Gå til innhold

Hvor gal er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom,jeg? 1958
Skrevet

Du verden...... Innrømmer at jeg blir en smule kvalm når jeg leser det du skriver.... Måten du beskriver disse damene får meg til å tenke at du ikke virker særlig reflektert...beklager :-/

Det er derfor jeg trenger hjelp fordi jeg har ett feil kvinnesyn og oppfatter meg selv som en "stygg feit gubbe",som alikevel har et ørlite håp om i finne kjærligheten.Mitt problem er jo at jeg ikke tiltrekkes av damer som ser ut som meg selv.

Men det er sikkert mye jeg må jobbe med,både med kvinnesyn og oppfattelse av meg selv som en tapende part i en verden av single.Man kan jo umulig ha vært alene i 18 år om man ser helt normal ut? Da burde man jo fått masse av tilbud,ikke sant?

Derfor et konklusjonen at damer i dag bare tenker på utseende og penger.

Hvor langt ute på viddende er jeg egentlig? Søker man på ordene;Løken,mann og 51 vil man kanskje finne meg på Facebook.Døm selv.Det er jeg som er sjeggapen.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

2

• serenity777

2

• rose23

1

Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag.Det er ikke dermed sagt at jeg stoler på damer som er 25 år yngre og ønsker å komme til Norge.Er man fra USA er det nok av rikinger å ta av når man er SÅ vakker.

Om man er døv,stum,eller begge dele.

Godt du lærte noe nytt ;)

Og for å komme over på det andre du snakker om i tråden, så virker det som du er på desperat leting etter ei som vil ha deg og dermed leter du på "feil" steder. Hvorfor ikke delta på dating/chattingsider på nettet og se om du kan få kontakt med ei du liker på bakgrunn av HVEM hun er, og ikke på bagrunn av vekt e.l.? Tror det er mye mer fruktbart... Husk også at de færreste norske kvinner vil ha menn med et forkvakla kvinnesyn ;) Vi vil ha menn som behandler oss som kvinner og som er glade i oss for den vi er :)

Skrevet

Det er derfor jeg trenger hjelp fordi jeg har ett feil kvinnesyn og oppfatter meg selv som en "stygg feit gubbe",som alikevel har et ørlite håp om i finne kjærligheten.Mitt problem er jo at jeg ikke tiltrekkes av damer som ser ut som meg selv.

Men det er sikkert mye jeg må jobbe med,både med kvinnesyn og oppfattelse av meg selv som en tapende part i en verden av single.Man kan jo umulig ha vært alene i 18 år om man ser helt normal ut? Da burde man jo fått masse av tilbud,ikke sant?

Hvor langt ute på viddende er jeg egentlig? Søker man på ordene;Løken,mann og 51 vil man kanskje finne meg på Facebook.Døm selv.Det er jeg som er sjeggapen.

"Derfor et konklusjonen at damer i dag bare tenker på utseende og penger"

Det ser det jammen ut til at du også gjør ;)

Skal du ha en dame som er slank, pen, ærlig og redelig så bør du kanskje først og fremst starte med å jobbe en hel del med deg selv, kvinnesynet ditt, tankegangen din, vekta di og holdningen din

Når du får en skikkelig shine up så kommer nok både humør, sjarm og spiselig vesen frem på deg også, og da skal du se at det nok kanskje dukker opp ei flott dame du kan prøve å beile til

Skrevet

Det du trenger hjelp til er i hvert fall ikke å finne en kvinne. Det du trenger hjelp til er første og fremst egne holdninger.

Når du har fått orden på disse kan du begynne å søke etter kvinner.

Slik ståa er nå kommer du til å være en magnet på svindlere, og disse vet hva de gjør og kommer til å suge deg tom for så å spytte deg ut.

Skrevet

Jeg fant deg ikke der inne ;)

Forøvrig tror jeg man må være glad i seg selv og uttrykke et positivt livssyn før man får draget på det motsatte kjønn. Utseendet betyr selvsagt også noe, men er du ren, lukter godt og kler deg pent (velstelt etc), så er mye gjort!

Lykke til!

Skrevet

''Den merkeligste var hun på 25 som var døv og stum som likte pop/rock.Hun er akkurat nå i ett afrikansk land,men kommer fra USA.Jeg hadde aldri turt å reise alene til afrika om jeg var døv og stum.''

Måtte bare kommentere denne ;)

Så vidt jeg vet finnes det ingen som er _både_ døv og stum. Bruker man tegnspråk trengs ikke stemmen, men man er ikke stum av den grunn. Alle døve kan lage lyder og de fleste kan gjøre seg rimelig greit forstått med stemmen. Begrepet "døvstum" er helt avlegs da det ikke stemmer med virkeligheten.

