk og bevegelser at hans landsmann ønsket eggerøre, og da oppfattet "kelneren" alt med det samme ;) Nå har jeg godt talespråk, men reiser jeg i utlandet og prater med folk som ikke kan engelsk, så brukes kroppsspråk og mimikk..og jeg tør påstå at jeg greier meg langt bedre i slike situasjoner enn nordmenn flest ;-) Med engelsktalende får man ta fram penn og papir dersom man er døv og har behov for å kommunisere :)

Skrevet

Du verden...... Innrømmer at jeg blir en smule kvalm når jeg leser det du skriver.... Måten du beskriver disse damene får meg til å tenke at du ikke virker særlig reflektert...beklager :-/

Skrevet

Det er da et helvetes kvinnesyn du forfekter. Kilo og kroner ser ut til å være kriteriene.

Men lykke til skal du ha. Det tror jeg du kommer til å trenge. Glem aldri at du er på deres hjemmebane når du besøker dem, og at du kan tape langt mer enn 200 kroner hvis hun er stygg, eller 400 kroner hvis hun er pen og derfor også får til bussen hjem.

Enig - hjelpe meg!

Gjest ikke fult så ensom1958
Skrevet

''Den merkeligste var hun på 25 som var døv og stum som likte pop/rock.Hun er akkurat nå i ett afrikansk land,men kommer fra USA.Jeg hadde aldri turt å reise alene til afrika om jeg var døv og stum.''

Måtte bare kommentere denne ;)

Så vidt jeg vet finnes det ingen som er _både_ døv og stum. Bruker man tegnspråk trengs ikke stemmen, men man er ikke stum av den grunn. Alle døve kan lage lyder og de fleste kan gjøre seg rimelig greit forstått med stemmen. Begrepet "døvstum" er helt avlegs da det ikke stemmer med virkeligheten.

Svært mange døve liker pop/rock. Det er musikk vi kjenner godt vibrasjonene til - og er man døv så kjenner amn vibrasjoner på en helt annen og deiligere måte enn de som hører (andre sanser forsterkes).

Hva er skummelt med å reise rundt i verden selv om man er døv? ;) Skal fortelle deg en historie om fire døve venner som var på reise jorda rundt for endel år siden. Alle fire er nok av de du ville karakterisert som "døvstumme" fordi de ikke har godt talespråk. Mine fire venner møtte en gruppe nordmenn på den transsibirske jernbanen. Den ene hørende nordmannen ville kjøpe eggerøre, men "kelneren" greide ikke å oppfatte hva han ville ha. Da trådte min døve kamerat til og viste med mimikk og bevegelser at hans landsmann ønsket eggerøre, og da oppfattet "kelneren" alt med det samme ;) Nå har jeg godt talespråk, men reiser jeg i utlandet og prater med folk som ikke kan engelsk, så brukes kroppsspråk og mimikk..og jeg tør påstå at jeg greier meg langt bedre i slike situasjoner enn nordmenn flest ;-) Med engelsktalende får man ta fram penn og papir dersom man er døv og har behov for å kommunisere :)

Da lærte jeg noe nytt i dag.Det er ikke dermed sagt at jeg stoler på damer som er 25 år yngre og ønsker å komme til Norge.Er man fra USA er det nok av rikinger å ta av når man er SÅ vakker.

Om man er døv,stum,eller begge dele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...