Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp utenom den offentlige.....

Anbefalte innlegg

Gjest en rop om hjelp.................
Skrevet

helsetjensten? Sliter mye i hverdagen. Alt fra utfordrende barn, familieliv og andre plikter. Har tidligere mistet et barn. Jobber selv innen for psykiatri og kjenner problemene vokser meg over hodet da jeg ikke får ryddet i livet mitt på privat arena. Jeg ønsker ikke den vanlige legekonsultasjon med henvisning til voksenpsykiatrisk poliklinikk fordi jeg kjenner mange der. Jeg snakker med få, blir mest jeg og samboer og vi kjenner begge at begret er fullt og vel så det.

Resultatet av langvarige utfordringer har nå for min del satt dype spor. Jeg kjenner meg ikke glad og alt er ett ork. Uro og mangel på søvn tar også overhånd. Klarer ikke tenke klart og er ukonsentrert. Isolering har også blitt et faktum. Klarer knapt nok hjelpe egne barn da jeg er tom og overfyllt. Vondt i alle muskler, nakkeog hode. Den minste ting reagerer jeg på nå.

Hvem kan hjelpe meg å sortere tanker og følelser utenom den offentlige helsetjeneste? Dette er ett ømt punkt for meg. Ingen skjønner hvor mye jeg sliter, da jeg holder ting for meg selv. Jeg bruker ingen medikamenter. Har ikke den type venner jeg kan dele dette med.

Vær så snill å kom med noen muligheter for meg..........

På forhånd takk

Skrevet

Du kan ta det opp med fastlegen, som evt. kan henvise deg til kommunens psykologiske helsetjeneste som kanskje er separat fra fylkets?

Du kan ta kontakt med familievernkontoret - trenger ingen henvisning dit.

Du kan sjekke om det er noen private psykologer/psykiatere der du bor og om du kan få time der. Koster litt da, men... Mulig du trenger henvisning fra fastlege - det kan de opplyse deg om.

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor i landet du bor, men enkelte steder finnes gode private tilbud.

Ett eksempel er http://www.ressursklinikken.no/default.htm

Hvis slike tilbud ikke finnes der du bor og du primært ønsker deg en samtalepartner, så er enkelte prester gode til å lytte slik at du kan få hjelp til å sortere, og evt. ta stilling til om du bør søke profesjonell hjelp.

Skrevet

Modum bad tar imot mennesker som selv arbeider i helsevesenet, og dermed har problemer med å søke hjelp på hjemstedet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Først bør du snakke med fastlegen. Fastlegen er ikke "offentlig". Fastlegen må hjelpe deg å vurdere om du har en depresjon, eller om du fortsatt er på den friske siden av grensen.

Om du ikke har en depresjon, kan familievernkontor være en mulighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...