Gå til innhold

illojalt å handle på kiwi når en jobber på ICA?

Anbefalte innlegg

Gjest hva vet du om det
Skrevet

Jeg burde legge til at jeg tenkte på en situasjon hvor en jobber på ICA og har Kiwi rett ved siden av. Hvordan sees det på om man da går til Kiwi og handler der i lunsjpausen?

Det var en romkamerat som jobber på ICA som sa at det ikke var helt sosialt akseptabelt.

''Jeg burde legge til at jeg tenkte på en situasjon hvor en jobber på ICA og har Kiwi rett ved siden av. Hvordan sees det på om man da går til Kiwi og handler der i lunsjpausen?''

Muligens et litt dumt spørsmål, men _hvorfor_ skal man gå på kiwi og handle i lunsjpausen? Har de ikke det du trenger på Ica? Hvis det dreier seg om bare en lunsj, så skjønner jeg det ikke helt...

Skrevet

''Jeg burde legge til at jeg tenkte på en situasjon hvor en jobber på ICA og har Kiwi rett ved siden av. Hvordan sees det på om man da går til Kiwi og handler der i lunsjpausen?''

Muligens et litt dumt spørsmål, men _hvorfor_ skal man gå på kiwi og handle i lunsjpausen? Har de ikke det du trenger på Ica? Hvis det dreier seg om bare en lunsj, så skjønner jeg det ikke helt...

Det er jo mye billigere på Kiwi...

Skrevet

Det er jo mye billigere på Kiwi...

Men en får vel rabatt når en arbeider der?

Skrevet

Men NSB tilbyr jo en tjeneste ikke Oslo Sporveier gjør, så sånn sett hadde du uansett vært på trygg grunn:)

Ja kanskje ett dårlig bilde,men jeg har aldri jobbet i en dagligvare så jeg brukte ett bilde jeg kjente til.Ja la oss si ett busselskap annet en Ruter da (Oslo bussen) Mitt frikort gjalt ikke på NSB men alle andre ruter i Oslo (buss og båt)

Skrevet

Men en får vel rabatt når en arbeider der?

Ikke der og da. Du får et ansattkort som kjøpet kan registreres på, hvis du husker å ha det med. Kortet avregnes én gang i året eller noe sånt, og så får du en ørliten prosent av totalbeløpet utbetalt. Det blir som et Coop-kort bare de ansatte har, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg synes det nærmer seg demonstrasjon hvis man som ICA-ansatt går i ICA-klær og handler på Kiwi i pausen og tar med maten inn på spiserommet på ICA. Hva man gjør når man ikke har ICA-arbeidstøy på og ikke er på jobb, raker ingen.

Skrevet

I denne situasjonen tenkte jeg på to butikker som ligger ved siden av hverandre. Hvordan blir det sett på av sjefen om en i lusjen drar på Kiwi for å handle lunsj når en jobber på ICA?

Er det helt greit?

Jeg synes ikke man skal gå på Kiwi i ICA-arbeidstøy. Det nærmer seg demonstrasjon.

Hva man gjør når man ikke er på jobb, raker ingen

synes

Skrevet

Jeg synes ikke man skal gå på Kiwi i ICA-arbeidstøy. Det nærmer seg demonstrasjon.

Hva man gjør når man ikke er på jobb, raker ingen

synes

Helt enig med deg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...