Gå til innhold

Angst

Gjest dyreglad

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Jeg er ei jente på 20 år som sliter med angst på en god del ting. føler at jeg ikke får levd livet sånn som man skal. klarer ikke jobb eller skule. hvike medinsiner anbefales?

Skrevet

Det er dessverre ikke sånn at du kan gå til lege å forlange den og den medisinen :)

Da må du gå til legen for utredning av dine problemer,så kan du bli anbefalt en medisin for dette.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

SSRI medisiner er vanligst å bruke mot angst. Det tar noen uker før de begynner å virke. De er lette å få, dersom man sliter med angst eller depresjon. Zoloft er ett slikt middel.

Til kortvarig behandling av angst har man slike benzo medisiner som feks vival o.l. De fleste leger er ikke glad i å skrive ut slike da de er vanedannende. Men de er veldig effektive på kort sikt.

Skrevet

SSRI medisiner er vanligst å bruke mot angst. Det tar noen uker før de begynner å virke. De er lette å få, dersom man sliter med angst eller depresjon. Zoloft er ett slikt middel.

Til kortvarig behandling av angst har man slike benzo medisiner som feks vival o.l. De fleste leger er ikke glad i å skrive ut slike da de er vanedannende. Men de er veldig effektive på kort sikt.

okei.. takk for tips. har før fått cipralex, men syns ikke den funket så bra.

Skrevet

okei.. takk for tips. har før fått cipralex, men syns ikke den funket så bra.

(til trådstarter om denne havner på feil plass)

Jeg har inntrykk av at Cipralex er en sånn "motemedisin" alle leger liker å skrive ut...

Vet du hva som forårsaker angsten? Lett for å bekymre deg f.eks.? Det galles generell angst, og er svært slitsomt (been there). Beste medisin her er (i følge psykiater) Efexor depot.

Uansett anbefaler jeg deg en tur til legen siden Cipralexen ikke virker om du har tatt den en stund. Du kan få henvisning til psykolog eller psykiater for samtaler - noe som ofte er nyttig når man sliter med angst. Man kan lett gå der uten å skjønne bæret av hvorfor man har angst, men når man får hjelp til å sortere litt i "hjernekista," finner man nesten alltid punkter å jobbe med.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...