Svært mange døve liker pop/rock. Det er musikk vi kjenner godt vibrasjonene til - og er man døv så kjenner amn vibrasjoner på en helt annen og deiligere måte enn de som hører (andre sanser forsterkes).

Hva er skummelt med å reise rundt i verden selv om man er døv? ;) Skal fortelle deg en historie om fire døve venner som var på reise jorda rundt for endel år siden. Alle fire er nok av de du ville karakterisert som "døvstumme" fordi de ikke har godt talespråk. Mine fire venner møtte en gruppe nordmenn på den transsibirske jernbanen. Den ene hørende nordmannen ville kjøpe eggerøre, men "kelneren" greide ikke å oppfatte hva han ville ha. Da trådte min døve kamerat til og viste med mimikk og bevegelser at hans landsmann ønsket eggerøre, og da oppfattet "kelneren" alt med det samme ;) Nå har jeg godt talespråk, men reiser jeg i utlandet og prater med folk som ikke kan engelsk, så brukes kroppsspråk og mimikk..og jeg tør påstå at jeg greier meg langt bedre i slike situasjoner enn nordmenn flest ;-) Med engelsktalende får man ta fram penn og papir dersom man er døv og har behov for å kommunisere :)

Er forresten døvespråket internasjonalt?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg fant deg ikke der inne ;)

Forøvrig tror jeg man må være glad i seg selv og uttrykke et positivt livssyn før man får draget på det motsatte kjønn. Utseendet betyr selvsagt også noe, men er du ren, lukter godt og kler deg pent (velstelt etc), så er mye gjort!

Lykke til!

''men er du ren, lukter godt og kler deg pent (velstelt etc), så er mye gjort!''

Som kvinne sier jeg meg enig. Ren, velstelt og lukter godt. Hm. Nydelig. :-)

Skrevet

Er forresten døvespråket internasjonalt?

Det heter like lite "døvespråk" som talespråk heter "hørendespråk", men du er tilgitt ;-P

Norsk tegnspråk, british sign language, american sign language osv er ulike språk. Dansk tegnspråk er forholdsvis likt det norske, mens svensk er veldig ulikt.... Siden mange av tegnene er ikoniske (billedlige), så vil det allikevel være naturlig at endel av tegnene er like. Det er kurant å regne med at tegnet for f.eks."ball" er ganske likt over hele verden... Siden vi døve er vant til å uttrykke oss visuelt, vil vi allikevel lettere enn dere kunne kommunisere over landegrensene. Da bruker vi asse mimikk og billedlige tegn... abstrakte ting kan det være verre å samtale om. Opplever allikevel at jeg kan kommunisere med min russiske venninne (døv) på en slags kombinasjon av norsk og russisk tegnspråk (plukker opp tegn av hverandre) og at vi kan prate om kommunismens fall osv. Ganske utrolig i grunnen _:)) På facebook må vi bruke google translater, mens når vi møtes prater vi ganske så uanstrengt med hverandre på hvert vårt tegnspråk ispedd masse mimikk :)

Skrevet

''men er du ren, lukter godt og kler deg pent (velstelt etc), så er mye gjort!''

Som kvinne sier jeg meg enig. Ren, velstelt og lukter godt. Hm. Nydelig. :-)

Ja, det er nesten viktigst av alt!

Det finnes endel trasige mannfolk som absolutt burde tatt seg en tur i en god klesbutikk og bedt om råd i forhold til klesvalg osv....

Hadde jeg møtt en dritkjekk fyr a'la Brad Pitt, så hadde jeg mista lysten kontant dersom han gikk med dongeribuksa langt oppi ræva f.eks. ;-P

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, det er nesten viktigst av alt!

Det finnes endel trasige mannfolk som absolutt burde tatt seg en tur i en god klesbutikk og bedt om råd i forhold til klesvalg osv....

Hadde jeg møtt en dritkjekk fyr a'la Brad Pitt, så hadde jeg mista lysten kontant dersom han gikk med dongeribuksa langt oppi ræva f.eks. ;-P

Js, jeg foretrekker også velkledde menn uansett utseende/kroppsform.

Pent kledd vitner om god smak/interesse om å se godt ut. God lukt vitner om renslighet. Hmmm..... sier jeg bare. :-)

Skrevet

Det heter like lite "døvespråk" som talespråk heter "hørendespråk", men du er tilgitt ;-P

Norsk tegnspråk, british sign language, american sign language osv er ulike språk. Dansk tegnspråk er forholdsvis likt det norske, mens svensk er veldig ulikt.... Siden mange av tegnene er ikoniske (billedlige), så vil det allikevel være naturlig at endel av tegnene er like. Det er kurant å regne med at tegnet for f.eks."ball" er ganske likt over hele verden... Siden vi døve er vant til å uttrykke oss visuelt, vil vi allikevel lettere enn dere kunne kommunisere over landegrensene. Da bruker vi asse mimikk og billedlige tegn... abstrakte ting kan det være verre å samtale om. Opplever allikevel at jeg kan kommunisere med min russiske venninne (døv) på en slags kombinasjon av norsk og russisk tegnspråk (plukker opp tegn av hverandre) og at vi kan prate om kommunismens fall osv. Ganske utrolig i grunnen _:)) På facebook må vi bruke google translater, mens når vi møtes prater vi ganske så uanstrengt med hverandre på hvert vårt tegnspråk ispedd masse mimikk :)

Puh. Bra du er av den tilgivende typen. ;)

Tegnspråk. Det var vel bedre?

