Gå til innhold

Neurontrin og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk skrevet ut neurontrin for noen uker siden. Det skal dempe alkoholsuget. Nå har jeg fått prøvd det ut. Jeg har funnet ut at det beste for meg er å ta to tabletter tidlig på ettermiddagen for det er om ettermiddagen suget etter alkohol kommer. Det funker! Jeg slipper stresset i kroppen som skaper lyst på alkohol, men det er en psykologisk side ved det hele også og der kommer viljen inn. Jeg må bestemme meg for å ikke fly og kjøpe øl. Denne uken har jeg vært flink. Jeg har ikke sprukket en eneste dag. Hurra!

Men nå er det helg. Barna er hos sin far og jeg har bevilget meg en sixpack. Det synes jeg er greit. Jeg har ingen intensjon om å bli avholdskvinne. Bare få kontroll over hverdagsdrikkingen.

Jeg er så glad jeg luftet problemet hos psykiateren min. Få det opp i dagslys. Jeg hadde allerde begynt å kjøpe øl i forskjellige butikker slik at ikke betjeningen skulle skjønne at jeg drikker hver dag. Det er jo et tegn på et gryende problem. Nå har jeg en samtalepartner og det er godt.

Enda noen tabletter jeg hiver i meg. Ja, ja. Falitterklæring? Egentlig ikke. Det er viktig å få bukt med dette problemet så da er alle hjelpemidler lov. Kjørte forresten med alkohol innabords her forleden. Tenkte ikke på det. Kom på det etter å ha kjørt en kilometer. Gjett hvem som snudde i en fei! Jeg var dritnervøs. Følte plutselig at jeg var full. Så politi overalt. Det var ikke gøy.

Men nå har jeg tatt tak i det. Dette skal jeg klare i samarbeid med psyko. Til den som leser dette med samme problem: innrøm det og ta tak i det før det går over alle støvleskaft. Ikke lur deg selv. Alkohol er en farlig venn.

Skrevet

Svært viktig og interessant innlegg!!

Får du Neurontin på blåresept mot dette?

Kjenner meg igjen i det med å bruke ulike steder for å ikke framstå på ett pol eller en butikk som en dranker - og jeg har ikke typen alvorlige alkoholproblemer. Alvorlige nok for meg, og de ville blitt mye verre om jeg ikke hadde ropt hjelp til mine behandlere. Nå har det hittil vært snakk, jeg klarte meg ei lita uke uten å drikke - så sprøakk jeg på lørdag. Igjennom masse ubehag på nytt.....

Så definitivt: Bed om hjelp om alkoholforbruket blir større og griper mer om seg - før det ødelegger for vanlig livsførsel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...