Gå til innhold

Jobbrelaterte spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Når jeg går til samtaler en til to ganger i uken og dette tar en halv dag med reisetid... Kan jeg da søke 100 prosent jobb? Har gjort det i årevis og vil nok sikkert trenge det et par år til. Er dette grunn nok til delvis uføretrygd? Ble utredet av en psykolog som karakteriserte meg som 100 prosent arbeidsufør og ca. 20 prosent innvalid. Skal jeg godta dette? Hun mente ikke at jeg ikke kunne jobbe sa hun... forsto ikke den helt...

2. Har vært psykotisk og dette skjedde etter en ekstrem stressuke og lite søvn. Sliter med å sovne generellt. Jeg er ressurssterk og flink til det meste. Har jobbet 5 år i en lederstilling. Gjorde det bra, men krasjet i veggen, var sykemeldt i to år og sa fra at jeg ikke kom tilbake. Lurer på om jeg skal satse på en utfordrendes jobb hvor jeg får brukt meg selv, eller en praktisk jobb som ikke er så krevende...

Skrevet

Går det kanskje an å finne en middelvei? Du legger ting frem som enten-eller. Enten 100%arbeidsufør eller 100% jobb. Enten søvnløs med høyt stress og lederstilling eller enkelt praktisk.

Skrevet

Går det kanskje an å finne en middelvei? Du legger ting frem som enten-eller. Enten 100%arbeidsufør eller 100% jobb. Enten søvnløs med høyt stress og lederstilling eller enkelt praktisk.

Ja, kanskje 50 prosent... Men har erfart at med en 60 prosent stilling er ikke til å leve av. Da får en ikke noe offentlig støtte, og det er ikke levbart for min del. Konstant blakk og regningsbunken ble veid i kilo. Etter at jeg mistet jobben, fikk jeg plutselig dobbelt så mye utbetalt hver måned. Surt.

Skrevet

Ja, kanskje 50 prosent... Men har erfart at med en 60 prosent stilling er ikke til å leve av. Da får en ikke noe offentlig støtte, og det er ikke levbart for min del. Konstant blakk og regningsbunken ble veid i kilo. Etter at jeg mistet jobben, fikk jeg plutselig dobbelt så mye utbetalt hver måned. Surt.

Ok. Så det blir vanskelig å f.eks være midlertidig 50% ufør eller noe sånt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...