Gå til innhold

Svangerskapstårer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er høygravid og har termin snart.

Har ikke vært så plaget med tungsinn nå som sist svangerskap, men nå på slutten har jeg merket det. Gråter av bagateller på tv.

Eller gråter uten grunn...

Eller om den minste ting går meg i mot....

I stad begynte jeg å hulke og hikste helt uten grunn, tenkte ikke på noe negativt eller noe. Følte meg kanskje litt sliten bare? Psykisk sliten kanskje? Det er jo en hormonell ¨påkjenning i tillegg til det fysiske...

Men det at jeg er så emosjonell nå- øker det sjansen for at jeg får fødselsdepresjon?

Jeg husker fra sist fødsel, det endte i keisersnitt og det var så mye som ikke gikk som det skulle, jeg følte jeg ikke fikk god nok informasjon eller ble godt nok ivaretatt, slet med ammingen og tilknytningen til barnet og hadde vel et lite tilfelle av fødselsdepresjon, men klarte å komme meg over det av meg selv etter noen dager/uker...

Skrevet

Har du skrevet brev til fødeavd på det sykehuset du skal føde? Det gjorde jeg og det hjalp meg veldig. Forklar alt. Fortell om den forrige fødselen din og hva du er redd for inkl redselen for å få en fødselsdep. Med litt flaks får du en knakende god jordmor som du har kjemi med. Som du vet får alle noen blå dager rett etter fødselen. Det får man tåle. Verre er det når det trekker ut i langdrag. Har du god kontakt med fastlegen din? Kanskje du allerede nå skal bestille en time som daterer seg til etter fødselen en gang. Gjør det du kan for å sikre deg.

Lykke til med fødselen! Håper at det denne gangen blir en god om enn smertefull opplevelse. Og lykke til med det lille nurket ditt! Det er jo en stor glede.

Gjest trådstarter
Skrevet

Har du skrevet brev til fødeavd på det sykehuset du skal føde? Det gjorde jeg og det hjalp meg veldig. Forklar alt. Fortell om den forrige fødselen din og hva du er redd for inkl redselen for å få en fødselsdep. Med litt flaks får du en knakende god jordmor som du har kjemi med. Som du vet får alle noen blå dager rett etter fødselen. Det får man tåle. Verre er det når det trekker ut i langdrag. Har du god kontakt med fastlegen din? Kanskje du allerede nå skal bestille en time som daterer seg til etter fødselen en gang. Gjør det du kan for å sikre deg.

Lykke til med fødselen! Håper at det denne gangen blir en god om enn smertefull opplevelse. Og lykke til med det lille nurket ditt! Det er jo en stor glede.

Takk :-)

Uff fikk skikkelig gråtebyge her igjen, så X-faktor reprise (så ikke i går)

og det var ei som sang en sang hun hadde dikta selv om en sønn hun hadde mistet? Så flere i publikum som gråt og... jeg klarte ikke slutte gråte :((

Skrevet

Takk :-)

Uff fikk skikkelig gråtebyge her igjen, så X-faktor reprise (så ikke i går)

og det var ei som sang en sang hun hadde dikta selv om en sønn hun hadde mistet? Så flere i publikum som gråt og... jeg klarte ikke slutte gråte :((

Uff da. Skulle gjerne vært hos deg nå og tørket tårene dine. Gjør det ikke litt godt å gråte? Bedre det enn å ha alt inni seg og ikke klare å få det ut. Lurer bare....

Gjest trådstarter
Skrevet

Uff da. Skulle gjerne vært hos deg nå og tørket tårene dine. Gjør det ikke litt godt å gråte? Bedre det enn å ha alt inni seg og ikke klare å få det ut. Lurer bare....

Ja, føler det er godt å lette på trykket

Skrevet

Ja, føler det er godt å lette på trykket

Så bra! Gråt dine tårer du. Kanskje det forebygger en depresjon? Ikke vet jeg, men det er i hvert fall en fin teori. Du høres ut som et sunt og friskt menneske :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...