Gå til innhold

Har dyr humor?

Gjest Kattastrofalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, det er klart du forstår deg på det mentale....hos mennesker ;)

Det kommer også ann på hva folk virkelig mener humor er, når vi snakker dyr

Et eks.

En katt leker gjemsel i over en time Den gjemmer seg bak møbler og ting, annenhver gang med eieren sin som krabber rundt på gulvet, jakter de på hverandre...altså den smyger seg frem mot menneske som den mener er gjemt bak en eske f.eks. og når mennsket hopper fram og sier BØ så hopper den en meter opp i lufta og flyr og gjemmer seg. Så er det menneskes tur til å lete opp katten, når menneske er akkurat der at den skal finne katten så spretter katten frem, tar saltomorlate og liksom skremmer menneske. Så springer den og gjemmer seg igjen, og sånn fortsetter det

Er dette katteinstinkter?

Jeg vil i høyeste grad kalle det humor, i den grad et dyr kan ha humor...for den kan jo ikke åpne kjeften og si noe ;)

Har dyr menneskehumor? Nei, ikke på samme måte som oss som kan bruke formuleringer på å få folk til å dø av latter, men kan dyr ha humor, ja...når de gjør noe som utløser latter og som de viser de selv har mye moro med og i situasjoner som den som er beskrevet som krever konsentrasjon og viss tenking og ikke bare instinktiv oppførsel som å springe etter et garnnøste

Du eller jeg som har "rett"?

Jeg er ikke psykiater, men har annen utdanning...og har drevet mye med dyr....ikke godt å si hvem av oss som "kan mest" ;)

Det at katten morer seg (OG deg!) er ikke det samme som at den har humor.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• 200eek

10

• laban

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

Skrevet

''når Nhd svarer på andre forum, er det ryddig å bruke et vanlig nick.''

Men det kan være et generelt problem at den som har den spesielle tilgangen som NHD og Webmaster har også er her under et privat nick, dersom det ikke er offentlig kjent at dette private nicket er NHD/Webmaster.

Dette fordi mange velger å bruke et annet enn sitt ordinære nick når sensitive ting spørres om/diskuteres, og NHD/Webmaster kan se hvem sin brukerkonto det anonyme innlegget er postet fra.

Ja, ser den. Da bør man ha såpass moral at man ikke sjekker opp hvem folk er når man bruker annet nick. Eller bare sjekker opp folk, eller hvordan det gjøres når man absolutt må.

Skrevet

''Ikke at jeg har noe med det, men jeg mener å ha lest her at man helst ikke vil ha Webmaster både i yrkesrollen og som anonym bruker (men samme person) her samtidig. Da synes jeg det er litt rart at ikke samme regel / oppfordring går til fagpersonene.''

Hvor har du fått det fra? Etter 10 år på DOL har jeg aldri lest noe slikt. Tvert imot har jeg flere ganger lese at webbis er på dol h*n også under et annet fast nick. Jeg ser heller ikke noe galt i det.

''Tvert imot har jeg flere ganger lese at webbis er på dol h*n også under et annet fast nick.''

Det stemmer.

Gjest Gammel traver
Skrevet

feil,4....

Ja, hvis du regner med navnet så ;-) For alt jeg vet kan han bruke mange.

Skrevet

Det at katten morer seg (OG deg!) er ikke det samme som at den har humor.

Nei, det bør det ikke være. Men jeg har beskrevet hva jeg mener og at jeg mener at det er en forskjell på humor og lek

Jeg innrømmer at dyr nok ikke har akkurat den menneskelige humor, men jeg mener at dyr har humor

Når et dyr underholder et menneske til latter i oppførsel som krever tenking og vurderinger etc som i mitt eksempel så mener jeg det er humor

En katt som springer etter et garnnøste og triller rundt så jeg ler er IKKE humor

Forskjellen er at katten må vurdere, se ann situasjonen, repetetere, tenke i eksempel en, mens bare la katteinstinktene råde i eksempel to

MEN, det er min mening ;)

Skrevet

''Ikke at jeg har noe med det, men jeg mener å ha lest her at man helst ikke vil ha Webmaster både i yrkesrollen og som anonym bruker (men samme person) her samtidig. Da synes jeg det er litt rart at ikke samme regel / oppfordring går til fagpersonene.''