Takk for svar! :)

Skrevet

Js, jeg foretrekker også velkledde menn uansett utseende/kroppsform.

Pent kledd vitner om god smak/interesse om å se godt ut. God lukt vitner om renslighet. Hmmm..... sier jeg bare. :-)

100 % enig!

Skrevet

Puh. Bra du er av den tilgivende typen. ;)

Tegnspråk. Det var vel bedre?

Takk for svar! :)

Godkjent! ;-P

Godt du kan dette før du dukker opp på døves kulturdager i Molde om noen uker ;-P

Skrevet

Godkjent! ;-P

Godt du kan dette før du dukker opp på døves kulturdager i Molde om noen uker ;-P

Jeg tør ikke. Tenk om jeg skulle baksnakke noen. Alle kan lese lepper! :)

Skrevet

Jeg tør ikke. Tenk om jeg skulle baksnakke noen. Alle kan lese lepper! :)

Bare å holde for munnen ;-P

Husk nå endelig på alle sexorgiene som skjer der - akkurat som på alle homsehoteller vet du ;-P

Skrevet

Bare å holde for munnen ;-P

Husk nå endelig på alle sexorgiene som skjer der - akkurat som på alle homsehoteller vet du ;-P

Sånn sett frister det veldig. :)

Skrevet

Sånn sett frister det veldig. :)

Hehe ;)

Tror nok vi er like "skikkelige" som folk flest - noen mindre og noen mer ;-P

Gjest Trådeier-ensom1958
Skrevet

Hehe ;)

Tror nok vi er like "skikkelige" som folk flest - noen mindre og noen mer ;-P

Siden jeg er trådeier bør man kanskje holde oss til tema og ikke døvespråk,unnskyld,tegnspråk?

Er alle damer på nettet ute etter penegr,eller det det bare utlendinger?

Gjest Ensom jeg nei?
Skrevet

"Derfor et konklusjonen at damer i dag bare tenker på utseende og penger"

Det ser det jammen ut til at du også gjør ;)

Skal du ha en dame som er slank, pen, ærlig og redelig så bør du kanskje først og fremst starte med å jobbe en hel del med deg selv, kvinnesynet ditt, tankegangen din, vekta di og holdningen din

Når du får en skikkelig shine up så kommer nok både humør, sjarm og spiselig vesen frem på deg også, og da skal du se at det nok kanskje dukker opp ei flott dame du kan prøve å beile til

Ja vel det tro du? Ja man skal aldri si aldri.Er jeg nydusja og tatt skjegget,har det hendt at både jenter og damer har smilt til meg.

Selv i bare ren dongeri og t-skjorte.2 dager gamle skjeggstubber er hvist også ok,bare ikke helskjegg.

Men jeg fikk jo sjokk da i en Bunnpris butikk i Østfold da jeg møkkete og fæl ble tilsnakket av en meget vakker blondine,som mente at det ikke fantes "mannfolk lenger" at jeg var en

"handyman" (og at mange kvinner kanskje er lei de bifile vakre mennene som blir hysterisk om de skulle bli møkkete på henda eller få møkk under negla.) dette siste sa hun ikke ,men kanskje hun tenkte det?

Men det er klart jeg drar aldri ut på sjekkern uten å være nydusja,ha rene klær og kanskje en liten dusj etter-barberingsvann.

Hva sier dere damer,skal jeg glemme alle mine dumme tanker og heller være åpen for alt? Ingenting er bedre en et ordentlig kvinnfolk på 40-55.Smiler hun til meg,er vel mye gjort?

Skrevet

Siden jeg er trådeier bør man kanskje holde oss til tema og ikke døvespråk,unnskyld,tegnspråk?

Er alle damer på nettet ute etter penegr,eller det det bare utlendinger?

Verken utlendinger eller nordmenn er en ensartet gruppe, så det blir helt feil å si at enten er det sånn eller sånn ;)

Jeg vil dog tro at endel kvinner fra fattige land ser på norske menn som en enveisbillett til friheten. Norske kvinner hadde garantert sett ting på samme måten dersom de var i tilsvarende situasjon.

Og ja, det heter tegnspråk - ikke døvespråk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...