Gå til innhold

illojalt å handle på kiwi når en jobber på ICA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ses det på som illojalt? Er det det som menes med lojalitet når de skriver det i stillingsannonsen?

Gjest psykiatern
Skrevet

Ser ofte folk fra den lokale svindyre jokeren handle i større kjeder. Min søster har faktisk jobbet i to ulike kjeder samtidig. Sjefene visste om det. Så du kan nok trygt handle der du vil :-0

Skrevet

Ser ofte folk fra den lokale svindyre jokeren handle i større kjeder. Min søster har faktisk jobbet i to ulike kjeder samtidig. Sjefene visste om det. Så du kan nok trygt handle der du vil :-0

Jeg trodde det var regler mot å jobbe i to konkurrerende kjeder samtidig? Men det har kanskje noe med hvor stor stillingsprosent og tittel du har?

Skrevet

Du må få handle hvor du vil! Du er ikke en illojal medarbeider selv om du handler på Kiwi. Det er i hvert fall min klare mening!

Skrevet

Du må få handle hvor du vil! Du er ikke en illojal medarbeider selv om du handler på Kiwi. Det er i hvert fall min klare mening!

Nå har ikke jeg tenkt til å søke jobb der. Bare lurte på hva de la i ordet lojalitet.

Skrevet

Ser nå at jeg bommet på forumet. Kanskje den godeste NHD har noen meninger rundt dette?

Skrevet

Ser nå at jeg bommet på forumet. Kanskje den godeste NHD har noen meninger rundt dette?

''Ser nå at jeg bommet på forumet. Kanskje den godeste NHD har noen meninger rundt dette?''

Spørsmålet er av en slik karakter at jeg ikke synes du bommet i det hele tatt. ;)

Sorry. Klarte ikke dy meg. :)

Skrevet

Alle kjedene har en stor prosent skoleelever / studenter blant sine ansatte. Ingen kan bebreide dem for å handle der det er billigst / mest praktisk.

Jeg mener ikke at dette gjelder bare de deltidsansatte, men de "voksne" har kanskje litt andre følelser rundt arbeidsplassen sin - og noen ganger litt bedre råd. Men det er nok få som alltid holder seg til én butikk uansett.

Illojalt vil jeg ikke kalle det.

Skrevet

Jeg trodde det var regler mot å jobbe i to konkurrerende kjeder samtidig? Men det har kanskje noe med hvor stor stillingsprosent og tittel du har?

Eller mangelen på pålitlige ansatte....

Skrevet

Nå har ikke jeg tenkt til å søke jobb der. Bare lurte på hva de la i ordet lojalitet.

Jeg tenker at det er stor forskjell på det å handle et annet sted av ymse årsaker, kontra det å "systematisk" prate negativt om ICA.

Gjest absurd problemstilling
Skrevet

Jeg synes det er en absurd problemstilling. Om du jobbet på Cubus, ville du lurt på om du da var forpliktet til å kjøpe alle klærne dine der? Om du får samvittighetskvaler ved å handle på en annen butikk passer emnet definitivt på psykiatri.

Gjest hva vet du om det
Skrevet

Jeg synes det er en absurd problemstilling. Om du jobbet på Cubus, ville du lurt på om du da var forpliktet til å kjøpe alle klærne dine der? Om du får samvittighetskvaler ved å handle på en annen butikk passer emnet definitivt på psykiatri.

Tja, om du jobber på Cubus må du i alle fall ha på deg bare klær fra Cubus når du er på jobb, så spørsmålet er faktisk uansett ikke helt søkt.

Skrevet

Å være illojal er å snakke pent om Ica på jobben og dritt om de alle andre steder.Å vær venn med sjefen og baksnakke ham ellers.Hvor man handler har faktisk ikke noe med illojalitet å gjøre.

Jeg har jobbet 18 år i Oslo Sporveier.Skulle jeg da bli nektet å ta toget til Bergen fordi begge bedrifter går på skinner?En uhørt tankegangt,spør du meg.

Baksnakker du ICA eller motarbeider de aktivt på en eller annen måte,er du illojal.Du kan handle hvor du vil.

Skrevet

Det er vel det at en skal ikke dele opplysninger som en får kjennskap til som er viktige for at virksomheten skal hevde seg i konkuransen med andre aktører de mener tenker jeg.

Skrevet

Å være illojal er å snakke pent om Ica på jobben og dritt om de alle andre steder.Å vær venn med sjefen og baksnakke ham ellers.Hvor man handler har faktisk ikke noe med illojalitet å gjøre.

Jeg har jobbet 18 år i Oslo Sporveier.Skulle jeg da bli nektet å ta toget til Bergen fordi begge bedrifter går på skinner?En uhørt tankegangt,spør du meg.

Baksnakker du ICA eller motarbeider de aktivt på en eller annen måte,er du illojal.Du kan handle hvor du vil.

Men NSB tilbyr jo en tjeneste ikke Oslo Sporveier gjør, så sånn sett hadde du uansett vært på trygg grunn:)

Skrevet

Du kan da vel handle der du vil :-)

Tipper sjefen på ICA også handler andre steder...

Eneste fordelen å handle der du jobber er vel at du får rabatt pga du er ansatt?

Kjenner folk som jobber f.eks. på Rema, men som handler på andre plasser pga det er nærmere der de bor- eller pga et supertilbud.

Tjah - litt illojalt er det kanskje, men man er da ikke gift med arbeidsplassen sin?

Skrevet

Det er vel det at en skal ikke dele opplysninger som en får kjennskap til som er viktige for at virksomheten skal hevde seg i konkuransen med andre aktører de mener tenker jeg.

Ja, i litt konkurranseøyemed, f.eks. avsløre til konkurrenten at neste uke skal ICAha supertilbud på Cola, og da tenker konkurrenten at her må han komme ICA i forkjøpet...

Skrevet

Jeg burde legge til at jeg tenkte på en situasjon hvor en jobber på ICA og har Kiwi rett ved siden av. Hvordan sees det på om man da går til Kiwi og handler der i lunsjpausen?

Det var en romkamerat som jobber på ICA som sa at det ikke var helt sosialt akseptabelt.

Skrevet

Du kan da vel handle der du vil :-)

Tipper sjefen på ICA også handler andre steder...

Eneste fordelen å handle der du jobber er vel at du får rabatt pga du er ansatt?

Kjenner folk som jobber f.eks. på Rema, men som handler på andre plasser pga det er nærmere der de bor- eller pga et supertilbud.

Tjah - litt illojalt er det kanskje, men man er da ikke gift med arbeidsplassen sin?

I denne situasjonen tenkte jeg på to butikker som ligger ved siden av hverandre. Hvordan blir det sett på av sjefen om en i lusjen drar på Kiwi for å handle lunsj når en jobber på ICA?

Er det helt greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...