Hvor har du fått det fra? Etter 10 år på DOL har jeg aldri lest noe slikt. Tvert imot har jeg flere ganger lese at webbis er på dol h*n også under et annet fast nick. Jeg ser heller ikke noe galt i det.

Det var i forbindelse med de påstandene du refererer - noen hevder webmaster er både her og der, og noen sier det motsatte, altså at det absolutt ikke er slik lenger.

Men det kan godt hende jeg husker feil, det er så mange som synser om det der.

Skrevet

Nei, det bør det ikke være. Men jeg har beskrevet hva jeg mener og at jeg mener at det er en forskjell på humor og lek

Jeg innrømmer at dyr nok ikke har akkurat den menneskelige humor, men jeg mener at dyr har humor

Når et dyr underholder et menneske til latter i oppførsel som krever tenking og vurderinger etc som i mitt eksempel så mener jeg det er humor

En katt som springer etter et garnnøste og triller rundt så jeg ler er IKKE humor

Forskjellen er at katten må vurdere, se ann situasjonen, repetetere, tenke i eksempel en, mens bare la katteinstinktene råde i eksempel to

MEN, det er min mening ;)

''Jeg innrømmer at dyr nok ikke har akkurat den menneskelige humor, men jeg mener at dyr har humor''

Da står og faller det hele på definisjonen av "humor"! :-)

Skrevet

''Jeg innrømmer at dyr nok ikke har akkurat den menneskelige humor, men jeg mener at dyr har humor''

Da står og faller det hele på definisjonen av "humor"! :-)

He he...trådstarter spurte "har dyr humor" ....ikke "har dyr menneskelig humor" ;)

Ja...jeg ER sær :D

Skrevet

Jeg regner med at WM/ledelsen tar det opp med meg om det er et problem :-)

Ha forøvrig en fin mandag :-)

Det er absolutt ikke noe problem for _meg_. Jeg tror nok det er mer problematisk for enkelte faste brukere av Psykiatriforum.

Samtidig er det greit at det er offisielt, det kan fort bli de merkeligste rykter rundt det dersom det er bare noen "innvidde" her som "vet" det vi vanlige naive brukerne ikke ville gjette på.

Skrevet

Nei, dyr har ikke humor.

Kremt... katten min har smilt til/av meg mange ganger :-)

Gjest Gammel traver
Skrevet

Det er absolutt ikke noe problem for _meg_. Jeg tror nok det er mer problematisk for enkelte faste brukere av Psykiatriforum.

Samtidig er det greit at det er offisielt, det kan fort bli de merkeligste rykter rundt det dersom det er bare noen "innvidde" her som "vet" det vi vanlige naive brukerne ikke ville gjette på.

''Jeg tror nok det er mer problematisk for enkelte faste brukere av Psykiatriforum''

Jeg har aldri sett at han bruker de andre nickene på psykiatri. Psykiatrispørsmål besvares kun med navn og tittel.

Skrevet

''Jeg tror nok det er mer problematisk for enkelte faste brukere av Psykiatriforum''

Jeg har aldri sett at han bruker de andre nickene på psykiatri. Psykiatrispørsmål besvares kun med navn og tittel.

feil, han har brukt de alle

Gjest Gammel traver
Skrevet

feil, han har brukt de alle

Tror jeg ikke noe på:-)

Skrevet

Tror jeg ikke noe på:-)

Det er akkurat sånne rykter jeg tror det kan være greit å unngå.

Ikke spesielt gunstig i at de som stadig spør om ting her, skal lure på om det ene eller det andre anonyme nicket _egentlig_ er nhd.

