Gå til innhold

Hvordan få igjen positive barndomsminner?

Anbefalte innlegg

Gjest ny signatur
Skrevet

Etter å ha blitt "hjernevasket" i et par år hvor behandler kun ville granske barndommen min etter negative hendelser har jeg problemer med å huske noe positivt.

Det må jo ha vært noe positivt der også? Eneste jeg føler nå er angst og redsel, både når jeg tenker på barndommen og når jeg snakker med mennesker jeg hadde kontakt med den gang.

Jeg hadde mye mere positive minner før jeg gikk i denne behandlingen. Vil ha disse tilbake?

Skrevet

Hei!

Jeg tror det er feil sted å begynne å grave i fortiden.

For min del måtte jeg få en egen forankring, en tryggere identitet og en indre styrkelse av mitt jeg.

Jeg hadde en dårlig barndom, men nettopp ved å finne tryggheten i sin egen identitet kan man bli så passe sterk som man må være for å orke å se på de mindre hyggelige tingene i ens barndom..

Da jeg ble spurt om min barndom først svarte jeg kort og unnvikende, dette fordi det ikke var noe jeg følte for å snakke om, det var uansett vanskelig å sette ord på da det var mye følelser og lite fakta og lite nøytralt.

Jeg er glad for dette nå, for først nå er jeg istand til å vedkjenne meg en del ting fra min barndom, samt sette de mer riktige ord på det, samt klare å se at tross dette så er det positive minner også, men de må mann mere aktivt lete frem, men det er viktig, for ellers kan man bli mismodig og trist.

Du kan få hjelp til aktivt finne frem til det positive, det er viktig, det er ofte derfor man tross alt ofte kanskje har greid seg så bra som man har. Jeg hadde 2 fantastiske bestemødre, dem har jeg mange gode minner med.

Gjest Drittfolk!
Skrevet

Forstår ikke poenget med å grave i fortiden,det gjør folk bare vondt. Nei,fokuser på nåtiden du,og fremtiden. Den kan du skape selv,den kan bli god. Jippi :)

Gjest glemt barndom
Skrevet

Lytt til begge trådene til deg!

Bedre kan det ikke sies.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...