Gå til innhold

EFT - Emotional Freedom Technique

Anbefalte innlegg

Gjest Den unnvikende
Skrevet

Har sett noen videoer på youtube der det vises frem EFT, blandt annet denne:

Har dette noe dokumentert effekt? I såfall: Hvorfor snakkes det så lite om dette i det offentlige helsevesenet? Dette er faktisk noe man kan gjøre helt på egen hånd uten behandler.

Noen som har erfaringer med EFT?

Skrevet

Jeg har prøvd det etter sterk oppfordring fra min muskleterapeut. Den helt store effekten har jeg vel ikke hatt, jeg holdt ikke på så lenge heller.(Prøvde det pga nervelammelse i et ben) Men jeg har absolutt tro på at det kan ha noe for seg, helst på det psykiske plan. Man kan faktisk banke seg ut av tungsinn og lette til moderate depresjoner.

Gjest Tankefelt-gutten
Skrevet

Er ikke dette noe av det samme som tankefelt terapi? Jeg har en behandler som har tatt kurs i tankefelt terapi og jeg har STOR nytte av det! Tar noen omganger når jeg begynner å få angst så blir alt mye lettere! Anbefales!

Gjest Tankefelt-gutten
Skrevet

Er ikke dette noe av det samme som tankefelt terapi? Jeg har en behandler som har tatt kurs i tankefelt terapi og jeg har STOR nytte av det! Tar noen omganger når jeg begynner å få angst så blir alt mye lettere! Anbefales!

Har nå sett ferdig videoen og det er bare et annet ord for tenkefelt terapi. Vet ikke om det er så mange behandlere som kan dette.

Gjest troens makt
Skrevet

Jeg har prøvd det etter sterk oppfordring fra min muskleterapeut. Den helt store effekten har jeg vel ikke hatt, jeg holdt ikke på så lenge heller.(Prøvde det pga nervelammelse i et ben) Men jeg har absolutt tro på at det kan ha noe for seg, helst på det psykiske plan. Man kan faktisk banke seg ut av tungsinn og lette til moderate depresjoner.

Så lenge man tror på det, kan en sikkert banke seg ut av mangt.

Gjest Den unnvikende
Skrevet

Så lenge man tror på det, kan en sikkert banke seg ut av mangt.

Og hvis man ikke tror på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...