For ordens skyld: Jeg blåser i yrkesbakgrunnen til de jeg diskuterer med her. Men jeg pleier ikke å starte tråder om personlige problemer.

Gjest Gammel traver.
Skrevet

Ikke spesielt gunstig i at de som stadig spør om ting her, skal lure på om det ene eller det andre anonyme nicket _egentlig_ er nhd.

For ordens skyld: Jeg blåser i yrkesbakgrunnen til de jeg diskuterer med her. Men jeg pleier ikke å starte tråder om personlige problemer.

''Det er akkurat sånne rykter jeg tror det kan være greit å unngå''

Det var et svar til henne som mente han burde ha et anonymt nick. Dette har det vært mange som har ment og da ser jeg ikke helt problemet.

Videre tenkte jeg betrygge deg om at han ikke gjør det på psykiatri.

Men nå skal jeg holde kjeft. Han kan svare på dette selv. Forøvrig trodde jeg dette var kjent for mange, men tydeligvis ikke.Jeg har ihvertfall aldri hørt rykter, men det er da lett og forstå allikevel.

Skrevet

Nå er det jo nhd selv som har satt ut rykte om at han av og til skriver med et anonymt nick.

Som dols store autoritetsperson for en god del, så er det klart at det klinger bedre med undertegnelsen Nils Håvard Dahl, psykiater, og at denne autoriteten hos en del får mer makt eller hva man skal kalle det. Han benytter anledningen til å fremme personlige synspunkter og sin politiske meninger. Jeg ville ikke valgt å gjøre det slik.

Men slik har det altså blitt på dol. Det kan likes og ikke likes, alt etter som. Jeg vet ikke om det i virkeligheten finnes klare regler eller retningslinjer. Nhd bringer jo selvfølgelig også med seg mange positive aspekter i fht mange svar, raske svar, kometanse innefor medisinering etc. Dette får han betalt for, men det er ikke alle som ville brukt like mye tid som han. Og han har vært her stabilt over flere år. Så jeg mener ikke å komme med en ensidig kritikk.

Gjest Gammel traver
Skrevet

Nå er det jo nhd selv som har satt ut rykte om at han av og til skriver med et anonymt nick.

Som dols store autoritetsperson for en god del, så er det klart at det klinger bedre med undertegnelsen Nils Håvard Dahl, psykiater, og at denne autoriteten hos en del får mer makt eller hva man skal kalle det. Han benytter anledningen til å fremme personlige synspunkter og sin politiske meninger. Jeg ville ikke valgt å gjøre det slik.

Men slik har det altså blitt på dol. Det kan likes og ikke likes, alt etter som. Jeg vet ikke om det i virkeligheten finnes klare regler eller retningslinjer. Nhd bringer jo selvfølgelig også med seg mange positive aspekter i fht mange svar, raske svar, kometanse innefor medisinering etc. Dette får han betalt for, men det er ikke alle som ville brukt like mye tid som han. Og han har vært her stabilt over flere år. Så jeg mener ikke å komme med en ensidig kritikk.

''Nå er det jo nhd selv som har satt ut rykte om at han av og til skriver med et anonymt nick''

Nettopp

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''..skal lure på om det ene eller det andre anonyme nicket _egentlig_ er nhd.''

??

Ser ikke problemet. Av og til skriver kanskje laban under annet nick, akkurat som sjøstjerna kan gjøre det eller andre faste kan gjøre det.

Skrevet

''..skal lure på om det ene eller det andre anonyme nicket _egentlig_ er nhd.''

??

Ser ikke problemet. Av og til skriver kanskje laban under annet nick, akkurat som sjøstjerna kan gjøre det eller andre faste kan gjøre det.

Neida, for deg og meg og de aller fleste går det helt sikkert bra.

Det kan godt hende det ikke er noe problem, i hvert fall ikke for de brukerne som er helt friske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...